حق مردم است که برچسب استاندارد را روی ترازوهای اصناف ببینند | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیر کل استاندارد همدان:

حق مردم است که برچسب استاندارد را روی ترازوهای اصناف ببینند

  • کد خبر : 5281
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
حق مردم است که برچسب استاندارد را  روی ترازوهای اصناف ببینند
مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: حق مردم است که برچسب استاندارد بر روی ترازوی اصناف را ببینند و باید اضافه کنم که کم فروشی به جد پیگیری می شود.

به گزارش آوای هگمتان، جعفر امیری پریان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق تاکیدات رئیس جمهور با کم فروشی و تولید و توزیع کالای بی‌کیفیت و غیر استاندارد بدون ملاحظه برخورد می شود، بیان کرد: ترازوی اصناف و کمیت و کیفیت اجناس دقیق مورد بررسی قرار می گیرد، متاسفانه بیشترین میزان تخلفات اصناف در استان در زمینه کم فروشی است که مردم نیز از این قضیه گلایه‌مند هستند.

وی با عنوان اینکه در صورتی که محرز شود ترازوی فروشندگان از دقت کافی برخوردار نیست به‌طور قطع برخورد قضایی انجام خواهد شد، افزود: ستاد پایش کیفیت و کمیت برای مقابله با هرگونه کم فروشی و ارتقای کیفیت زندگی تشکیل شد و پرونده متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان به اندازه‌گیری و تعیین صحت ترازوها را مهمترین اقدام این اداره عنوان کرد و خاطرنشان شد: حق همه مردم است که برچسب استاندارد را بر روی ترازوها ببینند و کم فروشی به جد پیگیری می شود.

امیری پریان به سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد اشاره کرد که در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است، افزود: شکایت های مردمی در این سامانه ثبت و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

*ساخت لعاب سفال بدون سرب

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه جهاددانشگاهی لعابی برای سفال تولید کرده که فاقد سرب است و امکان شکستگی سفال را کاهش می‌دهد، بیان کرد: قرار شد تا آموزشگاهی را با کمک اداره استاندارد تاسیس کند تا به نتایج مطلوب در این حوزه برسیم و این مورد را می‌توان اقدامی در راستای استانداردهای گردشگری دانست.

امیری پریان در ادامه بر اهمیت استانداردسازی بتن تاکید کرد و با عنوان اینکه استفاده از بتن و مصالح استاندارد در ساخت و سازها از درجه اهمیت بالائی برخوردار است، افزود: در خصوص استانداردسازی پل غدیر از آزمایشگاه‌های ما چیزی در این مورد درخواست نشده است.

وی با بیان اینکه آسانسورهای مکان های عمومی مکلف هستند گواهی استاندارد بگیرند، مطرح‌کرد: ساختمان‌های خصوصی که گواهی استاندارد ندارد، باید به سازمان استاندارد مراجعه کنند.

مدیر کل استاندارد استان همدان درخاتمه تصریح کرد: آسانسوری که بیمه باشد اگر گواهی استاندارد نداشته باشد بیمه‌اش موضوعیت نخواهد داشت.

*گفتنی است در پایان این نشست از خانواده شهید برزگر و خانواده جانباز و مرحوم آزاده اصغر عربزاده قدردانی شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت