استان همدان میزبان ۶ شهید گمنام خواهد شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

استان همدان میزبان ۶ شهید گمنام خواهد شد

  • کد خبر : 4866
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
استان همدان میزبان ۶ شهید گمنام خواهد شد
مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه ۶ شهید گمنام در استان همدان تشییع و خاکسپاری خواهند شد، گفت: سن این شهدا در زمان شهادت بین ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده است.

به گزارش آوای هگمتان، سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان امروز (سه‌شنبه) در جلسه تشریح جزئیات آیین استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در استان همدان در بین خبرنگاران، اظهار داشت: شهدای گمنام بر گردن تک تک ما حق دارند و این شهدا در طی ۳۷ سال گذشته با چه زحماتی توسط کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی و پیکرشان به وطن بازگشته و مورد استقبال مردمی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در استان همدان در طول سالیان گذشته میزبان ۱۵۴ شهید در ۵۴ نقطه یادمانی استان همدان بودیم که بر روی دستان مردم دارالمجاهدین و دارالمومنین همدان تشییع و تدفین شدند.

آزادی با بیان اینکه در حوزه یادمان‌ها وضعیت مطلوبی داریم، گفت: بیش از ۹۵ درصد یادمان‌های استان به صورت کامل تکمیل شده و محلی برای مراجعه اقشار مختلف جامعه است و این شهدا می‌توانند چراغ راه و هدایتگر جامعه ما باشند.

وی تصریح کرد: ممکن است سال‌های بعد برای نسل‌های آینده سوال شود که این یادمان‌ها نمایانگر چه است، این شهدا سفیر حقانیت انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی در ۸ سال جنگ نابرابر تحمیلی هستند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس همدان تصریح کرد: براساس تاریخ در طی چند قرن گذشته هر زمان وارد جنگ ناحق شدیم متاسفانه بخشی از کشور به دست دشمن افتاده است اما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک سرزمین از کشور جدا نشد.

وی در ادامه با اشاره تشییع شهدای گمنام همزمان با سراسر کشور در استان همدان بیان داشت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح جلسات ستاد استانی به ریاست استاندار برگزار شد و بر اساس تدابیر ۶ کمیته تخصصی شامل کمیته فرهنگی و تبلیغات، کمیته انتظامی و امنیتی، کمیته اجرایی، کمیته پشتیبانی، کمیته اطلاع رسانی و کمیته استقبال تشکیل شد‌.

آزادی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها بی صبرانه منتظر این برنامه هستند، گفت: تشکل های مردم نهاد استان با یک شور و شعف وصف ناپذیری پای کار آمدند و جلسات متعددی با هیئات مذهبی و تشکل‌های مردم نهاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهدا در شش نقطه از استان با حضور اقشار مختلف در روز ششم دی، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تدفین خواهند شد، گفت: در دانشگاه فرهنگیان، پارک فرهنگی و تفریحی رزن، پارک فرهنگی و تفریحی شهر سامن، پارک فرهنگی و تفریحی ازندریان، اداره کل آموزش و پرورش و پارک فرهنگی و تفریحی کوی خضر شهرستان همدان شهدا به خاک سپرده خواهند شد. در برخی نقاط همچون ساکنان محله کوی خضر بیش از دو سال پیگیری و برگزاری ده‌ها جلسه با مسئولین داشتند تا بتواند میزبان شهدا باشند.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان به بیان مشخصات شهدای گمنام پرداخت و گفت: مشخصات این شهدا عبارت است از شهید ۱۹ ساله‌ای که در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون در اسفند سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده، شهید ۲۴ ساله‌ای که در منطقه شلمچه در خرداد سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده، شهید ۱۶ ساله‌ای که در عملیات خیبر در جزیره مجنون در اسفند سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده، شهید ۲۰ ساله‌ای که در عملیات والفجر ۴ در سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده، شهید ۱۸ ساله‌ای که در عملیات والفجر مقدماتی در بهمن سال ۱۳۶۱ به شهادت رسیده و شهید ۲۰ ساله‌ای که در تک دشمن در خرداد سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده است.

*تشییع شهدای گمنام در بیش از ۱۰۰ نقطه استان همدان

«روشنایی» از تشییع شهدای گمنام همزمان با ایام فاطمیه در بیش از ۱۰۰ نقطه استان همدان خبر داد.

«فریدون روشنایی» مسئول کمیته استقبال از شهدای گمنام در سطح استان همدان امروز (سه‌شنبه) در جلسه تشریح جزئیات آیین استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهدای گمنام در استان همدان، در بین خبرنگاران، اظهار داشت:  همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر ۳۰۰ شهید گمنام و تعدادی از شهدای شناسایی شده در سراسر کشور تشییع و در روز شهادت حضرت زهرا خاکسپاری می‌شوند.

وی با اشاره به تشییع و خاکسپاری پیکر ۶ شهید گمنام در استان همدان عنوان کرد: جهت معطر شدن کل استان به عطر شهدا جدول زمانی تحت عنوان یک استان سرشار از عطر شهادت (کاروان تشییع شهدای گمنام،  فداییان ولایت در دارالمجاهدین استان همدان)  پیش بینی شد.

روشنایی عنوان کرد: بنابر برنامه‌ریزی در بيش از ۱۰۰ نقطه استان، شهدای گمنام‌ تشییع خواهند شد، و شهدا در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و برخی برنامه‌های فرهنگی  تشییع خواهند شد.

وی به تشریح برنامه جزئیات تشییع شهدا در سطح استان پرداخت و گفت: در روز (پنج شنبه) یکم دی ساعت ۱۰ تا ۱۲ ورود پیکر شهدا و مراسم استقبال رسمی و تشریفات نظامی در پایگاه نوژه برگزار می‌شود، سپس از ساعت ۱۴ و ۳۰ الی ۲۰ در شهرستان فامنین تشییع خواهند شد، در روز (جمعه) دوم دی از ساعت ۹ الی ۱۴ در کبودراهنگ و ۱۵ الی ۲۲:۳۰  در بهار تشییع خواهند شد. در روز (شنبه) سوم دی از ساعت ۹ الی ۱۳ در اسدآباد و ۱۴و۳۰ الی ۲۰ در تویسرکان تشییع خواهند شد‌. در روز (یکشنبه) چهارم دی از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در یادواره شهدای زن در حسینیه امام خمینی (ره) همدان  و از ساعت ۱۵ الی ۲۰ در نهاوند تشییع خواهند شد‌.

مسئول کمیته استقبال از شهدای گمنام در سطح استان همدان عنوان کرد: پیش بینی شده است  در روز (یکشنبه) چهارم دی پیکر یک شهید در مکانی تحت عنوان معراج شهدا که حسینیه قمر بنی هاشم شهرک فرهنگیان شهرستان همدان است، به صورت ثابت حضور داشته باشد.

وی بیان داشت: در روز (دوشنبه) پنجم دی شهدا به شهرستان‌های رزن، ازندریان و سامن ملایر تحویل داده می‌شوند و آن‌ها ریزبرنامه‌های اختصاصی خواهند داشت و همچنین در این روز نیز شهدا از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در روستای زاغه و از  ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۷:۳۰ در  مریانج تشییع خواهند شد.

روشنایی متذکر شد: مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان همدان در روز (دوشنبه) پنجم دی همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار و در روز (سه‌شنبه) ششم دی پیکر شهدا، ساعت ۱۰ در محل میدان حضرت امام  خمینی (ره)  تشییع  و پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان همدان بر پیکر شهدا، به ۳ نقطه از شهرستان همدان جهت تدفین انتقال خواهند یافت.

 

 

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=4866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت