به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان ، دکتر مژگان ممانی در جلسه مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاون آموزشی و رؤسای دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به روند پرشتاب کسب توفیقات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: روند رو به رشد آموزش در دانشگاه علوم پزشکی همدان به نحوی است که تغییر مدیران و مسئولین نیز از شتاب آن نخواهد کاست زیرا اثرگذاری اقدامات بسیار زیاد و عمیق است.
وی در ادامه به استقرار مرکز توسعه آموزش مداوم و مطالعه آموزش پزشکی، واحد اسکیل لب، مرکز آزمون و دیگر واحدهای زیر مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه اشاره و اظهار کرد: هر یک از این ظرفیتها با هدف ارتقای زیرساختهای آموزشی و بهبود عملکرد این مجموعه در دانشگاه ایجاد شدهاند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: سامانه سابنا، سامانه ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی، سامانه نوید و … نیز از جمله ظرفیتهایی است که با هدف ارتقای عملکرد آموزش در این دانشگاه ایجاد شده است.
وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاهی با دانشگاه آزاد و صنعتی در زمینه تبادل اعضای هیات علمی و تبادل دانشجو اشاره و عنوان کرد: این اقدامات با هدف توسعه دانش و علم بین دانشگاهی طبق دستورالعملهای وزارت بهداشت و وزارت علوم انجام شده است.
ارتقای رتبه ۲۲ عضو هیئت علمی دانشگاه در سال گذشته
دکتر ممانی همچنین از ارتقای رتبه ۲۲عضو هیئت علمی دانشگاه در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری نیز ۴ مورد ارتقا رتبه صورت گرفته که نشان از پویایی در بدنه هیئت علمی دانشگاه دارد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در اداره آموزش دانشگاه، سامانه دانش آموختگان راه اندازی شده تا حضور و اقدامات فیزیکی حذف شده و به سرعت بخشیدن در این شرایط کمک کرده باشیم همچنین سامانه آموزشی همآوا که پایلوت اجرای آن در دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده است حالا در همه دانشگاههای کشور اجرا میشود.
کسب رتبه ممتاز در آموزش مداوم دانشگاه
دکتر ممانی با اشاره به اینکه ایده ایجاد مقطع mbbs از دانشگاه همدان شکل گرفت و ۴۰۰ نفر در این مقطع در دانشگاه علوم پزشکی همدان تحصیل میکنند گفت: در حوزه آموزش مداوم، اقدامات متعدد و روند رو به رشدی انجام شده و با تغییر نحوه ارائه آموزش مداوم، ۹۱ وبینار و ۱۷ برنامه مولتی مدیا در سال گذشته برگزار شده است.
دکتر ممانی یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر فراخوان جذب اعضای هیأت علمی، در برخی رشتهها بدون استقبال میماند و این موضوع در این آینده به یکی از نگرانی های سیستم تبدیل میشود، همچنین کمبود دستیاران طب اورژانس و عفونی یکی دیگر از چالشهای پیش رو در حوزه آموزش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین گزارشی از عملکرد مرکز آموزش مهارتهای بالینی، مرکز آموزشی درمانی نشاط (توانبخشی) ، مرکز مدیریت آزمون دانشگاه و دیگر مجموعههای ذیربط ارائه کرد.
احداث باغ گیاهان دارویی دانشگاه، خوابگاه دانشجویی، مرکز طب سنتی بدیع الحکما و توسعه پاویونها از دیگر اقداماتی بود که دکتر ممانی در این نشست به آن اشاره کرد.