درگیرودار افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی / فرصت را به تهدید بدل نکنیم | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

 درگیرودار افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی / فرصت را به تهدید بدل نکنیم

  • کد خبر : 1414
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۱۴
 درگیرودار افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی / فرصت را به تهدید بدل نکنیم
ممنوعیت ورود کالای خارجی به کشوربه نوعی فرصتی است برای تولیدکننده داخلی که متاسفانه اخباری از افزایش قیمت ها به گوش می رسد نباید اجازه داد این فرصت را به تهدید بدل شود

به گزارش آوای هگمتان، ممنوعیت ورود کالا و لوازم خانگی خارجی افق روشنی است برای تولیدکنندگان داخلی تا این فرصت را بهبود بخشیده و درراستای تولید کالای با کیفیت با قیمت مناسب گام بردارند با این مهم برند داخلی همانند برندهای مطرح دنیا شناخته شده و مصرف کننده تمایل به خرید کالای ساخت داخل را به خرید کالای خارجی ترجیح خواهد داد ازجمله فواید اقتصادی این امر تولید اشتغال، افزایش توان پولی و مالی کشور، سالم سازی و تقویت فرایندهای تولید،توزیع و مصرف در کشور، کاهش وابستگی ارزی به کشورهای بیگانه و …خواهد بود، اما این موضوع نباید به چالش تبدیل شود چالشی که حقوق مصرف کننده را تضییع نماید

متاسفانه اخباری ازبازارلوازم خانگی به گوش رسید مبنی بر افزایش بی دلیل برخی برندهای لوازم خانگی داخلی و همین امر سبب شد تا به یکی از فروشگاههای سطح شهر مراجعه کردم، زوجی جوان درحال صحبت با یکدیگربودند از آنها راجع به قیمت کالای خانگی سوال کردم.

*در روزهای اخیرافزایش قیمت لوازم خانگی مشهود شده است

خانم فرجی با بیان اینکه برای خرید جهیزیه به دنبال برند ایرانی وارد این فروشگاه شدم، افزود: چند روزی است که در بازار تردد داریم در یکی دو روز اخیر متوجه افزایش قیمت ها بودیم .

وی اضافه کرد: فروشنده مارا به بهانه اینکه درهفته ی آینده بازهم افزایش قیمت خواهیم داشت، به خرید ترغیب می کند.

این خانم با اظهار اینکه برای ما که تازه وارد زندگی خواهیم شد واقعا سخت است که بخواهیم با این افزایش قیمت کالایی را خریداری کنیم، افزود: برخی برندهای ایرانی با نمونه خارجی از لحاظ کیفیت برابری می کند اما تولیدکننده نباید به خاطرممنوعیت ورود کالای خارجی غیرمنصفانه به افزایش قیمت با کیفیت پایین اقدام کند.

*کالاهای مشمول قیمت گذاری به طورمرتب رصد می شوند

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان با بیان اینکه مرجع قیمت گذاری در کشور سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده است،افزود: کالاهایی مشمول قیمت گذاری به طورمرتب رصد می شوند.

کوروش زمانیان با بیان اینکه برخی کالا و خدمات مشمول شرایط عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: حقوق اولیه مصرف کننده خرید کالای با کیفیت است و در این راستا سازمان ملی استاندارد برخی موارد را تعریف کرده و تولیدکننده بر حسب آن موارد اقدام به تولید می کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان ادامه داد: نباید یک برند یا تولیدکننده خاص بازاررا قبضه کند و این امر حقوق مصرف کننده را نقض خواهدکرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از برندهای لوازم خانگی داخلی واقعا با نمونه خارجی به لحاظ کیفیت رقابت می کند، افزود: حمایت از تولیدکننده داخلی پیشرفت را به همراه دارد اما باید نظارت بر روند کار تولیدکننده و ارایه کالای با کیفیت و قیمت مناسب مورد توجه قرار گیرد.

*رقابت بین برندهای داخلی از مزایای این طرح است

زمانیان با تاکید بر اینکه ممنوعیت ورود کالای خارجی رقابت تولیدکننده را با اجناس خارجی ازبین می برد، ادامه داد: رقابت بین برندهای داخلی از مزایای این طرح است.

وی با اظهار اینکه گرانی کالا با گران فروشی دو مفهوم متمایز از هم هستند، بیان کرد: فروشنده آخرین حلقه ی توزیع است که به دلیل رکود بازار حاضر است با کمترین سود کالای خود را عرضه کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان با بیان اینکه شرایط ایجاد شده گران فروشی را کنترل خواهد کرد، ادامه داد: ارگان های زیربط بازرسی های مربوط را انجام داده و این موارد را کنترل می کنند.

*در روزهای اخیر شرکت های تولیدکننده چند درصدی افزایش قیمت داشته اند

زمانیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر برخی ازشرکت های تولیدکننده چند درصدی افزایش قیمت داشته اند، اضافه کرد : لوازم خانگی خرده فروش مجاز است کالای خود را با نرخ سود خاص و تعیین شده ای به فروش برساند اگر قیمت از مبدا افزایش یابد بطبع واحد صنفی نیز قیمت را افزایش خواهد داد.

زمانیان با اظهار اینکه اگر واحد تولیدی با توجه بحث تورم، افزایش دلارو مواد خام در چهارچوب معمول و معقول اقدام به افزایش قیمت کند مجاز است، تصریح کرد: در غیر اینصورت سازمان صمت مداخله خواهد کرد.

*برخی برندها هیچ گونه تغییر قیمت نداشته اند

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان با بیان اینکه برخی برندهای داخلی هیچ گونه تغییر قیمت نداشته اند، افزود: هرچقدر بازاررقابتی تر باشد تولیدکننده به دنبال افزایش کیفیت می باشد در حوزه لوازم خانگی محصولات تولیدی به لحاظ کیفیت رشد داشته و این امررا درچندساله اخیر شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد:در بحث ممنوعیت ورود کالای خارجی تولیدکننده داخلی باید به این فرهنگ برسد که هدف و آرمان خود را حمایت از مصرف کننده با رعایت شاخص های کیفیتی وعرضه قیمت مناسب کالا قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر ممنوعیت ورود کالای خارجی نبود همانند بسیاری از کشورهای دیگر فقط مصرف کننده بودیم و رشدی در تولید کالا و خدمات نداشتیم.

*لوازم خانگی ایرانی افزایش قیمتی داشته است

رییس اتحادیه لوازم خانگی همدان با بیان اینکه لوازم خانگی ایرانی افزایش قیمت داشته، تصریح کرد: افزایش قیمت وجود داشت که دولت تاکید بر بازگشت قیمت را داد .

صادق حمیدی مقدم با عنوان اینکه کیفیت لوازم خانگی همانند سابق است، اضافه کرد: خرید لوازم خانگی داخلی اولویت خرید مردم بوده چرا که قدرت خرید و شرایط اقتصادی نا مطلوب افراد را به خرید کالای داخلی ترغیب می کند.

وی با اعلام اینکه ۳۰۰ واحد صنفی لوازم خانگی دارای مجوزدر همدان وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه ۳۰ درصد فروش کاهش داشته و شرکت های لوازم خانگی داخلی باید فروش اقساطی به قیمت نقدی داشته باشند تا مصرف کننده نیز توان خرید داشته و متضرر نشود.

رییس اتحادیه لوازم خانگی همدان ادامه داد: برندهای ایرانی از برندهای خوب می باشند طی چند سال گذشته برند های دیگری هم به این حوزه اضافه شده است.

با این تفاسیرحمایت از تولید داخلی بی شک گامی در جهت توسعه و رونق اقتصاد کشور خواهد بود و اشتغال پایدار را برای نیروی انسانی این حوزه ایجاد خواهد کرد اما این مهم با نظارت جدی بر بازار وتولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی میسر خواهد بود نباید اجازه داد برخی تولیدکنندگان به دلیل حذف رقبای خارجی عرصه را بر مصرف کننده تنگ کرده و قیمت اجناس را با کیفیت پایین به مصرف کننده تحمیل کنندهرچند رئیس محترم سازمان حمایت مصرف کنندگان کشور خواستار بازگرداندن قیمت کاالاها به قبل شد اما با نظارت بیشتر برقیمت کالاها و جلوگیری از قاچاق کالا راهی را که آغاز شده به سرانجامی نیک خواهیم کشاند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت