به گزارش آوای هگمتان، مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه چهار همدان با اظهاراینکه مدیریت شهرداری منطقه ۴ در تلاش است تا بهروزترین خدمات را به شهروندان ارائه کند که در همین راستا نخستین پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی در شهرداری منطقه ۴ همدان صادر شد.
وی افزود: پس از اجرای سیستم یکپارچه الکترونیک شهرداری همدان که در تابستان سال جاری رقم خورد در روزهای گذشته اولین پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی در شهرداری منطقه چهار همدان صادر شد و به ارباب رجوع تحویل گردید.
مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه چهار اظهار داشت: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی یکی از مهمترین دستاوردهای پروژه راهاندازی سیستم یکپارچه شهرداری الکترونیک است و علاوه بر کاهش ارباب رجوع، موجب افزایش دقت و سرعت کارمندان حوزههای درآمد، شهرسازی و نوسازی خواهد شد.
وی با بیاناینکه با الکترونیکی شدن مراحل صدور پروانه به کمتر از یکماه کاهش یافته است، افزود: سادهسازی ضوابط و دستورالعملهای اجرایی علاوه بر کاهش بوروکراسیهای اداری موجب ایجاد شفافیت در روند فعالیت ها میشود.
وی از دیگر مزایای اجرای این پروژه را ارائه خدمات به صورت شبانهروزی دانست و گفت: امکان ثبت درخواست، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، خودکار سازی فرایندها، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، الکترونیکی شدن پیگیری استعلامات دفترخانهها، ادارات و بانکها وجود دارد.
مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه چهار تصریح کرد: با اجرای طرح الکترونیکی پروانه ساختمانی شهروندان با کمترین ارتباط و حضور کارکنان شهرداری قادر هستند در کوتاهترین زمان و بدون محدودیت تمام خدمات اعم از ثبت درخواست پروانه ساختمانی، پایان کار و انواع استعلامها را بدون نیاز به حضور در شهرداری دریافت کنند.