چهاربانده شدن محور همدان _ علیصدر شاید وقتی دیگر! | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
در پیچ و خم جاده علیصدر؛

چهاربانده شدن محور همدان _ علیصدر شاید وقتی دیگر!

  • کد خبر : 5528
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۲
چهاربانده شدن محور همدان _ علیصدر شاید وقتی دیگر!
محور علیصدر _ همدان یکی از نقاط حادثه خیز استان بوده که متاسفانه هر سال جان هموطنان زیادی را می‌گیرد، کم عرض و دو طرفه بودن این محور از عوامل مهم حادثه‌خیزی این جاده است ، این محور از بلوار نجفی شهر همدان تا غارعلیصدر کبودرآهنگ به طول ۷۰ کیلومتر و تا ابتدای بیجار به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر به صورت دوطرفه می باشد.

آوای‌هگمتان چندین گزارش در خصوص محور حادثه‌خیز علیصدر به رشته تحریر درآورد اما کماکان مشکلات این جاده با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و بازدید گردشگران از غار پرجاذبه علیصدر به قوت خود باقی است.

فتح الله توسلی در گفت و گو با آوای هگمتان یکی از موانع اصلی چهاربانده شدن محور علیصدر _ همدان را عدم وجود ماده ۲۳ اعلام کرد که بر اساس این ماده در سازمان برنامه و بودجه کمیته‌ای متشکل از افراد از دستگاه‌های مختلف ضرورت ایجاد پروژه را بررسی می‌کنند و گفت: در صورت تایید در این کمیته و کسب امتیاز مثبت مبنی بر ضرورت احداث، اعتبار در گرفته می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه چهار بانده شدن محور علیصدر _ همدان اعتباری نداشت، تصریح‌کرد: سال گذشته این موضوع پیگیری و اخذ شد و در سفر ریاست جمهوری نیز مبلغ ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی افزود: در بودجه جاری نیز ۶۰ میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته شده تا در مجموع ۴۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص یابد.

توسلی با عنوان اینکه شرکت زیرساخت انجام کار را به عهده گرفت و به استان منتقل کرد، خاطر نشان شد: استان ظرفیت اجرای پروژه به این مهمی را نداشت و بنابراین مجدد به شرکت زیر ساخت ارجاع شد که در حال انتخاب پیمانکار است.

*۲۶ میلیارد از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر واریز شد

توسلی اعلام کرد: ۲۶ میلیارد تومان از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به حساب واریز شد تا شرکت زیر ساخت پیمانکار را معرفی کند.

وی با بیان اینکه چهاربانده شدن محور همدان _ علیصدر باید از دو سمت غار علیصدر و همدان آغاز شود، اضافه‌ کرد:با مساعد شدن شرایط جوی و اعتبار در نظر گرفته شده و همچنین اخذ ماده ۲۳ قاعدتا باید کار آغاز شود.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور به دلیل نوسان بازار ارز مشکلات را به وجود آورد و همین امر سبب شده تا پیمانکار با حساسیت بیشتری وارد عمل شود، به محض انتخاب پیمانکار کار شروع می شود .

*با مدیر کل راه و شهرسازی نیز صحبت کردیم که موضوع را به شرکت زیرساخت هدایت کرد و نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ نیز آغاز به کار پروژه را معطوف به انتخاب پیمانکار عنوان کرد که البته با توجه به صحبت های این نماینده و وضعیت اقتصادی چه زمانی پیمانکار انتخاب شده و پروژه آغاز شود باید گفت شاید وقتی دیگر….

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت