به گزارش آوای هگمتان، محمد علی گرزین مدیر مخابرات منطقه ” در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال تاثیر افزایش تعرفهها، گفت: موضوع افزایش تعرفهها نیست؛ موضوع منطقی شدن قیمت تعرفهها برای پاسخ به نیازهای ذینفعان است چرا که ذی نفعان مخابرات ناراضیاند و این موضوع به دلیل عدم توانایی مخابرات در تامین نیازهای آنهاست.
مدیر مخابرات منطقه دلایل اصلی افت سرعت اینترنت را عدم نوسازی و بازسازی تجهیزات در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: ما توانایی رعایت استانداردهای توسعه و بازسازی شبکههای دسترسی را نداریم، دلیل آن هم، نبود منابع است و به همین دلیل شاهد افت کیفیت اینترنت هستیم.
وی افزود ؛ به منظور بهبود ارائه خدمات«هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی»، در قبوض تلفن ثابت لحاظ شد و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مورخ ۲۶/۰۵/۱۴۰۱ ، «هزینه خدمات مکالمه صوتی» از ابتدای شهریورماه سال جاری در قبوض تلفن ثابت لحاظ شده است.
گرزین افزود: بر این اساس، هزینه ماهانه خدمات مکالمه صوتی مشترکین تلفن ثابت که با هدف بهبود خدمات و توسعه زیرساخت ها صورت گرفته، برای شهر تهران ۲۰۰۰۰۰ ریال، مراکز استان ها ۱۵۰۰۰۰ ریال و سایر شهرها ۱۰۰۰۰۰ ریال می باشد.
وی تصریحکرد: هزینه فوق برای مناطق روستایی بدون تغییر نسبت به دوره های قبل در نظر گرفته شده است.
مدیر مخابرات منطقه همدان ادامهداد: گفتنی است چنانچه مجموع هزینه مکالمه شهری، بین شهری و همراه مشترک، بیشتر از مبلغ «هزینه خدمات مکالمه صوتی» باشد، مشترک هزینه های مربوطه را پرداخت می نماید و چنانچه مجموع کارکرد شهری، بین شهری و موبایل کمتر یا مساوی «هزینه خدمات مکالمه صوتی » باشد، مشترک همان حداقل هزینه ماهیانه مکالمه صوتی را پرداخت خواهد نمود.ضمنا، هزینه های حق اشتراک و مالیات و ارزش افزوده به هزینه های فوق اضافه خواهد شد
مدیر مخابرات از مردم استان خواست تا در امر فضا دادن جهت نصب دکل های مخابراتی در سطح شهر با مخابرات همکاری کنند وی با اشاره به این موضوع که این دکل ها استاندارد جهانی دارند و در تمام دنیا درحال استفاده هستند، گفت: هیچ مشکلی برای سلامتی مردم به وجود نمی آورند و اگر مردم با ما همکاری کنند می توانیم پوشش بهتری را در سطح استان داشته باشیم و این به نفع خود مردم است.