تولیدکنندگان جهادگران عرصه اقتصاد هستند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
استاندار همدان:

تولیدکنندگان جهادگران عرصه اقتصاد هستند

  • کد خبر : 1811
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
تولیدکنندگان جهادگران عرصه اقتصاد هستند
استاندار همدان گفت: افرادی که در حوزه تولید در این موقعیت کشور کار و تلاش می‌کنند جهادگران عرصه اقتصاد هستند.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه بازدید از شرکت شیشه همدان در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از مدیرعامل این شرکت و تلاشگران عرصه اقتصادی اظهار کرد: در این نبرد اقتصادی که مستکبران و دشمنان ما را تحریم کرده‌اند افسران بلند پایه ما در این نبرد اقتصادی تولیدکنندگان هستند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه دغدغه و مشکلات برای هر قشری وجود دارد، اضافه کرد: افرادی هستند که با همه مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند فضای تولید و فضای کسب و کار دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه اقدام مدیرعامل شرکت شیشه برای افزایش تولید و توسعه ظرفیت قابل تقدیر و تحسین است، عنوان کرد: دو خط قدیمی این شرکت ۷۵ هزار است که با راه‌اندازی خط جدید ۹۳ هزار تن تولید افزایش می‌یابد و به تبع آن میزان اشتغال افزوده خواهد شد و به رونق تولید کمک می‌کند که تحسین برانگیز است.

استاندار همدان با بیان اینکه افزایش ظرفیت گاز این شرکت را از طریق مدیرعامل شرکت گاز استان و مدیران ارشد ملی پیگیری خواهیم کرد تا مشکل حل شود، گفت: در صورت نیاز این موضوع را در ستاد تسهیل مطرح خواهیم کرد.

استاندار همدان در خصوص رزرو سوخت گازوئیل گفت: در جلسه‌ای این موضوع را مورد تاکید قرار دادیم که در جلسه ستاد تسهیل با حضور شرکت پخش و پالایش و شرکت پخش منطقه همدان عنوان خواهد شد که حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز بر عدد ذخیره افزوده شود.

*افزایش ظرفیت شش مگاواتی

وی با بیان اینکه از مدیرعامل شرکت برق باخترمی‌خواهیم ظرفیت ۶ مگاواتی را هر چه زودتر وصل کند، گفت: افزایش قیمت گاز نیز باید بررسی شود که چرا افزایش داشته است.

قاسمی فرزاد افزود: این شرکت برای باز پرداخت اقساط تقاضای ۶ ماه اضافه‌تر دارد که با مقامات کشوری مکاتبه خواهیم داشت از تهران پیگیری می‌کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه همه توان و حمایت‌های ما برای بخش تولید بوده و خواهد بود، ابراز کرد: شما همه وقت و فکر خود را برای انجام بهترین کار به کار بگیرید، اگر مشکلی پیش آمد برای رفع آن تلاش خواهیم کرد.

*شرکت شیشه هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند

خسرو فخیم هاشمی در حاشیه بازدید استاندار همدان از شرکت شیشه اظهار کرد: با توجه به مشکلات و وجود تحریم مسئولین استانی از جمله آقای متین رئیس سازمان صمت و آقای پورمجاهد معاون امور اقتصادی استانداری شرکت را حمایت کردند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی طرح توسعه و رفع مشکلات موجود می‌توانیم محصولات خود را بیشتر صادر کنیم، عنوان کرد: نزدیک بودن همدان به مرز برای ارتباط با سایر کشور‌ها یک مزیت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان با تاکید بر اینکه شرکت شیشه هیچ تخریبی برای محیط زیست ندارد، گفت: منابع این طرح ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از محل تسهیلات توسعه ملی و ۱۰ میلیون دلار از منابع خود شرکت و آورده سهامداران شرکت تامین شده است.

وی با بیان اینکه شرکت شیشه همدان یک شرکت سهامی عام در بورس است و ۴۵ هزار سهام خرد داریم، افزود: با اجرای این طرح از روز کلنگ‌زنی تاکنون در نظر داشته ۲۰۰ نفر را استخدام کند که تا به امروز ۸۵ نفر استخدام شده‌اند و با تکمیل شدن طرح استخدام ۲۰۰ نفر محقق می‌شود.

*اشتغال ۴۸۵ نفردر شرکت شیشه همدان

فخیم هاشمی ابراز کرد: در این کارخانه ۴۸۵ نفر پرسنل مشغول به کار هستند که باستخدامی‌های جدید این تعداد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کوره قبل ۴۰ هزار تن و کوره جدید ۳۵ هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد که در کل ۷۵ هزار تن محصول بسته‌بندی به دست مشتری داده می‌شود، گفت: ظرفیت تولید طرح توسعه با تکنولوژی جدید به تنهایی ۹۳ هزار تن در سال است.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان با بیان اینکه در نظر داریم با رفع مشکلات موجود این طرح را با سه خط تا دهه فجر افتتاح کنیم، یکی از مشکلات موجود را ارتقای ایستگاه گاز دانست و گفت: طبق قرارداد شرکت گاز موظف شده است تجهیزاتی در اختیار شرکت قرار دهد که مهلت را ۱۵ ماه قرار داده‌اند که تا وقتی این تجهیزات در اختیار شرکت قرار نگیرد ما نمی‌توانیم طرح را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه سوخت ذخیره ما گازوئیل است و مقدار کم به مدت ۷ روز در اختیار ما قرار می‌گیرد، خطاب به استاندار همدان گفت: ما روزی که می‌خواهیم این طرح را افتتاح کنیم از شرکت گاز می‌خواهیم این اطمینان به شرکت داده شود که تحت هیچ شرایطی گاز قطع نشود.

وی عنوان کرد: اقدامات افزایش ظرفیت برق مورد نیاز شرکت شیشه همدان که به ۱۱ مگاوات می‌رسد انجام شده و خواستار این هستیم که برق باختر برق را وصل کند.

وی با بیان اینکه افزایش ۴ برابری قیمت گاز برای شرکت بسیار سنگین است، گفت: موعد سررسید قسط وام صندوق توسعه ملی که طبق مصوبه دولت قبل یک سال به شرکت فرصت داده شده که در آخر سال باید ۴میلیون دلار پرداخت کنیم که قابل پرداخت برای شرکت نیست و درخواست داریم تا شهریور ماه سال بعد تمدید شود که طی ۶ ماه تولید و فروش داشته باشیم و بتوانیم پرداخت کنیم.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت