ثبت بیش از 26 هزارپرونده بیماری کرونا در سازمان بیمه سلامت | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان خبرداد:

ثبت بیش از ۲۶ هزارپرونده بیماری کرونا در سازمان بیمه سلامت

  • کد خبر : 1468
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
ثبت بیش از ۲۶ هزارپرونده بیماری کرونا در سازمان بیمه سلامت
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان از ثبت 26 هزارو 700 پرونده در سازمان خبر داد و افزود: ۱۲۷ میلیارد تومان برای حمایت از بیماران کرونایی و تامین هزینه های درمانی این افراد در استان پرداخت شده است.

سعید فرجی در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه صندوق کارکنان دولت وکارکنان رسمی زیر مجموعه سازمان خدمت گرفتند، اضافه کرد: بعد از مدتی صندوق خویش فرمایان تشکیل شد که فرد حق بیمه یکسال را پرداخت می کرد .

وی به صندوق “سایراقشار” اشاره کرد و ادامه داد: در این صندوق هرفردی که در گروههای دیگر قرار نمی گرفت زیر مجموعه این صندوق شد و صندوق خویش فرما به صندوق ایرانیان بدل شده وبه عنوان سازمان بیمه سلامت ارتقا یافت.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸، سازمان بیمه سلامت اقداماتی را برای پشتیبانی از بیماران کرونایی انجام داد که در گام نخست همه بیماران از زمان بستری تا درمان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با اعلام اینکه ۲۶ هزار و ۷۰۰ پرونده برای بیش از ۲۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان تشکیل شد، ادامه داد: به طور میانگین برای هزینه درمان هر بیمار  چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

*اولویت های اصلی بیمه سلامت را الکترونیکی کردن خدمات است

وی یکی از اولویت های اصلی بیمه سلامت را الکترونیکی کردن خدمات سلامت عنوان کرد و ادامه داد:  الکترونیکی شدن نسخه ها و حذف دفترچه های کاغذی از سال ۹۹ با جدیت پیگیری و اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با اشاره به اینکه با آغاز برنامه ششم توسعه کشور الکترونیکی شدن نسخ  در دستور کار سازمان قرار گرفت، اضافه کرد: همدان به عنوان (پایلوت) اجرای پرونده الکترونیکی سلامت انتخاب شد ودر پایان سال گذشته ۱۰۰ درصد مطب های طرف قرداد بیمه سلامت در این استان نسبت به نسخه نویسی الکترونیکی اقدام کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سه تا ۷ ماه به تعویق می افتاد ، اضافه کرد: خوشبختانه پرداختی های بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد بروزشده و جای خوشحالی است.

*۱۳۸ مرکز در مناطق روستایی استان راه اندازی شد

فرجی با اعلام اینکه  ۱۳۸ مرکز در مناطق روستایی استان همدان به منظور بهره مندی روستاییان از خدمات بیمه سلامت راه اندازی شد، اضافه کرد: در این مراکز ۱۹۶ پزشک، ۵۹ دندان پزشک و ۱۶۰ ماما به بیماران، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

وی همچنین به اجرای طرح «سیستم ارجاع» بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح برای ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی در استان همدان اجرا شده و نظام پرداخت در این طرح سرانه ای(تعداد افراد) است که به ازای هر فرد بیمه شده ماهانه ۷۵۰۰ تومان به پزشکان پرداخت می شود و هر پزشک ملزم به معاینه حداقل ۱۵ درصد جمعیت زیر پوشش است.

فرجی اجرای طرح پزشک خانواده شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی دراستان اشاره کرد و افزود: پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع سبب دسترسی این بیمه شدگان به خدمات در بخش خصوصی می گردد.

وی با بیان اینکه بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها ، پزشک خانواده افراد است، گفت: این طرح باعث می‌شود افراد زودتر ، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند، متاسفانه طرح پزشک خانواده آن طور که باید نهادینه نشده و نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه چندین سال است که زیرساخت‌های طرح “پزشک خانواده” فراهم شده و ۵۰ درصد کار پیش رفته اما ادامه روند این طرح منوط به تمایل مردم به بهره‌مندی از این طرح می باشد، افزود: مزایای طرح  پزشک خانواده بسیار زیاد است و اگر طرح پزشک خانواده به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از هزینه‌ها از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

فرجی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  ۱۸۷ موسسه و مرکز درمانی، تشخیصی و تصویری در استان همدان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، افزود: ۱۳۵ پزشک عمومی، ۱۷۵ پزشک متخصص، ۱۷ فوق تخصص، ۱۹۰ داروخانه، ۵۲ آزمایشگاه، ۴۵ توانبخشی، ۳۱ پرتو پزشکی و ۳۳ درمانگاه به بیمه شده های این استان خدمت رسانی می کنند.

*با هرگونه دریافت مدرک مستند برای بیمه تکمیلی نسخه کاغذی برخورد می شود

وی با اشاره به اینکه با هرگونه دریافت مدرک مستند برای بیمه تکمیلی نسخه کاغذی برخورد می شود، اضافه کرد: مسیری را که برای حذف کاغذ پیموده ایم نباید برگردیم و باید بیمه های تکمیلی نیز این موضوع را رعایت کنند .

فرجی با بیان اینکه در بیمه تامین اجتماعی بحث کاغذ هنوز هست، افزود: امیدواریم به زودی نسخه الکترونیکی درکلیه بیمه ها اجرایی شود.

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت