افزایش قیمت مصالح ساختمانی تیر خلاص به جان خوش نشینان همدانی | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
بازار مسکن در رکود کامل

افزایش قیمت مصالح ساختمانی تیر خلاص به جان خوش نشینان همدانی

  • کد خبر : 2836
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
افزایش قیمت مصالح ساختمانی تیر خلاص به جان خوش نشینان همدانی
تورم بازار مسکن به نقطه‌جوش رسیده و در رکود کامل به سر می برد بی‌تفاوتی متولیان مسکن سبب شده تا برخی همچنان بازیگران حرفه ای این بازار باشند و نبض بازار را در دست بگیرند.

به گزارش آوای هگمتان، بازار مسکن ظرف مدت دوساله اخیر از رونق افتاده و در رکود کامل به سر می برد این بازار در سنوات اخیر گرفتار حبابی شده که به گفته ی کارشناسان این حوزه، غیر واقعی است
اما همین حباب غیر واقعی کمر خوش نشینان همدانی را خم کرده و تنها از سرپناه و مسکن نام آن در ذهنشان جا خوش کرده
در گزارش قبلی آوای هگمتان به فشار اقتصادی به قشر مستاجر و تحمیل اجاره بها بر گردن این قشر صحبت شد و اینکه نبود توانایی مالی و اجاره بهای غیر متعارف این قشر را به حاشیه شهرها برده و حاشیه نشین کرده است
با شروع سال جدید خبرنگار آوای هگمتان سری به چند مشاور املاک در سطح شهر زد که متاسفانه با افزایش قیمت ملک نسبت به دوسه ماه اخیر روبرو شد .
*افزایش قیمت مسکن گریبانگیر قشر مستاجر

آقای مطهری با بیان اینکه متاسفانه با افزایش مصالح ساخت وساز شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم، گفت: برای این بازار آشفته باید تدبیری اندیشیده شود.

وی با اظهار اینکه با این روند نباید انتظار ثبوت قیمت یا کاهش ملک را داشته باشیم، اضافه کرد: افزایش قیمت مسکن گریبان مستأجران را بیش از همه می‌گیرد قشری که در این اوضاع اقتصادی بیش از پیش در تنگنای اقتصادی به سر می برند.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعات دارای یک فرزند هستند، اضافه کرد: وقتی فرد نتواند در مرکز شهر خانه اجاره کند به حاشیه شهر نقل مکان می کند.

*انبوه سازی بر قیمت مصالح ساختمانی تاثیر گذاشته است

یاشار رستمی با بیان اينکه از اواخر اردیبهشت ماه معاملات مسکن افزایش خواهد داشت، گفت: انبوه سازی بر قیمت مصالح تاثیر گذاشته و شاید ساخت مسکن ملی در این مهم بی تاثیر نبوده است.

این کارشناس حوزه مسکن با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در دست دولت است، تصریح کرد: به دلیل ساخت طرح ملی مسکن این روند را شاهد هستیم.

وی با اعلام اینکه از شش ماه دوم سال گذشته رکودی تورمی دامن مسکن را فرا گرفته، اظهار کرد: متاسفانه معامله ای انجام نمی شود اما تورم همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده برای سازنده سبب خواهد شد تا افزایش قیمت ملک اجتناب ناپذیر باشد

* تا اتمام مسکن مهر انتظار ثبوت قیمت دور از ذهن است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همدان با بیان اینکه تحقق طرح ملی مسکن و تحویل مساکن مهر بی شک اثرگذار خواهد بود، افزود: تا اتمام طرح ملی مسکن نمی توان انتظار ثبوت قیمت مسکن و رونق بازار را انتظار داشت.

جمالی با بیان اينکه انبوه سازی و عرضه زیاد، تقاضای کم را به همراه دارد، اضافه کرد: با افزایش عرضه کاهش قیمت دور از ذهن نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه رکود بازار مسکن سال گذشته همچنان پابرجا است، تصریح کرد: رکود قیمت را کاهش می دهد اما متاسفانه افزایش قیمت مسکن را در برخی از مناطق شهر شاهد هستیم.

*وضعیت قیمت مصالح ساختمانی مناسب نیست

وی افزود: متاسفانه افزایش مصالح ساختمانی هزینه تمام شده مسکن را افزایش مي دهد و همین امر سبب شده تا خرید ملک برای قشر مستاجر به آرزوی شیرین بدل شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همدان از افزایش ۵ تا ده درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق شهر خبر داد و افزود: با وجود رکود در مسکن متاسفانه در برخی مناطق شهر افزایش قیمت را شاهد هستیم.

جمالی با اعلام اینکه ساخت سالی یک میلیون واحد قطعا تاثیراتی در حوزه مسکن خواهد داشت، افزود: به آینده طرح ملی مسکن خوشبین هستم چرا که با اجرای این طرح قشر وسیعی از این افراد صاحب مسکن خواهند شد.

جمالی ادامه داد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده ملک تاثیر دارد که اگر کنترل و مهار نشود بر قیمت تمام شده مسکن تاثیری مستقیم گذاشته و افزایش رهن و اجاره بها را به همراه دارد و همین امر گسترش حاشیه نشینی و افزایش بی منطق رهن و اجاره را به همراه خواهد داشت.

جمالی با بیان اینکه بازار‌ رهن و اجاره با توجه به تمدید قرارداد ملک در رکود کامل به سر می برد، افزود: ۲۵۰ واحد صنفی غیر فعال شد اما ۲۷۰ پروانه کسب صادرشده است.

وی با اظهار اینکه وسعت شهر رو به شمال و شمال شرق زیاد است، افزود: شهرک سازی، اعطای خانه های ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد، اعطای تسهیلات با بازپرداخت طولانی و بدون ضامن در کمک به اقشار کم درآمد و مستاجر بی تاثیر نیست.

*گفتنی است بازار مسکن متولی ندارد و همین امر سبب شده تا سودجویان بازار مسکن نهایت بهره را از این بازار پرآشوب ببرند افزایش قیمت مصالح به طبع افزایش قيمت ملک را به همراه خواهد داشت قیمت مسکنی که اجاره نشینان را بیش از پیش در تنگنای اقتصادی قرار داده و با امید به اتمام طرح ملی مسکن که مشخص نیست چند سال به طول بینجامد این قشر را روانه حاشیه و پائین شهر کرده است.
امید است تا اتمام پروژه مسکن ملی چاره ای برای خوش نشینان همدانی از سوی متولیان امر صورت گیرد

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت