شرکت پگاه در بحث ایمنی غذایی جایگاه ویژه ای دارد/ اشتغال ۳۵۰ نفر در پگاه همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
مدیر کل استاندارد استان همدان:

شرکت پگاه در بحث ایمنی غذایی جایگاه ویژه ای دارد/ اشتغال ۳۵۰ نفر در پگاه همدان

  • کد خبر : 3513
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۲۹
شرکت پگاه در بحث ایمنی غذایی جایگاه ویژه ای دارد/ اشتغال ۳۵۰ نفر در پگاه همدان
مدیر کل استاندارد استان همدان صنعت لبنیات را صنعتی پراهمیت، با ارزش افزوده بالا عنوان کرد و گفت: شرکت پگاه در بحث ایمنی غذایی جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش آوای هگمتان، دوره آموزشی آشنائی با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در جهت آشنایی بیشتر خبرنگاران در سازمان استاندارد همدان برگزار شد  و سپس اصحاب رسانه از واحد تولیدی پگاه همدان بازدید کردند.

محمد مددی در حاشیه بازدید از شرکت پگاه همدان که با حضور اصحاب رسانه انجام شد، با بیان اینکه فرآورده های لبنی باید به صورت ویژه نگریسته شوند، افزود: شناخت جایگاه لبنیات در سبد غذائی خانواده نکته پراهمیتی است که نیازمند توجه ویژه است و باید گفت در خصوص مصرف لبنیات نیازمند فرهنگسازی هستیم.

وی شرکت پگاه را در حوزه لبنیات در جایگاه ویژه عنوان کرد و ادامه داد: سرانه مصرف شیر در کشور و همینطور استان بسیار پایین است که نیازمند ورود جدی در حوزه فرهنگسازی هستیم.

*اشتغال ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکت پگاه همدان

مدیر عامل شرکت پگاه همدان نیز به اشتغال ۳۵۰ نفر در این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و در حوزه توزیع محصولات فعالیت دارند.

جعفر خلیلی با اظهار اینکه شرکت شیر پگاه همدان زیر نظر “صنایع شیر ایران” قدمتی ۶۷ ساله دارد، بیان کرد: ۱۴ کارخانه لبنی در سطح کشور وجود دارد که پگاه همدان نیز یکی از این شرکت ها است.

وی از دغدغه این شرکت در حوزه لبنیات و توجه مردم به افزایش سرانه مصرف خبر داد و تصریح کرد: سرانه مصرف لبنیات در کشورهای اروپائی ۳۶۰ الی ۳۷۰ کيلوگرم است که متاسفانه این مقدار در ایران زیر ۶۵ کیلو گرم است.

*بحث شیر مدارس مورد توجه قرار گیرد

مدیر عامل شرکت پگاه همدان با تاکید براینکه باید شیر مدارس مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: در سال‌های قبل در بودجه مدارس دیده شده و همدان ۸ استان همجوار را در خصوص شیر مدارس تحت پوشش قرار می داد.

خلیلی با بیان اینکه متاسفانه ذائقه مردم به سمت نوشیدنی های قندی که برای سلامتی مضر است سوق یافته، ادامه داد: سلامت محور بودن بحث مهمی است و باید ذائقه مردم به سمت مصرف دوغ و لبنیات تغییر یابد.

* ۱۴ نوع آزمایش از محصولات پگاه انجام می شود

وی با بیان اینکه در آزمایشگاه‌های شرکت ۱۴ نوع آزمایش از محصولات لبنی انجام می شود و محصول بی کیفیت برگشت داده می شود، ادامه داد: متاسفانه برخی سنتی فروش ها این شیر برگشتی را در واحد صنفی خود به فروش می رسانند که متاسفانه داری مقادیر بالای آنتی بیوتیک بوده که سلامتی انسان را تهدید می کند.

مدیر عامل شرکت شیر پگاه همدان با بیان اینکه محصول باید استانداردهای لازم را داشته باشد، افزود: این شرکت دارای ۱۶ پروانه علامت استاندارد بوده و محصولات سلامت محور هستند.

*صادرات محصولات پگاه به عراق، افغانستان‌ و اوراسیا

خلیلی از صادرات محصولات شرکت به عراق ، افغانستان و اوراسیا خبر داد و افزود: شیر استریل، خامه، دوغ و….از جمله این موارد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره گیری از پساب برای آبیاری فضای سبز محوطه شرکت خبر داد و افزود: پگاه همدان در دوسال متوالی لوح صنعت سبز کشور را دریافت کرده است.

*بهره برداری از خط تولید پنیر پیتزا در پگاه همدان

مدیر عامل شرکت پگاه همدان از بهره برداری از خط تولید” پنیر پیتزا” با کیفیت مناسب در سالجاری خبر داد و افزود: تولید پنیر، دوغ و ماست قفقازی نیز در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت پگاه همدان خاطر نشان کرد: توزیع ماست سرشیردار این شرکت نیز هفته ی آتی انجام خواهد شد.

*بومی سازی ۲۰۰ قطعه از تجهیزات این شرکت

خلیلی با بیان اینکه تجهیزات شرکت از سوئد و هلند وارد می شد، اضافه کرد: با شروع تحریم ها، نیروهای فنی این شرکت ۲۰۰ قطعه از تجهیزات را بومی سازی کرده و شرکت را از وابستگی نجات دادند.

وی در پایان از کاهش ۲۰ درصدی محصولات تولیدی به دلیل کاهش مصرف لبنیات خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با فرهنگسازی لبنیات از سفره غذائی مردم حذف نشود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت