همدان از وضعیت قرمز خارج شد / برند گردشگری همدان را از خواب بیدار کنید | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
یک فعال حوزه ی گردشگری مطرح کرد:

همدان از وضعیت قرمز خارج شد / برند گردشگری همدان را از خواب بیدار کنید

  • کد خبر : 1232
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۳۱
همدان از وضعیت قرمز خارج شد / برند گردشگری همدان را از خواب بیدار کنید
یک فعال حوزه ی گردشگری با اظهار اینکه تعطیلی غارعلیصدر تعطیلی گردشگری را به همراه دارد، افزود: با توجه به اینکه همدان از وضعیت قرمز خارج شده لازم است برای بازگشایی غارعلیصدر تمهیداتی اندیشیده شود.

به گزارش آوای هگمتان، گردشگری بهترین منبع درآمد برای کشورها می باشد که متاسفانه در دوران کرونا و پسا کرونا تاثیرات منفی آن برایران و مخصوصا همدان برکسی پوشیده نیست ، دراین مقطع زمانی به اقتصاد گردشگری شوک عجیبی وارد شد و بعید است تا سالیان سال این امر جبران شود سخن از همدان گفتن اطاله گویی است چراکه فرهنگ و آثار باستانی و مکان های گردشگری این شهرزبانزد عام و خاص بوده و هست، اما بسته شدن غار علیصدر و اوضاع نابسامان گردشگری در همدان و اینکه همدان یک متولی واحد گردشگری نداشته ، گردشگری را با چالش و معضلات متعددی روبرو کرده ازعدم هماهنگی متولیان گردشگری تا ناهماهنگی های موجود در حوزه گردشگری و معضلات دیگر سوالاتی بود که با یک فعال حوزه ی گردشگری در میان گذاشتیم که در ادامه می خوانید.

گردشگری همدان به خوابی عمیق فرو رفت

یک فعال حوزه ی گردشگری با عنوان اینکه گردشگری درهمدان با توجه به کرونا به خوابی عمیق فرو رفت، افزود: آسیبی که در حوزه ی گردشگری بر پیکره ی همدان وارد شد به سختی جبران خواهد شد.

بهنام نادری با عنوان اینکه نامناسب بودن تبلیغات در حوزه گردشگری در راستای تعیین همدان به عنوان مقصد گردشگری از دیگر مشکلات رونق این صنعت است، اضافه کرد: به نظر می رسد نبود یک متولی واحد برای صنعت گردشگری به منظور هماهنگ کردن دستگاههای متولی این حوزه امری بدیهی است که به چشم می خورد.

وی با اعلام اینکه گردشگری فرا حوزه ای است و متاسفانه در حوزه ی مدیریت استان معاونت گردشگری وجود ندارد، تصریح کرد: معاونت گردشگری زیرمجموعه فعالان این حوزه را با هم هماهنگ خواهد کرد ومیراث فرهنگی، شهرداری وسازمانهای مردم نهاد را زیر یک چتر واحد در خواهد آورد.

این فعال حوزه ی گردشگری باعنوان اینکه این موضوع تا امروز محقق نشده، تصریح کرد: در زمان کرونا همدان برخلاف استانهای دیگر که در زمینه گردشگری فعال ترهستند این حوزه را رها کرد.

نادری با اعلام اینکه بسیاری ازراهنمایان گردشگری به شغلهای دیگر روی آوردند، افزود: مقایسه ی درآمد راهنمای گردشگری با مبحث مشاورین املاک سبب شد تا بسیاری از فعالان این حوزه به مشاغل دیگر از جمله مشاورین املاک روی آورند.

وی افزود: روی آوردن راهنمایان گردشگری به مشاغل دیگر به طور قطع سبب خواهد شد در دوران پسا کرونا با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم.

برنامه ی روشنی برای دوران پسا کرونا نداریم

وی با اظهار اینکه برنامه ی روشنی برای دوران پسا کرونا وجود ندارد، اظهار کرد: برنامه خاص و روشنی از جمله برگزاری جشنواره یا …در همدان وجود ندارد.

این فعال حوزه ی گردشگری با عنوان اینکه تعطیلی غارعلیصدرتعطیلی گردشگری را به همراه دارد، ادامه داد:۹۰ درصد گردشگران ازغارعلیصدر دیدن می کردند که با تعطیلی غارموجی منفی گریبان گردشگری را خواهد گرفت.

نادری با عنوان اینکه همدان از وضعیت قرمز خارج شده، تصریح کرد: انتظارمی رود که متولیان امر برای بازگشایی این غار چاره ای بیندیشند.

این فعال حوزه ی گردشگری در ادامه با تاکید بر اینکه دره ی گنجنامه ظرفیت خود را داراست باید به مسیرهای جایگزین پرداخته شود، افزود: در گنجنامه همدان دیگر فضایی برای توسعه وجود ندارد باید به مسیرهای گردشگری جدا از گنجنامه پرداخت از جمله دره امام زاده کوه، دره حیدره قاضی خان، ابرو، سیمین و..باید جاگزین شده تا بار ترافیکی و مشکلات گنجنامه کمتر شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت