بهره برداری از ۱۱ دستگاه اتوبوس و ۸۹ دستگاه تاکسی بازسازی شده در همدان  | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
همزمان با ولادت امام رضا (ع):

بهره برداری از ۱۱ دستگاه اتوبوس و ۸۹ دستگاه تاکسی بازسازی شده در همدان 

  • کد خبر : 3344
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
بهره برداری از ۱۱ دستگاه اتوبوس و ۸۹ دستگاه تاکسی بازسازی شده در همدان 
یازده دستگاه اتوبوس بازسازی شده با اعتباری بالغ بر، ۹۲ میلیارد ریال و ۸۹ دستگاه تاکسی نوسازی شده درون شهری با تسهیلاتی بالغ بر ۱۶۶ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

به  گزارش آوای هگمتان، شهردار همدان در آئین رونمائی و بهره برداری از اتوبوس های بازسازی شده و تاکسی نوسازی شده درون شهری، عنوان کرد: همدان به لحاظ شهرسازی و معماری شهر حالت شعاعی داشته و انشعاب شش خیابان از مرکز شهر مشکلاتی از جمله ترافیک شدید در برخی نقاط را به همراه داشته است.

سید مسعود حسینی اعمال سیاست ترافیکی در همدان را متفاوت از بقیه شهرها عنوان کرد و ادامه داد: کم شدن مشکلات ترافیکی نیازمند مطالعات جدی است.

وی مهم ترین دغدغه در مدیریت شهری جدید و دوره ششم شورای شهر را توجه به حوزه مطالعات و حمل و نقل شهری عنوان کرد و افزود: اجرای پروژه های عمرانی همراه با مطالعه و کار کارشناسی شده، اصلی‌ترین حیطه کار بوده و مورد تاکید است.

 *چهار راه بابک نیازی به زیر گذر ندارد

شهردار همدان احداث زیر گذر در چهاراه بابک اشاره کرد و ادامه داد: این طرح به حوزه مطالعاتی ارجاع شد و طبق کار کارشناسی شده و مطالعاتی مشخص شد که چهار راه بابک نیازی به احداث زیر گذر ندارد.

حسینی با بیان اینکه در خصوص این چهارراه اصلاحات هندسی و مشاوره کافی است، تصریح کرد: میدان امام حسن (ع) و میدان امام حسین(ع) نیز اینگونه است.

وی با تاکید براینکه در مدیریت شهری نباید مباحث کارشناسی را به سمت مباحث غیر کارشناسی سوق دهیم، افزود: حمل و نقل ریلی مطالبه و دغدغه مردم شاید باشد اما باید دید آیا طرح مطالعاتی با نمونه آماری مورد نیاز است یا خیر ؟

شهردار همدان به یکی دیگر از رویکردهای شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: مرکز شهر به دلایل جذابیت و مراکز تجاری و خرید که جذابیت ایجاد می کند، سبب شده تا گره ترافیکی همچنان شاهد باشیم باید در بحث سرمایه گذاری در بازار میوه و تره بار جدید یا مراکز خرید در مناطق کم برخوردار، جذابیت سفر از مرکزیت شهر کاهش یابد.

وی بحث پارک سوار را به دلیل قیمت بالای ملک در همدان مورد تأکید قرار نداد و ادامه داد: احیای پارکینگ حاشیه ای، استفاده ازظرفیت اتوبوس رانی و تاکسیرانی با اصلاح مسیر و تغییر خدمات جذابیت، بی شک استفاده از ناوگان عمومی را افزایش خواهد داد.

*بهره گیری آزمایشی از خودروی برقی در جهت کاهش آلایندگی

وی به بهره گیری از خودرو برقی در جهت کاهش آلایندگی هوا اشاره کرد و ادامه داد:یک دستگاه اتوبوس برقی به صورت یک هفته در همدان گردش می کند تا ببینیم مناسب شهر است یا خیر؟

شهردار همدان با عنوان اینکه ۳۱ دستگاه سهمیه شهرداری است و به دنبال منابع مالی هستیم، اضافه کرد: ۸۰ دستگاه اتوبوس به صورت یارانه پرداخت می شود و به ظرفیت اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

وی به نوسازی ۸۹ دستگاه تاکسی شهری با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و افزود: استفاده از ناوگان عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

* در بحث پارک سوار برای ناوگان اتوبوس رانی مشکلاتی وجود دارد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان به ایجاد زیرساخت درون شهری تاکید کرد و افزود: در بحث اتوبوس برای پارک سوار مشکلاتی وجود دارد.

محمود مسگریان با بیان اینکه در فصول گردشگری شاهد حضور مسافر از داخل و خارج از کشور هستیم، ادامه داد: این حجم از مسافر و ورود خودرو به داخل شهر نیازمند توسعه زیرساخت شهری در حوزه و حمل و نقل ضروری است، چرا که در آینده محدوده ترافیک شهر همدان گسترش می یابد.

وی با اظهار تاسف از اینکه تعدادی از اتوبوس های شهری برای تامین قطعاتی اندک متوقف شده، افزود: این تعداد باید به ناوگان حمل و نقل عمومی برگردد.

رئیس شورای شهر همدان ضمن تشکر و قدردانی از رانندگان گفت: مسئله بیمه از جمله دغدغه و مشکلات این قشر بوده و پشتیبانی از رانندگان را مورد تاکید قرار داد.

* ورود خودرو به شهر بیش از خودروهای اسقاطی است

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان بیان کرد: سالیانه حدود ۲۰ هزار خودرو وارد استان شده و حدود ۶۰۰ خودرو اسقاط شده و از چرخه خارج می شود که با این حساب، شهر گنجایش این تعداد وسیله نقلیه را نخواهد داشت.

مهدی حیدری اضافه کرد: هرکاری برای توسعه شهر انجام شود باز هم جوابگوی این تعداد خودرو نخواهد بود.

وی ادامه داد: ورود خودرو اگر به سمت مدیریت هوشمند حرکت نکند سالیان بعد دچار مشکلات متعدد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: شهرداری توانایی تملک برای بحث پارک سوار را ندارد و بحث پارکینگ حاشیه ای نیز مشکلات خاص خود را دارد.

* بهره برداری از ۱۱ دستگاه اتوبوس درون شهری با اعتبار بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال

محمدرضا بیاناتی نیز در این مراسم با بیان اینکه از ۱۱ دستگاه اتوبوس درون شهری با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال بهره برداری شد، تصریح کرد: ۸۹ دستگاه تاکسی نیز با تسهیلات ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر همدان با بیان اینکه خانواده حمل و نقل شهر همدان رقمی افزون بر ۱۶ هزار نفر است، اضافه کرد: در سال ۹۹ یک تفاهم‌نامه بین شهرداری همدان و صندوق کارآفرینی امید در مورد بازسازی اتوبوس‌ها بسته شده و همدان به عنوان پایلوت بازسازی اتوبوس ها در نظر گرفته شد.

وی با اظهار اینکه با همت مدیریت شهری ۸ دستگاه ابتدا بازسازی شد، اضافه کرد: در مرحله دوم نیز برای بازسازی هر دستگاه یک میلیارد تومان هزینه شده است که برای صفر تا صد اتوبوس بازسازی هزینه شده است.

بیاناتی از بازسازی ۸ دستگاه اتوبوس خبر داد که مردادماه وارد مجموعه ناوگان حمل و نقل شهر می‌شود و ادامه داد: در مجموع ۲۶ دستگاه اتوبوس با اعتباری افزون بر ۲۴ بازسازی شد.

وی افزود: از این مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک دولت است که شهرداری همدان ۲۱ میلیارد تومان در زمینه بازسازی اتوبوس‌ها هزینه کرده است.

*نوسازی ۱۱۶ دستگاه تاکسی درون شهری

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر همدان به نوسازی ۱۱۶ دستگاه تاکسی درون شهری اشاره کرد و ادامه داد: ۳ هزار و ۴۳۷ دستگاه تاکسی در شهر همدان فعالیت می‌کند.

بیاناتی با عنوان این که ۲۰۰ دستگاه تاکسی در حد اسقاطی است، خاطر نشان کرد: ۶۷ درصد تاکسی ها بالای ۱۰ سال طول عمر دارد که با این احتساب ۲۷ درصد تاکسی فرسوده در همدان داریم که باید نوسازی شود.

وی با بیان اینکه ۲۵۸ هزار و ۷۲۰ نفر روزانه توسط تاکسی‌ها در شهر جابه‌جا می‌شوند، اضافه کرد: جابه‌جایی مسافر توسط تاکسی‌ها در شهر همدان تا امروز ۶۰ میلیون نفر سفر است.

*فعالیت ۲۱۷ دستگاه اتوبوس در همدان 

وی با اشاره به اینکه ۲۱۷ دستگاه اتوبوس در شهر همدان فعال هستند، ادامه داد: روزانه ۶۳ هزار نفر در شهر همدان توسط اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر همدان با اظهار اینکه در سال ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار نفر توسط اتوبوس‌ها جابه‌جا می‌شود، اضافه کرد: تا به امروز ۸۰ میلیون نفر سفر توسط حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده است.

بیاناتی هزینه جابه‌جایی هر مسافر برای شهرداری را ۶ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: مردم یک هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت می کنند.

 

لازم به ذکر است این مراسم با حضور شهردار همدان، رئیس و برخی اعضای شورای شهر همدان و تعدادی از کارکنان حمل و نقل و بار و مسافر شهری برگزار شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت