تحقق توسعه پایدار و متوازن با اجرای پروژه های فرامنطقه ای | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5
شهردار منطقه دو همدان

تحقق توسعه پایدار و متوازن با اجرای پروژه های فرامنطقه ای

  • کد خبر : 1097
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۷
تحقق توسعه پایدار و متوازن با اجرای پروژه های فرامنطقه ای
مدیر منطقه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، هفته دولت را به خدمتگزاران مردم تبریک گفت بیان کرد:  شهرداری منطقه دو همدان تحقق توسعه پایدار و متوازن با اجرای پروژه های فرامنطقه ای را از اهداف خود می داند و با 1400 هکتار وسعت خدماتی سه ناحیه و 18 محله را در بر دارد.

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان ،حامد جلیلوند با اشاره به اقدامات شهرداری این منطقه در اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی اظهار کرد: احداث باغ گلها ، پروژه هدایت آبهای سطحی تقاطع رسالت ، احداث چندین مخزن ذخیره آب ، احداث آبنما و نورپردازی چندین معبر ، احداث زمینهای ورزشی پارک کودک ، احداث خانه مادر و کودک در پارک بانوان ، اجرای پیاده رو سازی چندین معبر در سطح منطقه از اقدامات است.

وی اجرای بیش از ۶۰ هزار تن آسفالت را از برخی پروژه های این شهرداری در سال گذشته عنوان کرد و گفت: امروزه توسعه متوازن و توزیع عادلانه امکانات یکی از شاخص های اصلی توسعه پایدار در شهرها به شمار می آید.

مدیر منطقه دو با بیان اینکه ارائه خدمات با نگاه توسعه محور و نیز توزیع متوازن ازجمله اهداف مهم شهرداری منطقه است، افزود: با توجه به رویکرد و سیاست کلی شهرداری منطقه، واحدهای مختلف اجرایی با برنامه‌ریزی مدون سعی بر آن داشته تا حد امکان خدمت‌رسانی به مناطق و محلات را به‌صورت یکسان ارائه کنند .

وی افزود : تکمیل احداث پارک فرامنطقه ای اکباتان ،احداث پارک مصلی  ، ساخت دیوار سبز در بلوار مطهری ، کاشت و نگهداری فضاهای سبز شهری ، تغییر سیستم آبیاری قدیمی به مکانیزه ، احداث مخازن ذخیره آب جهت فضای سبز از جمله پروژه های منطقه دو در کنار صدها پروژه عمرانی دیگر جهت رفاه حال  شهروندان همدانی اجرا مینماید.

مهندس جلیلوند به پروژه بزرگ پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان اشاره و تصریح نمود: پارک اکباتان هم یک پارک ساحلی و هم یک پارک جنگلی است و پروژه‌ای است که در تاریخ شهرداری همدان  از آن به عنوان یک اتفاق بی‌نظیر یاد خواهد شد.

حامد جلیلوند در خصوص افتتاح فاز اول در کوتاه‌ترین زمان تاکید کرد و افزود: این پارک با کمترین دستکاری در طبیعت احداث میشود و حتی بدون قطع یک درخت ، پروژه وسیع جنگل‌کاری را در دستور کار قرار گرفته که در نهایت این پروژه پتانسیل ایجاد منظر متمایز را می‌تواند برای همدان داشته باشد .

وی افزود : این پارک یک پارک استثنائی خواهد بود چون هم پتانسیل بهره‌برداری به صورت جنگلی رادارد و هم به صورت ساحلی، این پارک در حوزه  گردشگری می‌تواند جایگاه همدان را به گونه ای متمایز رقم زند .

مهندس جلیلوند از احداث پارک مصلی همدان در مراحل پایانی خبر داد و افزود : تپه مصلی همدان که در قلب شهر همدان قرار گرفته در سالیان گذشته مغفول از ساماندهی بود که با عزم جدی شهرداری منطقه دو حالا شاهد دگرگون شدن ویترین آن هستیم و اهم اقدامات عمرانی از قبیل جداره سازی، کف سازی، پردازش محوطه، پله سازی، ایجاد آبشار مصنوعی ، توسعه فضای سبز و همچنین در آتیه نه چندان دور ایجاد پل عابر وسیع؛ همه و همه اقداماتی است که برای گام اول توسعه و ساماندهی تپه مصلی همدان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک پل عابر پهناوری از عرض بلوار شهید مفتح امکان دسترسی سریع و آسان به بالای تپه مصلی را ممکن خواهد کرد که این سازه هم مورد استفاده کتاب خوانان و هم مورد بهره برداری مصلی و نمازگزاران و مؤمنان در آینده قرار خواهد گرفت..

مدیر منطقه دو از آغاز عملیات اجرایی چمن مصنوعی زمین فوتبال در پارک چمران خبر داد و افزود : یکی از اهداف احداث زمین های چمن مصنوعی در کنار دیگر پروژه‌های ورزشی، توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر،افزایش میزان سرانه ورزشی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است که شهرداری منطقه دو در سال گذشته چند زمین ورزشی در پارک کودک اجرایی نمود و در سال جاری نیز زمین چمن مصنوعی پارک چمران را در دستور کار قرار داده است.

مهندس جلیلوند از جداره سازی خیابان بوعلی خبر داد و افزود : نظر به اینکه وظیفه ذاتی و اساسی اداره کل میراث فرهنگی حفاظت از بناهای تاریخی، پیگیری، مذاکره و اقدام از طریق راهکارهای قانونی است، شهرداری منطقه دو در راستای صیانت از معماری فاخر و ابنیه تاریخی نسبت به پایدار نمودن برخی از ابنیه موجود جداره خیابان بوعلی با هدف حفظ آثار تاریخی و نماد شهر همدان اقدام به بهسازی و جداره سازی نموده است.

مهندس جلیلوند از آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید منطقه ۲ شهرداری خبر داد و افزود : فراهم نمودن زیربنا و محل مناسب مراجعه یکی از ارکان‌ مهم تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات در شهرداری‌هاست که باعث رضایت خاطر مراجعین و کارکنان خواهد شد که در همین راستا، عملیات عمرانی احداث ساختمان جدید منطقه ۲ شهرداری آغاز شد.

مدیر منطقه ۲ ازادامه احداث پارکینگ طبقاتی در مرحله اجرای نما خبر داد و افزود : اجرای اسکلت پروژه به اتمام رسید و هم اکنون در مرحله زیرسازی نمای پروژه میباشد  که نمای غربی به اتمام رسیده و نمای شرقی نیز در مرحله اجرا میباشد.

وی افزود : با بهره برداری از این پروژه، فضای موردنیاز جهت پارک بیش از ۵۳۰  دستگاه خودرو تامین شده و به این ترتیب امکان مراجعه کم‌دردسر شهروندان به میدان امام (ره) ، خیابان بوعلی ، بلوار مدنی ، آرامگاه بوعلی و خیابان تختی تسهیل خواهد شد.

وی در پایان هدف از اجرای این پروژه ها را ارتقاء کیفیت و مناسب سازی پیاده روهای سطح شهر به منظور تسهیل در عبور و مرور عابران و زیبایی بصری عنوان کرد و افزود: عملیات پیاده رو سازی  بلوار مطهری ، خیابان حکما ، بلوار محمدیه ، خیابان آرام و گلزار اجرا گردید و  خیابان عمار خیابان عمار ،بلوار شهید مصیب مجیدی ، بلوار ولایت ، ادامه بلوار مطهری  ، بنی هاشم ، خیابان حکما ، خیابان فرهنگ به طور همزمان به متراژ بیش از ۳۰ هزارمترمربع سنگفرش در حال انجام می باشد و با جدیت ادامه دارد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1097

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت