“منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” تعیین تکلیف می شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
در حاشیه آیین جهانی نوروز ۱۴۰۱ مطرح شد:

“منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” تعیین تکلیف می شود

  • کد خبر : 2617
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
“منظر تاریخی هگمتانه تا همدان” تعیین تکلیف می شود
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو گفت: پرونده "منظر تاریخی هگمتانه تا همدان " برای ارسال به یونسکو آماده است و ظرف مدت یک ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش آوای هگمتان، حجت الله ایوبی در آئین جهانی نوروز ۱۴۰۱ با رویکرد “نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران” با اظهار اینکه جایزه اخلاق و علم یکی از جایزه‌هایی است که یونسکو پذیرفته و امروز پرچم علم و اخلاق به نام بوعلی سینا برافراشته شده،افزود: پیشینه و تاریخ همدان موجب مباهات و فخر است.

وی با بیان اينکه همدان دسترسی مناسب و کوتاهی با پایتخت کشور دارد، تصریح کرد: این امر دلیل مهم و بهانه‌ای برای سفر کردن به این شهر تاریخی است

ایوبی ضمن اظهار خرسندی از حضور در همدان بیان کرد: خلق صحنه‌های زیبا در آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور نماد همبستگی ملی است.

*همدان دارای ریشه های عمیق فرهنگی است

استاندار همدان نیز در این آئین با بیان اينکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، دارای عمق و ریشه فرهنگی است، اضافه کرد: این خطه از سرزمین دارای مردمانی متمدن و اصیل است که مایه مباهات هستند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اعلام اینکه همدان دروازه مسیر تاریخی گردشگری برای جهانشهرهای غرب کشور است، خاطر نشان کرد: این موضوع عمق فرهنگ، تمدن و ریشه تاریخی دیار الوند را نشان می‌دهد.

استاندار همدان با اعلام اینکه رویداد جهانی نوروز نقش بسیار مهمی در معرفی تاریخ و تمدن همدان خواهد داشت، افزود: همدان نوروز ۱۴۰۱ را متفاوت از سال‌های گذشته تجربه خواهد کرد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همدان آمادگی کامل برای میزبانی از میهمانان در جشن نوروز جهان شهرهای ایرانی را دارد، ادامه داد: در خصوص «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» پیگیری زیادی انجام شده و قول ثبت جهانی هگمتانه از سوی وزارتخانه و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو داده شده است.

قاسمی فرزاد افزود: استان ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد و با همت دولت سیزدهم، شرایط لازم برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: دبیرکل کمسیون ملی یونسکو در ایران برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند قول مساعد داده است چراکه ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان، می‌تواند آوازه پایتخت تاریخ و تمدن ایران را بیش از پیش در دنیا پخش کند.

*یک هزارو ۸۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی

شهردار همدان نیز با اشاره به اینکه استان همدان دارای یک هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی و طبیعی است، اضافه کرد: همدان در مسیر جهانشهرهای ایران قرار دارد و دروازه گردشگری غرب کشور است.

سیدمسعود حسینی با اظهار اینکه همدان در محور غرب کشور به عنوان نگینی می درخشد، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم میزبان شایسته‌ای از گردشگران نوروز ۱۴۰۱ باشیم.

وی اضافه کرد: مردم همدان استقامت خود را از الوند، عِرق را از ابن‌سینا، شعر و ادب خود را از باباطاهر و تاریخ بلند خود را از هگمتانه به یاد دارند.

*لازم به ذکر است در حاشیه آغاز آیین جهانی”نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران” نشان نوروزی ۱۴۰۱ از سوی استاندار و شهردار همدان به حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اهدا کرد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت