میراث فرهنگی و گردشگری، جایگزینی مهم برای توسعه استان/ جذب نیرو در موزه منطقه ای همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
استاندار همدان :

میراث فرهنگی و گردشگری، جایگزینی مهم برای توسعه استان/ جذب نیرو در موزه منطقه ای همدان

  • کد خبر : 3195
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
میراث فرهنگی و گردشگری، جایگزینی مهم برای توسعه استان/ جذب نیرو در موزه منطقه ای همدان
استاندار همدان با بیان اینکه خشکسالی عاملی مهم در عدم رونق کشاورزی است، و همچنین صنعت نیز به تحولی عمیق نیازمند است، افزود: حوزه میراث فرهنگی و گردشگری می تواند جایگزینی برای توسعه استان باشد و بر سایر صنایع سایه بیفکند.

به گزارش آوای هگمتان، علیرضا قاسمی فرزاد در حاشیه بازدید از مجموعه هگمتانه بیان کرد: مجموعه هگمتانه بخشی از تاریخ و تمدن ما و مربوط به نیکان است وجز افتخارات محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه این مجموعه باید سال‌های پیش مورد توجه قرار می گرفت و بازسازی می شد، تصریح کرد: یکی از پایه های اساسی هر ملت و قومی، قدمت و آثار گرانبهای علمی و فرهنگی آن کشور است که به آن می بالد‌.

استاندار همدان با اظهار اینکه وجود تاریخ کهن بیانگر هویت دیرینه ای است که نسل به نسل سپرده شده و به دست ما رسیده، اضافه کرد: همدان از مفاخر زیادی برخوردار بوده و در خصوص ثبت جهانی تلاش هایی شد و با پیگیری ها اداره میراث و وزارتخانه درچند ماه اخیر اقدامات خوبی صورت گفت.

قاسمی فرزاد با اظهار اینکه درطول سال‌های قبل تلاش‌هایی برای ثبت جهانی هگمتانه انجام شد، اضافه کرد: در راستای ثبت جهانی هگمتانه موانعی وجود دارد که باید رفع شود و در این خصوص، جلساتی با مشاور وزیر میراث فرهنگی و صاحبنظران این حوزه، برگزار کردیم و به آینده این روند خوشبین هستیم.

استاندار همدان با اظهار اینکه تمام توان و امکانات استان را برای ثبت جهانی هگمتانه به کار گرفته ایم، خاطر نشان کرد: در راستای ثبت جهانی در یونسکو باید اقداماتی انجام شود چرا که محیط پیرامونی مجموعه نیازمند تغییراتی است تا به حال طبیعی خود برگردد.

*اصناف اطراف مجموعه هگمتانه در راستای گردشگری فعالیت داشته باشند

وی با اعلام اینکه محیط پیرامون مجموعه بایدمتناسب سازی شود، اظهار کرد: پیشنهاد می شود اصناف اطراف مجموعه تغییر کاربری داده و فعالیت خود را در راستای حوزه گردشگری ادامه دهند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن اقدام ارزشمندی است، ادامه داد: با جذب اعتبارات ملی و استانی حمایت‌های همه جانبه را از این فرایند به صورت کامل انجام می دهیم.

استاندار همدان در خصوص جذب نیرو در موزه منطقه ای غرب کشور نیز گفت: هر تعداد نیروی انسانی که میراث فرهنگی استان لازم بداند، پیگیری مورد نیاز را انجام می دهیم تا افراد متخصص و آشنا به نگهداری و مراقبت اشیای گرانبها جذب شوند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت