به گزارش آوای هگمتان، فریبرز نیاستی در جلسه با ناظران بیمه سلامت در بیمارستانهای استان ضمن قدردانی از تلاشهای همکاران ناظر به ویژه زحمات این همکاران محترم در اجرایی شدن تغییر رویکرد سازمان از سیستم کاغذی به سیستم الکترونیکی ، به بیان انتظاراتشان از همکاران ناظر به شرح ذیل پرداختند :
– ضرورت ارتقاء سطح دانش و معلومات تخصصی در زمینه وظایف کاری و شغلی محوله و ضرورت تسلط بر قوانین و مقررات مربوطه و به روز بودن اطلاعات همکاران محترم در خصوص دستورالعملها ، بخشنامه ها و شیوه نامه های سازمانی و همچنین لزوم تبادل اطلاعات بین همکاران و ارتباط با مسئولین اداره کل جهت رفع ابهامات
-دقت نظر در انجام وظایف تخصصی و فنی محوله
– برقراری ارتباط و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران بیمارستان و ضرورت در نظر گرفتن ظرافت و حساسیت در نحوه انجام این تعاملاتبه گونه ای که این قبیل ارتباطات موجب تضییع حقوق سازمان نگردد.
– ضرورت برگزاری آموزشهای ویژه با کیفیت و با فراوانی زیادبرای همکاران ناظر که منجر به کاهش خطا و اشتباه در انجام وظایف محوله توسط این گروه از همکاران محترم گردد.
-ضرورت رعایت نظم و انضباط کاری و اداری و انجام صحیح و دقیق ضوابط و دستورالعملها
در این جلسه جناب آقای احمدوند گزارشی از وضعیت و تعداد بیمارستانهای استان ، تعداد کارشناسان ناظر در بیمارستانها ، مسائل و مشکلات موجود در فرآیندهای رسیدگی به اسناد بیمارستانی، مشکلات مربوط به وجود قوانین ، بخشنامه ها و دستورالعملهای متعدد ، زائد ، وقت گیر و غیر ضروری در فرآیند رسیدگی به اسناد بیمارستانی ارائه نمودند و بر توجه بیشتر به مسائل رفاهی کارشناسان ناظر با توجه به سختی کار این همکاران محترم تاکید کردند.
وی پیشنهاد کرد: جلسات سالیانه در بیمارستانها با حضور مدیرکل محترم ، مسئولین اداره کل ، مسئولین بیمارستان، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت به منظور بررسی مسائل و چالشهای بیمارستانهادر زمینه اسناد پزشکی و بیمارستانی و هزینه ها و کسورات تشکیل گردد.