اجرای طرح پیشگیرانه “مانا” در شهرستان کبودراهنگ | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

اجرای طرح پیشگیرانه “مانا” در شهرستان کبودراهنگ

  • کد خبر : 847
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
اجرای طرح پیشگیرانه “مانا” در شهرستان کبودراهنگ
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ گفت: اجرای طرح "مانا "در شهرستان از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ ، رضا جعفری نیکو در خصوص اجرای طرح پیشگیرانه و آگاه سازی مانا گفت: طرح مانا در قالب سه محور آموزش مهارت های اجتماعی، اوقات فراغت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۳ تا ۱۸ سال جامعه هدف شهری و روستایی به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرستان که از طریق پایگاه های سلامت اجتماعی جذب می شوند.

وی با اشاره به هدف اجرای این طرح اظهارداشت: برای این منظور تسهیل گران متخصص با مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته های روانشناسی، علوم اجتماعی و علوم تربیتی با آموزش های لازم جهت اجرای طرح با مشارکت نوجوانان این رده سنی در یک همگرایی کیفی از گسترش این معضل اجتماعی در جامعه جلوگیری کنند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: طرح مانا به صورت کارگاهی و عملی جامعه هدف را پوشش می دهد و در این کارگاه ها مهارت های ارتباطی و کارگروهی نوجوانان تقویت می شود و شیوه تبدیل چالش ها و تهدیدات دوره بلوغ به فرصت را فرا می گیرند.
وی، ارتقای توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محله ها و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.
جعفری نیکو با اشاره به اهمیت حساس سازی آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر در جامعه تصریح کرد: این موضوع یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی خانواده هاست که باید با ارائه آموزش و رفتارهای درست به نوجوانان رفع شود.
وی با اشاره به این‌که مصرف قلیان و سیگار در بین نوجوانان بسیار نگران‌کننده است، گفت: باید خانواده ها نسبت به این موضوع بسیار حساس باشند و با دریافت آموزش های رفتاری مناسب به اصلاح آن در بین فرزندان خود بپردازند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودراهنگ بر مردمی و اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: باید با همکاری نهادهای مردمی در محله ها و مناطق مختلف شهرها و روستاها به ریشه کن کردن این معضل در جامعه پرداخته شود.
گفتنی است این طرح از تیرماه تا آخر شهریور ماه سال جاری در شهرستان به خصوص محله های آسیب خیز با مشارکت نوجوانان اجرا خواهد

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت