اجرای فاز نهایی در مهم ترین پروژه های شهرداری منطقه یک | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8
مدیر منطقه یک شهرداری مطرح کرد:

اجرای فاز نهایی در مهم ترین پروژه های شهرداری منطقه یک

  • کد خبر : 1114
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
اجرای فاز نهایی در مهم ترین پروژه های شهرداری منطقه یک
مدیر منطقه یک شهرداری از اجرای فاز نهایی مهم ترین پروژه های شهرداری منطقه یک خبر داد و یکی از دلایل مهم پروژه های عمرانی را تحول در نظام شهری و رضایت شهروندان عنوان کرد.

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد پروژه های عمرانی، تغییر و تحول در نظام شهری و جلب رضایت شهروندان است. توجه به سهم شهروندان و لحاظ کردن میزان نیاز آنها در پروژه های شهری مولفه ای مهم برای تدوین و طراحی پروژه های عمرانی است و بدون شک  این رویکرد، روند توسعه و عمران شهری را نیز افزایش می دهد. به واقع پروژه های عمرانی همسو با نیاز شهر و شهروندان به عنوان یکی از ابزارهای لازم زمینه را برای اجرای موفق طرح های توسعه شهری فراهم می کند. بر این اساس پروژه های عمرانی از مهمترین سازه های اجتماعی یک شهر هستند و لحاظ کردن موضوع کمی و کیفی در اجرای اقدامات شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و توجه به آن از ملزومات مدیریت شهری به شمار می رود.

با توجه به مباحث مطرح شده مدیریتی که با کارآیی و اثربخشی لازم می تواند منابع و امکانات لازم را به درستی جهت استفاده هرچه بیشتر شهروندان از پروژه های اجرایی به کار گیرد و تعاملی مناسب با سرمایه های اصلی یک شهر که شهروندان آن هستن داشته باشد مدیریتی موفق در عرصه شهری است، حال با مدیر شهرداری منطقه یک همدان که طی دو سال اخیر پروژه های مهم و موفقی را در عرصه شهری به اجرا گذاشته است به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانیم:

پروژه سایت موزه میدان امام (ره) بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته

مدیر منطقه یک با بیان اینکه یکی از مهم ترین پروژه ها در شهر همدان پروژه سایت موزه بوده است، عنوان کرد: از آبان ماه سال گذشته این پروژه به شهرداری منطقه یک واگذار شد با اعتباری ۱۱۰ میلیارد ریالی و با تلاش شبانه روزی طی نه ماه گذشت  این پروژه هم اکنون بیش از نود درصد پیشرفت اجرایی داشته است و به زودی شاهد افتتاح این سایت موزه خواهیم بود.

مسعود دهبانی صابر با اشاره به اینکه ایجاد  فضای سبز شهری، به ویژه ایجاد پارکهای درون شهری در شهرداری منطقه یک طی سالیان اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است، افزود:پارک قهرمان با مساحتی ۱۰۲۰۰ متر مربع و با اعتباری ۵۰ میلیارد ریالی و پارک کمال آباد با مساحت ۷۰۰۰ متر مربعی واعتبار۲۰ میلیارد ریالی هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری هستند.

وی با تاکید بر اینکه احداث فاز دوم بوستان ارم با مساحتی بیش از دو هکتارواعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال تا انتهای سال جاری قابل بهره برداری است، ادامه داد: ترمیم و بازسازی پارک ها و بوستان های موجود در شهردر حوزه فضای سبزبا اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، بازسازی محوطه گنجنامه، پارک نرگس، بوستان مردم، بوستان ارم، پارک سروقامتان، پارک شهيد دوروزي و همچنین سرویس های بهداشتی های بلوار ارم، بلوار کولاب، گنجنامه و میدان بوعلی بازسازی و سرویس بهداشتی بوستان لاله مجموعا با اعتباری ۲۰ میلیارد ریالی صورت پذیرفتند.

احداث پارک فرامنطقه ای با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال

وی ادامه داد : شهرداری منطقه یک علاوه بر اجرای پارکهای درون شهری نسبت به احداث پارکی فرا منطقه ای با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی که شهروندان همدانی بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند اقدام کرده است که هم اکنون عملیات احداث دیوارهای حائل این پروژه در حال اجراست و امیدواریم تا انتهای سال جاری بخش مهمی از این پروژه را نیز تحویل شهروندان عزیز کنیم.

دهبانی صابربه بزرگترین مخزن زیرزمینی آب در شهر همدان با ظرفیتی دو هزار متر مکعبی و اعتباری ۴۵ میلیارد ریالی در بلوار ارم اشاره کرد و افزود: از این پس می توان بخش اعظمی از آبیاری فضای سبز منطقه یک را با استفاده سیستم مذکور و آبیاری قطره ای انجام داد.

مدیر منطقه یک با بیان اینکه یکی از رسالتهای مهم شهرداری در حوزه های فرهنگی ورزشی را توسعه زیرساختها برای شکوفایی نسل جوان دانست و افزود: احداث زمین ورزشی فوتبال و والیبال در بوستان لاله، زمین ورزشی بدمینتون بوستان ارم، زمین بسکتبال، کورت اسکواش، پینگ پونگ و شطرنج بوستان مردم و…. اجرا شده اند وهمچنین چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای شهرداری با اعتباری ۵۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات است.

دهبانی صابر اظهار کرد: یکی از پروژه هایی که درخواست های زیادی از سوی شهروندان کوی مدرس برای اجرای آن وجود داشت احداث ساختمان چند منظوره بود که این ساختمان با اعتباری ۱۲۰ میلیارد ریالی در حال انجام است و معضل عدم وجود یک بازارچه محلی و باشگاه ورزشی در آن نقطه از شهر را حل خواهد کرد.

وی پوشش سقف تالار همایش های بین المللی و قرآنی را یکی از پروژه های مهم سالیان اخیر در شهرداری منطقه یک دانست که این پروژه با اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی به در بهار سال جاری به اتمام رسید و با جایگذاری مبلمان درونی این تالار شاهد افتتاح بزرگترین تالار همایش های بین المللی در غرب کشور خواهیم بود.

بزرگترین معبر گشایی همدان با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال

دهبانی صابر معبر گشایی جهت روان سازی ترافیک و آسایش شهروندان را از دیگر اقدامات منطقه یک طی سالیان اخیر دانست و اضافه کرد: بزرگترین معبر گشایی شهر همدان با اعتباری ۳۵ میلیارد ریالی در بلوار شهید فهمیده صورت گرفت و هم اکنون نیز عملیات آسفالت ریزی آن به صورت کامل انجام شده است

مدیر منطقه یک تصریح کرد: بازگشایی معابری چون خیابان پاسداران جلوی حسینیه امام (ره)، بازگشایی خیابان فرشچیان به پرستار، حمام قلعه، کولانج و…. نیز با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال صورت پذیرفته است.

مدیر منطقه یک با بیان اینکه داشتن پیاده روهایی مناسب شاهد حاکمیت هرچه بیشتر پیاده رو بر سواره هستیم، اذعان کرد: طی سالیان اخیر بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع پیاده رو سازی در سطح منطقه یک صورت پذیرفته است که می توان به پیاده رو سازی بلوار ارم، بلوار شهید اسلامیان، پیاده رو سازی کوی خاتم، پیاده رو سازی اشاره کرد.

0.91.142

وی خاطرنشان کرد: سنگ فرش با استفاده از مصالح محلی در محله دره مراد بیک، پیاده رو سازی کوی مدرس، بلوار شهید سلیمانی، بلوار شهید فهمیده، خیابان بوعلی، خیابان مهدیه، خیابان استادیوم، خیابان شکریه، شهید زمانی،میدان شریعتی، خیابان پاسداران، کمال آباد، بین النهرین، احمدی روشن، راسته مظفریه و محله استر، سعیدیه، جهان نما،  و… با اعتباری بالع بر ۶۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات است.

دهبانی صابر زیباسازی و نور پردازی فضای شهری را از مواردی دانست که می تواند تاثیر بسیاری در ایجاد روحیه شادابی و نشاط شهروندان داشته باشد و اظهار کرد: احداث آبنما و نورپردازی در میدان قائم، میدان شریعتی،  پارک نرگس ، پیاده راه ‌بوعلی ، میدان بیمه، آبنما جنب شهرداری آرامگاه بوعلی، نورپردازی خیابان مصیب مجیدی و بلوار خواجه رشید و اجرای مبلمان شهری در نقاط مختلف با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی نیز طی سالیان اخیر صورت پذیرفته است.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت