کشور در حال ورود به مرحله اقتدار غذایی است | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
معاون سیاسی استانداری همدان؛

کشور در حال ورود به مرحله اقتدار غذایی است

  • کد خبر : 5414
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کشور در حال ورود به مرحله اقتدار غذایی است
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: به لطف خداوند و با جهش‌هایی که پس از انقلاب اسلامی ایجاد شده، امروز از مرحله امنیت غذایی عبور کرده و در حال ورود به شرایط اقتدار غذایی در جهان هستیم.

به گزارش آوای هگمتان، رضانیا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به اقدامات مهم متعدد و مؤثری که در دانشگاه علوم پزشکی همدان پیرو بررسی محصولات سلامت محور در سطح استان انجام داده است بر لزوم تامین تجهیزات آزمایشگاهی در معاونت غذا و دارو اشاره و اظهار کرد: همچنین لازم است در کنار تامین ابزار های نظارت پایش و سنجش کیفیت محصولات کشاورزی و مواد غذایی توصیه های استاندارد برای رعایت و اجرای سلامت آرد و نان به فرمانداری ها ابلاغ شود و غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک نیز منطبق با استانداردها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود در کیفیت آرد و نان رضایت‌بخش است اما نباید به این موقعیت راضی باشیم عنوان کرد: شایستگی مردم بسیار بیشتر و بالاتر است و ما هر روز باید برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات گام برداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در بخش دیگری از سخنان خود از حضور حماسی مردم همدان در راهپیمایی ۲۲بهمن قدردانی کرد و گفت: مقایسه شرایط امنیت غذایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می دهد دستاوردهای عظیمی در این زمینه حاصل شده اما انقلاب در تبیین این دستاوردها مظلوم واقع شده است و در حالی که به اذعان سازمان جهانی فاوا شرایط امنیت غذایی قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست ما در نمایش این دستاوردها بروز و ظهور خوبی نداشتیم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر کشور ما رتبه ۷۶ دنیا را در امنیت غذایی دارد و آمریکا با همه ادعاهای خود تنها چند پله بالاتر با ما اختلاف دارد و در کاهش سوء تغذیه با همه دغدغه‌ها و مسائل اقتصادی و معیشتی، رتبه بیست و نهم جهان را به دست آوردیم در شرایطی که حتی عربستان با تمام پشتوانه مالی و حمایتی که در منطقه دارد در مراتب بعد از ما قرار گرفته است.

رضانیا مهمترین دلایل حصول این افتخارات را تاکید و راهبرد رهبر انقلاب به خودکفایی در مسائل امنیت غذایی عنوان کرد و افزود: این راهبرد و تاکید رهبر معظم انقلاب باعث شده امروز از مرحله سلامت و امنیت غذایی در جهان به مرحله اقتدار برسیم.

محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از برگزاری جلسات متعدد در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها حضور فرمانداران، بخشداران و مسئولین مربوطه در راستای برگزاری مجمع سلامت خبرداد.

وی در این جلسه رویکرد بررسی مهمترین موضوعات مرتبط در حوزه سلامت را مبتنی بر سه محور تاثیر اقلیم بر سلامت جامعه، بیماری‌های غیرواگیردار و جوانی جمعیت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین در این کارگروه از تلاش و خدمات مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای کسب رتبه دوم جشنواره کشوری جوانی جمعیت قدردانی کرد.

وی همچنین به آغاز اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در همه شهرهای استان اشاره کرد و در ادامه به لزوم تقویت کیفیت مواد غذایی و محصولات کشاورزی در سطح استان تاکید و تشریح نمود: غذا و داروی دانشگاه در جایگاه نظارت قرار دارد و در راستای ارائه کیفیت بهتر محصولات باید شرایط و امکانات بهتری برای این حوزه دیده شود و هم افزایی بالاتری مدنظر قرار گیرد تا سلامت مواد غذایی مردم ارتقا داده شود و به بهبود یابد.

در ادامه معصومی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به تشریح عملکرد این کارگروه به بخشی از اقدامات انجام شده در مجمع سلامت شهرستان‌ها و مرکز استان اشاره و اظهار کرد: برگزاری مجامع سلامت در شهرستان‌ها و قرائت بیانیه هدفمند با در نظر گرفتن اهداف مورد نظر در این مجمع با همراهی فرمانداران و مسئولین هر شهرستان صورت گرفته است، همچنین تهیه پروپوزال پژوهشی در معاونت بهداشتی و آموزش کارکنان و دستگاهها در خصوص سواد تغذیه در دست اقدام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش ۱۲هزار و ۲۹۸ نفر در دستگاه‌های متقاضی آموزش در حوزه سواد تغذیه صورت گرفته است تبیین کرد در این راستا همکاری صدا و سیما نیز در گسترش اطلاع رسانی صورت گرفته و ۱۶ جلسه آموزشی با صدا و سیمای مرکز استان همدان برگزار شده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از تشدید نظارت بر میزان نمک مورد استفاده در نانوایی ها خبر داد و افزود: در این طرح نظارتی، نظارت ادارات غله و دستگاههای مرتبط بر سیلو ها و نانوایی ها ارائه شده همچنین جلب مشارکت خیرین در راستای تخصیص سبد غذایی مطلوب به اقشار آسیب پذیر صورت گرفته است.

در ادامه رستمی معاون غذا و داروی دانشگاه با اشاره به وجود ۱۳ سیلو و انبار ذخیره سازی گندم و نظارت مستمر کارشناسان این معاونت بر سیلو ها و انبارهای مذکور اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۸۲ مورد بازدید همراه با ۱۲۳ مورد نمونه برداری از سیلوها انجام شده است و بر این اساس ارزیابی ما از وضعیت سلامت گندم در استان مطلوب است.

قدرت الله رستمی ادامه داد با وجود وضعیت مطلوب گندم مورد استفاده در استان اما در فرایند تولید نان موضوع استاندارد سبوس باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد ون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد خوشبختانه در سال جاری هیچ گونه آلودگی در آرتا نانوایی و سیلوها مشاهده نشده است و ویژگی‌های حفظ پروتئین و ویتامین نیز در آرد نانوایی‌ها مزبور رعایت شده است.

رفعتی مدیر سلامت و بهداشت محیط کار نیز در این جلسه از نظارت مستمر معاونت بهداشتی و نانوایی ها خبر داد و تصریح کرد یک ۱۸۹۵ نانوایی سنتی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که طی سال جاری ۱۲ هزار و ۹۴۰ مورد بازدید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه درصد نمک استاندارد برای نان باید حدود یک درصد باشد عنوان کرد: متاسفانه در استان همدان میزان نمک نان بالاتر از استاندارد ها می باشد.

 

 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت