آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فاضلاب همدان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فاضلاب همدان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال

  • کد خبر : 1890
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فاضلاب همدان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال
آیین کلنگ زنی چهار پروژه فاضلاب همدان با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال و کلنگ زنی طرح ضربتی آب شرب شهر همدان و جورقان از منطقه آق حصار آغاز شد.

به گزارش آوای هگمتان از همدان، حسینی بیدار مدیر عامل آب و فاضلاب استان همدان در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چها پروژه فاضلاب شهر همدان و آیین کلنگ زنی طرح ضربتی آب شرب شهر همدان جورقان در منطقه آق حصار اظهار کرد: با انجام این پروژه ها به همت مجموعه آبفا توانسته ایم در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: در بحث فاضلاب جمعیت تحت پوشش فاضلاب در کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد است که در استان همدان تقریباً ۷۶ درصد از جمعیت زیر پوشش فاضلاب قرار دارند.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه در اکثر شهرها پساب خروجی تصفیه خانه آماده واگذاری به بخش خصوصی است گفت: اقدامات ما در بخش فاضلاب موجب شده که تندیس جهانی پروژه فاضلاب را کسب کنیم و در بین بیش از ۱۸۹ هزار پروژه جهانی توانسته ایم پروژه برتر باشیم.

مدیر عامل آبفای استان همدان در خصوص کلنگ زني و آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه فاضلاب در شهرستان همدان بیان کرد: اولین پروژه توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوشقان است که اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۹۰ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری ناشی از فروش پساب شهر جورقان تامین شده است.

وی در خصوص پروژه دوم عنوان کرد: پروژه دوم خط انتقال فاضلاب بلوار سردار شهید همدانی است که با اجرای آن خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب کارخانه ها، صنایع و ادارات مستقر در بلوار سردار شهید همدانی به تصفیه خانه فاضلاب همدان هدایت می شود.

حسینی بيدار خاطرنشان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه از بخش جاری شرکت آبفا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال تامین شده و برای دولت هزینه ای نداشته است.

وی در مورد توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب بیمارستان ارتش نیز اظهار کرد: با انجام این پروژه با اعتبار ۵.۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری شرکت اجرای خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب جهت جداسازی فاضلاب بیمارستان ارتش، سازمان قضایی نیروهای مسلح و مهمات ارتش از رودخانه مجاور به تصفیه خانه همدان هدایت می شود.

مدیر عامل آبفای استان همدان در خصوص اجرای خط انتقال فاضلاب پادگان قهرمان و روستای مهدی آباد و یکن آباد نیز تصریح کرد: در این پروژه فاضلاب پادگان قهرمان و روستاهای یکن آباد و مهدی آباد جهت جمع آوری فاضلاب این مناطق از مزارع ساماندهی و به تصفیه خانه فاضلاب همدان هدایت می شود.

حسینی بیدار اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را ۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هزینه این‌پروژه از محل اعتبارات ارتش جمهوری اسلامی و خرید لوله از محل اعتبارات شرکت آبفا استان تامین شده است.

مدیر عامل آبفای استان همدان همچنین در خصوص کلنگ زني طرح ضربتی آب شرب شهر همدان و جورقان از منطقه آق حصار نیز گفت: در این پروژه ۶ حلقه چاه با آب دهی تقریبی ۱۵۰ لیتر بر ثانیه حفر و تجهیز می شود.

وی اضافه کرد: در این پروژه ۱۲ کیلومتر خط انتقال و ۴ کیلومتر خط برق نیرو رسانی انجام می شود تا آب سد اکباتان برای فصل تابستان ذخیره سازی شود و تاکنون ۳ هزار کیلومتر از خط انتقال انجام شده است.

حسینی بیدار افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۴۵۰ میلیارد ریال استو کار به صورت امانی و شبانه روزی در حال انجام است.

*برای تامین آب شرب پایدار شهر همدان انتقال آب از سد تالوار را پیگیری می کنیم

در ادامه نیز علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در خصوص بحران آب همدان گفت: از روزی که وارد استان شدیم بحران آب در شورای آب تصویب شد و قرار شد با همکاری آبفا و آب منطقه ای سه حلقه چاه در منطقه آق حصار احداث شود.

وی افزود: با اجرای این پروژه ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب به ذخیره موجود اضافه می شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در همدان ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ لیتر آب در ثانیه در فصول مختلف سال مصرف می شود خاطرنشان کرد: چون ذخیره آب در سد اکباتان در وضعیت بحرانی بود پیشنهاد احداث سه حلقه چاه قبول شده و قرار است تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: البته برای تامین آب پایدار شهر همدان تلاش می کنیم انتقال آب از سد تالوار مورد پیگیری قرار گیرد و امیدواریم تا اواسط تابستان سال آینده این کار انجام شود.

وی اظهار کرد: طرح ضربتی آب شرب شهر همدان و جورقان با احداث این سه حلقه چاه در منطقه آق حصار می تواند تا حدودی تامین کننده آب شهر جورقان و بخشی از شهر همدان باشد تا برداشت آب از سد اکباتان را کاهش دهد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت