پنجمین جشنواره «ترنم فتح» در آبان‌ماه برگزار می‌شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
مدیر هنری و امور سینمایی حفظ آثار دفاع مقدس همدان؛

پنجمین جشنواره «ترنم فتح» در آبان‌ماه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4410
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
پنجمین جشنواره «ترنم فتح» در آبان‌ماه برگزار می‌شود
مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان از برگزاری پنجمین جشنواره «ترنم فتح» در بخش موسیقی در نیمه اول آبان سالجاری خبرداد.

به گزارش آوای‌هگمتان، «امین لطفی‌شهپر»‌ امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال واحد مدیریت هنری و امور سینمایی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان رویکرد جدیدی را در پیش گرفت و آن این بود که در همه رشته‌های هنری که ذیل این مدیریت است، بخش انجمن‌های مردمی را فعال کند و همه رشته‌های هنری به صورت انجمنی به اهل فن واگذار شود.

وی افزود: در رشته‌های مختلف هنری یک مسئول و دبیری را در نظر گرفتیم و این تجربه موفقی است که  این برون سپاری و واگذاری به افراد خوش ذوق و خوش‌فکر می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و در همین راستا انجمن‌ها فعال شد، مخصوصا انجمن خوشنویسی و تئاتر که تاکنون بسیار موفق عمل کرده‌اند.

لطفی شهپر گفت: برگزاری جشنواره فانوس که همه رشته‌های هنری را دربرمی‌گیرد و ما نگاه برون‌سپاری را در این جشنواره اعمال کردیم که اختتامیه آن در روز ۱۹ مهر برگزار شد و جزو جشنواره‌های خوب بود و بازخورد بسیار خوبی در بین هنرمندان داشت.

وی با اظهاراینکه امسال جشنواره فانوس ۲۵ آبان در اصفهان برگزار خواهد شد، تصریح‌کرد: این جشنواره به صورت گردشی است و ما در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌ منظم و همراهی مسئولین در طی سال‌های آینده میزبان جشنواره فانوس هم باشیم.

*آثار برگزیده در معرض تماشای عموم قرار بگیرد

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان عنوان کرد: در رابطه با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌ها با حوزه هنری وارد همکاری شدیم وهمچنین در بخش اکران‌ آثار هنرمندان در نظر داریم با مسئولین انجمن فیلم، شرایطی را فراهم‌ کنیم‌ که آثار برگزیده که استانداردهای لازم را داشته باشند را معرفی و با حضور کارشناس و نقد و بررسی، در معرض تماشای عموم بگذاریم.

وی بیان کرد: امسال یک شروع خوبی را در این بحث واگذاری‌ها با همکاری انجمن‌ها داشتیم، که قرار است آثار ارسالی برگزیده در جشنواره هنری فانوس همدان را در قالب یک کتاب که همراه با معرفی آثار و عکس هنرمند و عوامل است به چاپ برسانیم، که یک نوع سند و اثر ماندگار برای آیندگان است.

*برگزاری جشنواره ترنم فتح در ابان‌ماه

لطفی‌شهپر ابراز کرد: در بخش موسیقی پنجمین جشنواره «ترنم فتح» را پیش رو داریم که ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح است و در نیمه اول آبان برگزار می‌شود.

وی اضافه‌کرد: در این جشنواره تدبیری اندیشیدم با اعضای انجمن موسیقی و تشکل‌هایی که در رابطه با موسیقی در استان فعالیتی دارند به تعامل برسیم و با همکاری آنان این جشنواره را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این بخش گروه نوازی را داریم و با خلاقیت خودمان بخش تک‌نوازی را شروع کردیم و یک جایزه حمایتی برای خرید لباس و سازهای مخصوص این یگان‌های نیروهای مسلح در نظر گرفتیم و همچنین برنامه داریم طی سال‌های آینده بخش‌های مختلفی مثل سرود هم به این جشنواره اضافه کنیم.

*برگزاری تئاتر سنگر با محوریت دفاع مقدس

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: در بخش تئاتر هم جشنواره تئاتر سنگر را داریم که با محوریت دفاع مقدس، امنیت ملی و جبهه مقاومت است که در آبان ماه نماینده استان طی مراسمی مشخص و به جشنواره ملی معرفی خواهد شد.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت