داستان چالشی میدانی که چهارراه شد/ پیمانکار چهارراه پیشاهنگی پاسخگو باشد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

داستان چالشی میدانی که چهارراه شد/ پیمانکار چهارراه پیشاهنگی پاسخگو باشد

  • کد خبر : 5995
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۰
داستان چالشی میدانی که چهارراه شد/  پیمانکار چهارراه پیشاهنگی پاسخگو باشد
به دلیل مشکلات ترافیکی میدان ۱۳ آبان ( پیشاهنگی) و مسیرهای منتهی به آن براساس مصوبات شورای هماهنگی ترافیک مورخ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱، به تقاطع چراغدار تبدیل می‌شود." این مطلبی بود که در رسانه های همدان در اسفندماه سال گذشته منتشر شد " حال باید دید بعد از گذشت سه ماه از اجرای طرح و تبدیل آن به چهارراه به هدف خود که کاهش ترافیک و مدیریت آن بوده است، رسیده یا خیر؟

به گزارش آوای هگمتان، ترافیک سنگین عامل حذف میدان سیزده آبان (پیشاهنگی) از سوی متولیان امر اعلام شد و از بین طرح های پیش نهادی حذف میدان و تبدیل به چهارراه و اجرای تقاطع چراغدار برگه برنده را اخذ کرد.

احتمالا برای اکثر شهروندان پیش آمده که از چهارراه سیزده آبان ( پیشاهنگی) عبور کرده و گرفتار و سرگردان شده باشند، خودروهایی که هر یک مسیری را برای رفتن انتخاب می کنند و گاهی در هم گره خورده و با اعصاب متشنج ، رانندگان یکدیگر را مورد تفقد قرار دهند.

خبرنگار آوای هگمتان نظر شهروندان همدانی را در خصوص احرای این طرح جویا شد که در ادامه می خوانید/

* حذف میدان پیشاهنگی تصمیمی عجولانه بود 

یکی از این همشهریان با بیان اینکه حذف میدان سیزده آبان( پیشاهنگی) تصمیمی عجولانه بود گفت: مدیریت شهری باید برای حل ترافیک این منطقه راهکاری دیگری تعبیه می کرد.

آقای احمدی با بیان اینکه وضعیت ترافیک نه تنها فرقی نکرده بلکه در زمان سبز شدن چراغ با خودروهایی روبرو می شویم، که هر یک مسیری را برای حرکت انتخاب کرده و واقعا صحنه جالبی نیست.

وی با اظهار اینکه این طرح باید مجدد در شورای ترافیک مطرح شود، افزود: هزینه حذف میدان ، بار مالی را بر گردن شهر انداخت چرا که عملا مشکلات ترافیکی حل نشده است.

* هدف از اجرای این طرح چه بود؟

آقای رمضانی نیز با بیان اینکه معضل ترافیک میدان ۱۳‌ آبان که یکی از شاهراه‌های اصلی همدان است، با اجرای طرح حل نشده ، افزود: باید دید هدف از اجرای این طرح عمرانی چه بوده؟ اگر نظم ترافیکی حین ورود به میدان باشد که نمره قبولی را کسب نکرده است.

وی با بیان اینکه من نمی دانم این تصمیمات بر چه مبنای گرفته می شود؟ افزود: از ابتدای اجرای طرح هیچ بهبودی در عبور و مرور شاهد نبودیم و اگر فرد کم تجربه و کسی که به تازگی گواهینانه اخذ کرده به چهارراه وارد شود احتمال تصادف و خطر بالا است.

وی در ادامه بیان کرد: مشکل این منطقه شیب خیابان نیز هست چرا که دو خیابان شیبدار بوده و خودرو با سرعت وارد چهاراه می شود و امکان تصادف وجود دارد.

*نظر کارشناس حوزه شهری را نیز جویا شدیم/

کارشناس حوزه شهری در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه حذف میدان و تبدیل آن به چهارراه ، ترافیک را به سایر میدان های شهری که به زیرگذر با روگذر تبدیل شدند نیز انتقال خواهد داد، گفت: فلکه مدرس و چهار راه پیشاهنگی جز پرترافیک‌ترین مناطق شهر همدان هستند، که کلافگی شهروندان و آلودگی صوتی و زیست محیطی را نیز افزایش می دهد.

دکتر حسن سجاد زاده با اظهار اینکه مدیریت شهری اقدام جدی در خصوص کاهش بار ترافیکی در مناطق پرترافیک انجام نداده، تصریح کرد: بلوار شهید رجایی مدخل و ورودی غرب کشور با خیابانی کم عرض و شبیه شریان های فرعی نمی تواند این حجم از خودرو که به شهر وارد می شوند را مدیریت کند.

وی ادامه داد: حرکت خودرو از سمت خیابان گلزار به سمت چهارراه پیشاهنگی عملا امکان حرکت مستقیم خودرو را گرفته و گاها دیده شده که مامور راهنمایی و رانندگی، رانندگان را به سمت میدان بعثت هدایت کرده تا از آن قسمت دور بزنند.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان تاکید کرد: اصولا در بحث ترافیک اگر تقاطع و مسیری را به شکل منطقی ارزیابی نشده باشد، سایر مسیرها نیز ایمن از ترافیک نخواهند بود و گره ترافیک به قوت خود در مناطق مختلف شهر باقی خواهد ماند.

سجاد زاده اضافه کرد: انتقال بار ترافیکی از پل پژوهش و چهارراه سعیدیه در نقاط دیگر از جمله چهار راه پیشاهنگی تجمیع می شود و که الان شاهد هستیم .

وی به سه بُعد راهکار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رهایی از مشکل ترافیک اشاره کرد و خاطرنشان شد: در بحث کوتاه مدت باید مدیریت ترافیکی داشته باشیم اما نه به این شیوه که در چهارراه ( ۱۳ آبان) پیشاهنگی اتفاق افتاد.

سجاد زاده تصریح کرد: مدیریت شهری در راهکار میان مدت و بلند مدت، باید به احداث زیر گذر توجه ویژه نشان دهد تا حجم ترافیک و سرعت سواره را کنترل کند.

کارشناس حوزه شهری احداث زیرگذر یا روگذر در مناطق پر تردد را در دراز مدت عاملی در جهت کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود: اجرای زیر گذر راهکاری بلندمدت برای چهار راه پیشاهنگی است و همچنین مدیریت حمل و نقل، حمل و نقل پایدار و سبز و استفاده کمتر از خودرو ومحله محوری در کاهش ترافیک مهم است.

وی افزود: ایجاد شهرک اداری نیاز افراد را برای مراجعه به مرکز شهر کاهش برای انجام کارهای اداری کاهش خواهد داد و در کاهش ترافیک امری مهم است.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان ایجاد شهر هوشمند را گامی بلند مدت در کاهش ترافیک عنوان کرد و افزود: اگر این مهم جدی گرفته نشود، احداث زیر گذر یا روگذر یا تعریض خیابان گره ای را باز نخواهد کرد.

*پیمانکار طرح چهارراه ۱۳ آبان پاسخگو باشد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان در گفت و گو با آوای هگمتان، با بیان اینکه حذف میدان پیشاهنگی معضل و چالشی برای عبور و مرور محسوب می شود، تصریح کرد: مشاور طرح پیشاهنگی به لحاظ قانونی صلاحیت کار را داشته است و مطالعات مورد نیاز را انجام داده و اما متاسفانه طرحی که آماده کرده جوابگوی وضع موجود نیست و باید ماسخگو باشد.

مهدی حیدری خاطرنشان شد: زمان توقف و پس زدگی ترافیک نسبت به قبل بدتر شده و معضلی بزرگ به همراه داشته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان راهکار اساسی را در کاهش معضل چهارراه پیشاهنگی غیر همسطح سازی عنوان کرد و افزود: این طرح نیازمند اعتباری بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان است در حالیکه برنامه ای که هم اکنون در قالب هندسی سازی این طرح انجام شد، عدد بسیار کمتری است.

حیدری با بیان اینکه مشاوری که طرح چهارراه پیشاهنگی را داده و طرح جوابگو نبوده، باید پاسخگو باشد، ادامه داد: مشکل اساسی این چهارراه گردش به چپ است میدان قبلاً گردش به چپ را مدیریت می کرد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و شورای ترافیک شورای شهر همدان تاکید کرد: فردی که از اعتمادیه به سمت بعثت قصد حرکت دارد با مشکل روبرو شده یا فردی که مستقیم عبور می کنند با خودرو های روبرو در تعارض قرار می گیرد.

حیدری با عنوان اینکه میدان پیشاهنگی قبل از اینکه به چهارراه تبدیل شود در دو فاز ۲۰ثانیه چراغ قرمز و ۲۰ثانیه چراغ سبز جوابگو بود، اضافه کرد: اکنون فاز سوم نیز اضافه شد در حالیکه به درستی جوابگو نبوده یک فاز تداخل دارد و چراغ قرمز با مدت توقف ۸۰ ثانیه نیز مشکل را حل نکرده و مشکل اساسی همین مورد است.

وی در ادامه در خصوص اجرای طرح زوج و فرد ترافیک همدان در تردد شب عید بسیار پاسخگو بود، ادامه داد: زیرساخت برای پیاده سازی کامل انجام نشده است ،کنترل زوج و فرد نیازمند زیرساخت است که امیدواریم شهرداری زودتر اقدامی برای این مهم انجام دهد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت