پرداخت ۹۰ درصد هزینه زوجین نابارور/ بیش از ۵۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان:

پرداخت ۹۰ درصد هزینه زوجین نابارور/ بیش از ۵۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت

  • کد خبر : 2430
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰:۵۲
پرداخت ۹۰ درصد هزینه زوجین نابارور/ بیش از ۵۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان از پرداخت ۹۰ درصدی هزینه زوجین نابارور خبر داد و افزود: ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی برای زوجین نابارور را بیمه سلامت تعهد کرده است.

به گزارش آوای هگمتان، سعید فرجی در جمع خبرنگاران با بیان اينکه در صندوق کارکنان دولت بیش از ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش هستند،اضافه کرد:
درصندوق روستاییان نیز ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه می باشند

وی با بیان اینکه در صندوق بیمه همگانی که به صورت رایگان برای عموم است ۲۰۵ هزار نفر تحت پوشش هستند، ادامه داد: بیمه سایر اقشار افرادی را که در سه گروه اول شامل نمی شدند در این گروه گنجانده شده ( بهزیستی، دانشجویان و طلاب ) و صندوق ۵۵ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اظهار اینکه از صندوق بیمه ایرانیان کمتر استقبال شده، ادامه داد: حدود ۳۴۰۰ نفر عضو این صندوق هستند.

وی ادامه داد: از ۵۰ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت است که در قدیمی‌ترین صندوق این سازمان بیش از ۱۲۰ هزار نفر در قالب بیمه‌شدگان کارکنان دولت عضویت دارند.

وی به بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: بیماران خاص بیش از دو هزار و ۲۲۶ نفر تحت پوشش بوده و عمدتا ms با فراوانی ۱ هزار و ۲۰۷، هموفیلی ۱۷۰ نفر ، پیوند کلیه ۲۷۶ و… در مجموع ۲۲۲۶ نفر مجموع بیماران خاص هستند.

وی به خرید خدمات بیمه سلامت از مراکز طرف قرارداد اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴۶ پزشک عمومی، ۱۸۹ پزشک متخصص، ۱۷ فوق تخصص و بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی، ۵۳ مورد آزمایشگاه، ۵۲ مورد توانبخشی، ۳۳ مورد پرتو پزشکی و ۲۱ مورد درمانگاه خصوصی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

فرجی با عنوان اینکه بخشی از خدمات از درمانگاه‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی خریداری می شود که ۱۷۶ پزشک متخصص و ۲۸ فوق تخصص با بیمه سلامت غیر مستقیم قرارداد دارند، اضافه کرد: ۱۹ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود نیز این گونه هستند.

وی به پرداختی سالجاری اشاره کرد و افزود: تعهد پزشکان ده روز اول پرداخت می شود و سایر مراکز پاراکلینیک و بیمارستان نیز وضعیت بهتری دارند.

*پرداخت ۸۰ درصدی مطالبات سطح یک بهمن ماه

وی با بیان اینکه مطالبات خدمات سطح یک بهمن ماه، ۸۰ درصد پرداخت شده، افزود: در دوسال گذشته بخشی از خدمات به بیماران کرونایی بوده و باید گفت که این‌ میزان در سال ۹۹ حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ پرونده بیمار کرونایی ثبت شده و ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه درمان آنها پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با تاکید براینکه بیش از ۲۵ هزار تا پایان بهمن ماه تعهدات انجام شده یا در حال پرداخت است، افزود: در ۱۱ ماهه سالجاری ۱۲۶ میلیارد پرداخت شده یا در دست بررسی است.

فرجی ادامه داد: در یازده ماهه سالجاری بیش از ۳۲۰ میلیاردتومان در سایر خدمات هزینه شده که هنوز مطالبات مرکز درمانی در بهمن ماه هم پرداخت نشده است و ۴۴۶میلیارد تومان مجموع تعهد ما در طول این مدت بوده است.

*سیستم ارجاع به پزشک خانواده

وی با اظهار اینکه در صندوق بیمه سلامت همگانی الزام به پزشک خانواده مطرح است، ادامه داد: این طرح به صورت جدی از مهرماه شروع شده و بالای ۱۴۴ نفر به ۸۶ پزشک منتسب شده اند.

فرجی با اعلام اینکه پزشک خانواده بهترین مشاوره برای بیمار است، اظهار کرد: استفاده از این سیستم به نفع بیمار خواهد بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان افزود: سامانه بیمه سلامت یا تماس با ۱۶۶۶ برای اطلاع از پزشک خانواده و دریافت مسیر درمان است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان به ارائه خدمات بیمه اجتماعی و سلامت در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و افزود: ۲۳ پایگاه ارائه خدمات سلامت موقت در استان و ۱۱ پایگاه در همدان به ارائه خدمات می پردازند.

*تسهیلات مناسب به زوجین نابارور

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با بیان اينکه در خصوص هزینه ناباروری زوجین تسهیلات خوبی پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: با بیمارستان فاطمیه در حال انعقاد قرارداد هستیم و در بخش خصوصی نیز به صورت خسارات متفرقه هزینه درمانی پرداخت می شود.

فرجی با اظهار اینکه ۹۰ درصد هزینه های درمانی زوجین نابارور پرداخت می شود، افزود: ۶ خدمت عمده برای زوج های نابارور در نظر گرفته شده است.

*خدمات دهی به افراد تحت پوشش بهزیستی
فرجی تاکید کرد: در بحث توانبخشی، شنوائی سنجی و کاردرمانی افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: مراکز mmt خدمات اعتیاد نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند و مطابق با تعرفه دولتی از خدمات بیمه استفاده می کنند .

*لازم به ذکر است افراد می‌توانند از طریق سامانه اداره کل بیمه سلامت، شماره تلفن ۱۶۶۶ و با شماره‌گیری# ۱۶۶۶ * نسبت به پزشک خانواده خود استعلام بگیرند از این سه طریق امکان مشخص شدن پزشک خانواده و نیز راهنمایی در مسیر درمان بیمه‌شدگان وجود دارد

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت