انهدام ۵۲ باند سرقت در استان همدان/ رشد ۶ درصدی تصادفات برون شهری | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
فرمانده انتظامی استان همدان:

انهدام ۵۲ باند سرقت در استان همدان/ رشد ۶ درصدی تصادفات برون شهری

  • کد خبر : 2585
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
انهدام ۵۲ باند سرقت در استان همدان/ رشد ۶ درصدی تصادفات برون شهری
فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام ۵۲ باند سرقت خبر داد و گفت: یک هزارو ۱۹۰ سارق دستگیر شد که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش آوای هگمتان، سردار “سلمان امیری” در جمع خبرنگاران رسانه را یکی ارکان مدیریت افکار در جامعه عنوان کرد و افزود: نقش این قشر در تحقق احساس امنیت در بین شهروندان قابل اغماض نیست.

فرمانده انتظامی استان همدان نقش رسانه ها را در کاهش آسیب های فضای مجازی ، مواد مخدر و پیشگیری از سرقت بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مشکل امروز مهارت اجتماعی است که متاسفانه تا کنون به درستی نهادینه نشده و نیازمند ورود بیشتر رسانه ها، خانواده و سازمان و متولیان امر می باشد.

* خانواده ها فرزندان خود را در بحث چهارشنبه آخر سال مدیریت کنند

وی با اظهار تاسف از اینکه سال گذشته با افزایش تلفات ناشی از مواد محترقه روبرو بودیم، افزود: خانواده ها برای چهارشنبه آخر سال مدیریت بیشتری داشته باشند تا شاهد اتفاقات جبران ناپذیری نباشیم

وی از آمادگی کامل نیروی انتظامی در ایجاد امنیت خبرداد و افزود: چهارشنبه پایان سال نزدیک است و با توجه به رویکردی که برخی از مردم در سال‌های اخیر داشتند و از مواد منفجره خطرناک در این ایام استفاده کردند، نقش ما در کنترل وضعیت بسیار خطیر است.

*پیشگیری از سرقت نیازمند مشارکت عمومی است

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه پیشگیری از سرقت نیازمند عزم و مشارکت عمومی و ورود رسانه ها است، اظهار کرد: سهل انگاری عاملی مهم در سرقت ها به شمار می آید و باید گفت در سالهای اخیر اقدامات خوبی در آگاهی و پیشگیری انجام شده و نیازمند تداوم است.

*بیش از یک میلیون تماس با فوریت های پلیس

امیری با بیان اینکه در سالجاری یک میلیون و ۲۴۰ هزار با فوریت‌های پلیسی برقرار شد، افزود: از این تعداد ۴۸ درصد عملیاتی شده و ۵۲ درصد مشاوره و راهنمایی بوده است.

وی به طرح عملیاتی پلیسی طی سالجاری پرداخت و اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۲۹۹ طرح انجام شده است.

امیری به نقش مهم نیروی انتظامی در زمان محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: در سالجاری ۵۹ هزار مورد دو میلیون ریالی، ۲۵ هزار مورد ۵ میلیون ریالی و ۵۳ هزار مورد ۱۰ میلیون ریالی اعمال قانون در استان صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ساماندهی و آموزش یک هزار و ۵۲ سرایدار، یک هزار و ۶ نفر نگهبان محله، ۳۰۱ پلیس افتخاری و ۱۳۰ نفر پاکبان از اقدامات است.

*اجرای طرح معتذرین با هماهنگی دادگستری

فرمانده انتظامي از اجرای طرح معتذرین با هماهنگی دادگستری به صورت ویژه خبرداد و افزود: در اجرای “طرح معتذرین” در کلانتری‌ها مراکز مشاوره در نظر گرفته شد و باید گفت این طرح منشاء خیر در استان بوده و امسال ۱۰ هزار و ۹۵۶ پرونده ختم به خیر شده است.

امیری در ادامه با اشاره به اینکه ۸۹ هزار و ۶۷۵ پرونده قضائی در کلانتری‌های استان تشکیل شده است که نسبت به مشابه افزایش نسبی دارد، اظهار کرد: امسال ۸۶ هزار و ۶۶۷ اوراق قضائی را در مجموعه پلیس پیشگیری ابلاغ کردند که رقم بالایی است.

*کشف ۵ هزارو ۲۴۰ کیلو مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی استان همدان به کشفیات حوزه مواد مخدر اشاره کرد و افزود: ۵ هزار و ۲۴۰ کیلو مواد مخدر کشف شد و یازده هزارو ۲۸۷ عملیات پلیسی در این حوزه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی به دستگیری شش هزارو ۷۰۴ قاچاقچی، توزیع کننده و خرده فردش اشاره کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

وی به معرفی ۴۹ هزارو ۹۸۰ معتاد به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ اشاره کرد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

امیری به ۹ هزارو ۲۸۵سایت مجرمانه و رشد ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و افزود: ۶۱۹ مجرم سایبری با ۷۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه دستگیر شده اند.

*تصادفات برون شهری ۶ درصد رشد داشته است

فرمانده انتظامی استان همدان به رشد ۶ درصدی تصادفات برون شهری اشاره کرد و افزود: متاسفانه فوتی ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

*۸۲ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها حادث می شود

امیری با بیان اینکه ۸۲ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها حادث می شود، افزود: دلیل آن نبود پایانه و یا مجتمع خدمات رفاهی است تا مسافران استراحت کرده و طی مسیر کنند.

فرمانده انتظامی عمده تخلفات رانندگی را سرعت و سبقت غیر مجاز و همچنین نقص سیستم روشنائی عنوان کرد و ادامه داد: رانندگان هم در ایجاد تصادفات بی تقصیر نیستند.

*۵۲ باند سرقت در استان همدان منهدم شد

امیری به انهدام ۵۲ باند سرقت اشاره کرد که افزایش ۵ درصدی داشته است و ادامه داد: یک هزارو ۱۹۰ سارق دستگیر شد که ۲۶ درصد افزایش داشته است و از این تعداد ۱۷۹ سارق حرفه ای و سابقه دار بوده اند.

وی به کاهش ۲۵ درصدی سرقت مغازه اشاره کرد و افزود: سرقت منازل نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت