بانک ملی در پرداخت تسهیلات کلان، ۳۰ درصد رشد داشته است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
مدیرعامل بانک ملی ایران؛

بانک ملی در پرداخت تسهیلات کلان، ۳۰ درصد رشد داشته است

  • کد خبر : 4728
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
بانک ملی در پرداخت تسهیلات کلان، ۳۰ درصد رشد داشته است
مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: این بانک در پرداخت تسهیلات کلان با وجود سیاست های انقباضی در هفت ماهه امسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش آوای هگمتان، محمدعلی فرزین روز پنجشنبه در دیدار با استاندار همدان اظهار کرد: بانک ملی در هفت ماهه امسال۱۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و در پرداخت تسهیلات خرد نیز ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع بانکی، بانک ها امکان و توان تحقق تسهیلات تکلیفی را ندارند و آنچه به بانک ملی تکلیف شده قابل تحقق و امکان پذیر نیست و این موضوع به صورت کتبی هم اعلام شده است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه فاصله میزان تسهیلات پرداختی با تسهیلات تکلیفی بسیار زیاد است یادآوری کرد: سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ملی پرداخت شد که امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان تکلیف کردند که تحقق این رقم امکان پذیر و شدنی نیست.

فرزین گفت: در عین حال برش استانی میزان تسهیلات تکلیفی را مشخص کرده که باعث می شود مدیر بانک در صورت مراجعه به هر یک از استان ها با سوال چرایی محقق نشدن تسهیلات تکلیفی مواجه شود.

وی ادامه داد: در حالیکه باید این تکالیف ابتدا در اختیار شورای هماهنگی بانک ها قرار گرفته و پس از بررسی بر اساس توانمندی بانک ها مصوب و تکلیف شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: با وجود کمبود منابع بانکی اما بیشترین میزان رشد در پرداخت تسهیلات تکلیفی مربوط به پرداختی به بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد برکت است چرا که عموم این تسهیلات در مناطق محروم هزینه می شود بنابراین اصرار به تحقق این قبیل تسهیلات در صورت وجود منابع داریم.

فرزین با بیان اینکه منابع و مصارف بانک باید تراز باشد اظهار داشت: نمی توان در صورت نداشتن منابع بانکی، مصارف داشت چرا که بر اساس منابع موجود می توان تسهیلات پرداخت کرد بنابراین در تصمیم گیری ها باید ابتدا میزان منابع بانک را ارزیابی و طبق آن برای این بانک تسهیلات تکلیفی معین کنند.

وی افزود: بانک ملی به طور کامل در قالب چارچوب و ضوابط بانک مرکزی عمل می کند در حالیکه بسیاری از بانک ها این قوانین را عمل نمی کنند بنابراین بخش مشتریان سپرده خود را به دیگر بانک ها برده اما موقع درخواست وام به بانک ملی مراجعه می کنند.

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: استانداران برای هدایت منابع موجود در استان به سمت سپرده گذاری در بانک ملی باید تلاش کنند چرا که در این صورت می توان با افزایش منابع ، تسهیلات قرض الحسنه و خُرد بیشتری را پرداخت کرد.

فرزین با بیان اینکه اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری نیز منوط به داشتن منابع بانکی است گفت: نگاه بانک ملی تسهیلگری است بنابراین در صدد رفع موانع برای دریافت وام توسط بخش خصوصی است همچنین به شعب برای تسهیل در دریافت وثیقه و سختگیری نکردن در ضمانت ها تاکید شده است.

*تامین اعتبار بیمارستان هزار تختخوابی با عاملیت بانک ملی

استاندار همدان از تامین‌اعتبارِ ساخت بیمارستان هزار تختخوابی با عاملیت بانک ملی ایران خبر داد.

استاندار همدان نیز در جلسه با بیان اینکه به دنبال تحقق اعتباراتِ مصوب در سفر رئیس جمهور به استان هستیم، گفت: انتظار و توقع ما از بانک ملی این است که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را اجرایی کند.

وی افزود: زمان‌بر بودن پرداخت تسهیلات توسط برخی بانک‌ها در استان پذیرفتنی نیست. استاندار با تأکید بر اینکه برای رونق تولید در استان ضرورت دارد که سرمایه‌ در گردش به سهولت در اختیار تولید‌کنندگان قرار گیرد، گفت: به دنبال تحقق و اجرایی شدن اعتباراتِ مصوب در سفر رئیس جمهور به استان هستیم.

وی افزود: مدیران بانک‌های استان بر اساس تعهدات و تکالیف از پیش تعیین شده ارزیابی خواهند شد. در این جلسه مشکلات و موانع دو پروژه مهم و بزرگِ استان یعنی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی شهر همدان و یک مجموعه بزرگ دام‌پروری ۲هزار راسی رفع و برداشته شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت