ارتباط سازنده استاد و دانشجو فرصتی ارزشمند برای تربیت نیروی انسانی توانمند است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاهها:

ارتباط سازنده استاد و دانشجو فرصتی ارزشمند برای تربیت نیروی انسانی توانمند است

  • کد خبر : 5516
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
ارتباط سازنده استاد و دانشجو فرصتی ارزشمند برای تربیت نیروی انسانی توانمند است
نشست نماینده ولی‌فقیه در دانشگاهها و استاندار همدان با رییس دانشگاه و اعضای هیات رییسه دانشگاه با هدف بررسی وضعیت فعلی و اقدامات پیش رو در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد‌در این نشست ارتباط سازنده استاد و دانشجو فرصتی ارزشمند برای تربیت نیروی انسانی توانمند عنوان شد.

به گزارش آوای هگمتان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رستمی در این نشست حضور دولت مردمی، انقلابی و همراه با آرمان‌های امام (ره) را از ظرفیت‌های مهم کشور عنوان کرد و توضیحاتی در مورد شرایط عمومی دنیا با توجه به جریان بهم پیوسته رسانه‌ای و اثرگذاری آن بر شناخت، روایت و باور افراد و افول نظام سلطه بیان کرد.

وی با اشاره به اهمیت فضای دانشگاه؛ ارتباط نزدیک دانشجویان با اساتید و برگزاری اردوها را بااهمیت دانست و گفت: جریان دانشگاه آگاه و دارای اشراف بوده و محیط کلاس و ارتباط با اساتید در فضای حقیقی بر دانشجویان تاثیر بسیاری می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاهها از مسئولان دانشگاه درخواست کرد که موضوعات و نگرانی‌ها را با ارائه مستندات به وی منتقل کنند.

وی افزود: انواع مسائل مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی همدان به صورت شبانه‌روزی و در صورت نیاز با جریان کلامی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده یک میلیارد تومان از هزینه کشور برای هر دانشجوی دکتری در نظر گرفته می‌شود، توجه هر چه بیشتر مسئولان به حفظ سرمایه‌های اجتماعی را خواستار شد.

در این جلسه برخی از اساتید حاضر در نشست به بیان دیدگاهها و دغدغه‌های خود در حوزه‌های مختلف دانشگاه پرداختند.

*یک هزار و ۳۳۵ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام علوم پزشکی همدان در نظر گرفته شد

استاندار همدان با قدردانی از دکتر مجذوبی و معاونان میلاد امام زمان(عج) را تبریک گفت و از زحمات کارکنان حوزه بهداشت و درمان در دوران سخت کرونا برای حرکت جهادگرانه و ایثارگرانه شان تشکر کرد.

قاسمی فرزاد گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این استان بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تعریف کرده و فقط در دانشگاه علوم پزشکی همدان و مجموعه درمانی یک هزار ۳۳۵ میلیارد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اقدامات دولت سیزدهم در فشار تحریم‌ها انجام شده و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری جهاد تبیین باید مورد توجه باشد و در مورد کارهای انجام شده خودسانسوری نکرده و اطلاع‌رسانی شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه متخصصان دانشگاه علوم پزشکی همدان در موضوع انتقال و تامین آب همدان پای کار بود، توضیحاتی در مورد مراحل انتقال، تامین تجهیزات و فضای روانی آن مقطع بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت در دولت سیزدهم از یکدیگر جدا نیستند افزود: در ایام دهه فجر در اقصی نقاط استان ۹۵۶ پروژه افتتاح و ۱۵۰ پروژه در بخشهای مختلف کلنگ زنی شد.

قاسمی‌فرزاد، اقدامات کارکنان حوزه سلامت صفحه درخشان و شفافی را در پیش روی مردم کشور و جهانیان گشود و اقدامات پزشکان و پرستاران نشان داد که آنان تا پای جان آماده فداکاری هستند.

وی، تلاش‌ها و زحمات مسئولان و کارکنان دانشگاه را در سطح کلان نشأت گرفته از برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: ویروس کرونا با همراهی همه اقشار مردم و با محوریت و حضور میدانی کادر درمان ریشه کن شد.

استاندار همدان یادآور شد که جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور در از بین رفتن ویروس کووید بسیار موثر بود.

وی، واکسیناسیون کرونا را افتخاری بااهمیت برای کشور خواند و گفت: کشور ایران تحت شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم‌ها با دانش محققان در مقابله با کرونا بر دیگر کشورها پیشی گرفت.

قاسمی‌فرزاد با تاکید بر اینکه ما در همه عرصه‌های علمی و فناوری ما پیشگام هستیم، توجه هر چه بیشتر به مباحث رسانه‌ای، اطلاع رسانی و جهاد تبیین را خواستار شد.

وی اضافه کرد: کشور ایران در همه زمینه‌ها قوی است و در حوزه اقتصاد بنیه علمی ضعیفی وجود دارد که برخی ساختارهای در هم تنینده به ارث رسیده باید جراحی شود تا ایران از کشورهای با صلابت باشد.

استاندار همدان با یادآوری اینکه مردم قدرشناس کشور با وجود همه مشکلات در ۲۲ بهمن‌ماه به صحنه آمدند، این حماسه را مرهون لطف خدا، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و دلسوزی رییس جمهور دانست.

*توسعه همه جانبه، تولید دارو و بین المللی سازی دانشگاه از مهمترین برنامه‌های دانشگاه است

رییس دانشگاه توسعه همه‌جانبه، تولید دارو، بین‌المللی‌سازی دانشگاه و هوشمند‌ نمودن دانشگاه را از اولویت‌های کاری مدیریت دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد.

محمدمهدی مجذوبی در نشست با نشست نماینده ولی‌فقیه در دانشگاهها و استاندار همدان با تشکر از استاندار همدان و حجت الاسلام و المسلمین رستمی به عنوان عضو هیات مدیره دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در ۱۶ ماه گذشته با اپیدمی کرونا مواجه بود و با فروکش کردن کووید به سرعت ظرفیت‌های مورد مطالبه حوزه‌های مختلف دانشگاه فعال شد.

وی با تاکید بر تلاش مسئولان دانشگاه برای تحت تاثیر قرار نگرفتن فعالیت‌های دانشگاه در مواجهه با حاشیه‌های اجتماعی سیاسی، اظهار کرد: نگاه خوب وزارت متبوع به دانشگاه به ویژه برخی حوزه‌های برگزیده گویای اقدامات خوب واحدهای مختلف است.

رییس دانشگاه، گزارش مختصری از اقدامات انجام شده در حوزه‌های آموزش، بهداشت، درمان، غذا و دارو، تحقیقات و فناوری، دانشجویی فرهنگی و تربیت بدنی بیان داشت.

وی با اشاره به رتبه دوم در بین دانشگاه¬های تیپ ۲ در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری از تلاشهای انجام شده برای کسب این موفقیت قدردانی کرد.

دکتر مجذوبی با بیان اینکه معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه از نظر برنامه‌ریزی و پیگیری در وزارت بهداشت شناخته شده است، اظهار کرد: تا چند ماه آینده پروژه‌های عمرانی ازجمله بیمارستان اکباتان تکمیل می‌شود و ۱۱ پروژه عمرانی نیز در دست اقدام است.

*ساماندهی صد درصدی دانشجویان در خوابگاهها

وی اجرای اردوهای اجرا شده در زمینه‌های زیارتی، راهیان نور تفریحی و …از دیگر اقدامات در راستای بهینه‌سازی اوقات فراغت دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان به صورت ۱۰۰ درصدی در خوابگاهها ساماندهی شدند و این دانشگاه از نظر خوابگاه دختران وضعیت خوبی دارد همچنین اگر ۶۰ واحد دیگر به خوابگاه متاهلین افزوده شود دانشگاه علوم پزشکی همدان از دانشگاه‌های پیشرو خواهد بود.

* پیش‌بینی تعداد ۷ هزار و ۳۴۵ نفر دانشجو در سال ۱۴۰۲

رییس دانشگاه، توسعه سطح امکانات فرهنگی و رفاهی را ازاولویت‌های کاری دانست و گفت: هم‌اکنون بیش از ۷ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل است همچنین بیش از ۵۰۰ نفر دانشجوی خارجی نیز در دانشگاه حضور دارند و تعداد ۷ هزار و ۳۴۵ نفر دانشجو در سال ۱۴۰۲پیش‌بینی شده است.

وی برنامه‌ریزی در مورد گردشگری سلامت را در دستورکار دانست و گفت:برای گردشگری سلامت در بیمارستان‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ریزی شده است.

دکتر مجذوبی با بیان اینکه تعداد بیماران بین المللی پذیرفته شده قابل قبول نیست، گفت: باید قدمهای بزرگی در بین‌المللی‌سازی دانشگاه انجام شود و به این منظور مشورت‌های لازم از وزارت متبوع دریافت شده است.

وی اقدامات انجام شده در حوزه خیرین سلامت را برشمرد و افزود: مشارکت خیرین در سال ۱۴۰۱ به ۴ میلیارد و ۵۰۰ رسیده است.

رییس دانشگاه خاطر‌نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظر نسبت نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف ازجمله پرستاری به تخت یا دندانپزشکی در میانه استانداردهای کشوری قرار دارد.

*افتخارات دانشگاه علوم پزشکی همدان

وی راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع بهداشتی، مدیریت اختلالات اوتیسم به طور انحصاری در کشور و تهیه اطلس خودکشی و تعیین نقاط پرخطر رفتار خودکشی و خرید تجهیزات پزشکی از بودجه محرومیت‌زدایی، افتتاح سلامتکده، راه‌اندازی مرکز پالس‌ترابی بیمارستان بعثت، راه‌اندازی کلینیک توانبخشی لنف آدم، راه‌اندازی درمانگاه بیماران cf طبق اساسنامه بیماران صعب‌العلاج و نصب و راه‌اندازی دزیمتری مرکز سرطان همدان و راه‌اندازی بخش‌های مهندسی بافت و آنالیز پروتئین و توسعه بخش‌های کشت سلولی  را جزو افتخارات دانشگاه دانست.

دکتر مجذوبی، به اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه سالجاری و موانع و چالش‌های اجرای این طرح اشاره کرد.

وی با یادآوری اینکه در حوزه جمعیت اقدامات خوبی ازجمله برگزاری همایش نبض زندگی در راستای ترویج جوانی جمعیت اجرا شد، تاکید کرد که زن را به عنوان محور خانواده احیا شود و از دوره طلایی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

رییس دانشگاه، طراحی و اجرای فرآیندهای ارزیابی عملکرد مدیریت به منظور مشخص شدن نقطه قرارگیری فعلی را از اقدامات بااهمیت انجام شده عنوان کرد.

* تولید دارو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

وی یکی از مهمترین برنامه‌های آینده دانشگاه را شامل تولید دارو در استان خواند و گفت: تولید دارو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با نگاه ویژه به حوزه داروی گیاهی انجام می‌شود.

دکتر مجذوبی، تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان اکباتان همدان مورد توجه است، ابراز امیدواری کرد که این بیمارستان بزودی به بهره‌برداری برسد.

*فعالیت مرکز منوپوز در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه

وی از تدارک امکانات لازم برای راه‌اندازی بخش‌های پیوند استخوان، بخش‌های پیوند استخوان، توسعه مراکز درمان ناباروری، تکمیل مرکزسرطان و راه‌اندازی مرکز جامع سالمندان دیابت خبر داد و گفت: مرکز منوپوز در استان همدان در مرکز آموزشی درمانی فاطمیه

راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به مردم استان است.

* بین المللی‌سازی دانشگاه در سال ۱۴۰۲

رییس دانشگاه، با اشاره به استقلال ساختاری تشکلات پردیس بین‌الملل دانشگاه گفت: سال ۱۴۰۲ یکی از ماموریت‌های مهم بین المللی‌سازی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه موضوع پزشک خانواده بزودی ابلاغ می‌شود، گفت: اجرای نظام ارجاع الکترونیک و برنامه پزشک خانواده نیازمند برنامه‌ریزی ملی برای تامین منابع انسانی و فیزیکی است.

* احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی

دکتر مجذوبی به تشریح اقدامات انجام شده برای پیگیری زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی پرداخت و گزارشی از اقدامات ارائه شده بیان کرد و برگزاری جلسه ای برای نهایی شدن زمین این بیمارستان را خواستار شد.

شبانه‌روزی کردن قرائت خانه و سالن مطالعه و تلاش برای هوشمند‌سازی دانشگاه از دیگر اقداماتی بود که توسط دکتر مجذوبی مطرح شد.

 

 

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت