سرمایه‌گذاری در تولید داروهای دانش بنیان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رییس دانشگاه در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت فولاد خبر داد:

سرمایه‌گذاری در تولید داروهای دانش بنیان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی همدان

  • کد خبر : 5546
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
سرمایه‌گذاری در تولید داروهای دانش بنیان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی همدان
رییس دانشگاه ضمن اهدای نشان مجمع سلامت به پاس مسئولیت‌پذیری اجتماعی به مهندس جابریان؛ از توافق بسیار مهم برای جذب سرمایه گذار در حوزه تولید دارو با مشارکت علمی و دانش داروسازی از دانشگاه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در یک محصول دانش بنیان و با فناوری بالا به منظور خودکفایی در محصولات دارویی خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره کارخانه فولاد که با حضور دکتر حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تشکر از استقبال این مجموعه از طرح دانشگاه اظهار کرد: باید با مشارکت سرمایه‌گذار و دانشگاه علوم پزشکی همدان برای تولید مواد دارویی نوین و داروهای گیاهی برنامه‌ریزی شود.
وی از در اختیار قراردادن ۵۰ هزار مترمربع زمین برای ایجاد پارک علم و فناوری سلامت با تعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری سلامت برای همیاری در احداث شرکت دارویی و تسریع در فرایند تولید دارویی داروهای نوین و داروهای گیاهی در نظر گرفته می‌شود.
رییس دانشگاه، هدف اصلی را رشد و توسعه فناوری سلامت در سطح منطقه و استان عنوان کرد و گفت: این موضوع با کمک خیرین ایجاد می‌شود و همدان ظرفیت خوبی برای خودکفایی در محصولات دارویی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که در تولیدات دارویی از ظرفیت خیرین به عنوان سرمایه‌گذار اجتماعی در کنار تعامل با پژوهشگران و فناوران منطقه و کشور بهره‌ برده شود.
دکتر مجذوبی، مطالبی در مورد تولید گرانول‌ها به عنوان طرحی نوین برای رفع نیاز بیماران جامعه و صرفه‌جویی در وقت و هزینه را خواستار شد.
*مشارکت خیرین در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی
دکتر مجذوبی با ارائه توضیحاتی در مورد پروژه‌های مرکز جامع سرطان، مرکز جامع سلامت مناطق، پایگاه فوریت‌ها و بیمارستان‌ها که توسط خیرین و با مشارکت خیرین ایجاد شده، گفت: شرکت‌ها و بخش خصوصی می‌توانند در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی با دانشگاه مشارکت داشته باشند.
*بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی همدان بزودی محقق می‌شود
در ادامه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان جزو دانشگاههای برتر کشور است و دانشگاه علوم پزشکی همدان با فعالیت‌های درخشان توسط دکتر مجذوبی گامهای موثری در حوزه سلامت بر می‌دارد و توفیقات قابل توجهی ازجمله بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی با همت رییس دانشگاه و دیگر همکارانشان در حال تحقق است.
دکتر حمیدرضا حاج‌بابایی با بیان اینکه در پروژه‌های عظیم سطح استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، خاطر‌نشان کرد که در سالهای آینده همدان جزو ظرفیت‌هایی است که به بالندگی خاص در کشور می‌رسد و از نظر زیرساخت‌های طرح‌های نوین استان شاخص خواهد شد.
*اعلام آمادگی مشارکت با دانشگاه در طرح تولید دارو
مدیرعامل کارخانه فولاد با اشاره به اقدامات توسعه‌ای و خدمات ارزنده‌ به داخل و خارج کشور، آمادگی خود را برای مشارکت با دانشگاه در تولید دارو اعلام کرد.
مهندس جابریان افزود: در نشستی با حضور مسئولان دانشکده داروسازی، معاونت تحقیقات و دیگر مسئولان مرتبط گامهای اصلی برای اجرایی شدن تولید و فرمولاسیون داروهای گیاهی و تولید مواد اولیه دارویی برداشته شود.
در پایان رییس دانشگاه و دکتر حمیدرضا حاج‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نشان مجمع سلامت و کتاب نفیسی از خاطرات شهدای همدان را به پاس مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت ارزشمند به مهندس جابریان به عنوان یکی از نام آفرینان همراهی با دانشگاه اهدا کردند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت