جداره سازی پیاده راه بوعلی، پروژه ای جهت احیای مناظر تاریخی شهر | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

جداره سازی پیاده راه بوعلی، پروژه ای جهت احیای مناظر تاریخی شهر

  • کد خبر : 5935
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
جداره سازی پیاده راه بوعلی، پروژه ای جهت احیای مناظر تاریخی شهر
مدیر شهرداری منطقه یک گفت: پیاده راه بوعلی یکی از پر تردد ترین و قدیمی ترین معابر در شهر همدان است که طی سالیان اخیر تبدیل به مکانی گردشگر و پیاده محور شده است.

به گزارش آوای هگمتان، مرتضی حضرت زاده اظهار داشت: ثبت جهانی هگمتانه جدای از ارتقای جایگاه فرهنگی و تاریخی همدان در سطح بین‌الملل، موجب حضور گردشگران خارجی می‌شود ، این موضوع باعث رونق کسب و کار محلی و بومی خواهد شد و از سوی دیگر رشد اقتصادی مطلوب و مناسب شهر و استان همدان را در پی خواهد داشت ، از این رو ایجاد زیرساخت های لازم به منظور ثبت نام همدان در این عرضه حائز اهمیت بوده و مجموعه های مختلف می بایستی سهم خود را در این راستا به درستی انجام بدهند.

مدیر شهرداری منطقه یک بیان کرد: پیاده راه بوعلی یکی از پر تردد ترین و قدیمی ترین معابر در شهر همدان است که طی سالیان اخیر تبدیل به مکانی گردشگر و پیاده محور شده است.

وی گفت :این پیاده راه از سمتی به مقبره بوعلی سینا فیلسوف، دانشمند و پزشک ایرانی منتهی و از سمتی دیگر نیز به سایت موزه میدان امام خمینی (ره) که مرکز شهر همدان است منتهی می گردد به همین منظور توجه ویژه از سوی دستگاه های مرتبط، جهت حفظ زیبایی و به روز رسانی آن حائز اهمیت است .

مدیر شهرداری منطقه یک افزود : امروزه یکی از مهم ترین مسائلی که نظر طراحان شهری را به خود جلب می کند مسئله لزوم ارتقای کیفیت بدنه های شهری در چارچوب مولفه های بصری و زیبایی شناختی است.

مرتضی حضرت زاده با اشاره به اینکه هر فرد پیاده بایستی از فضای شهری که در آن پیاده روی می کند لذت ببرد عنوان کرد متاسفانه طی سالیان متمادی شاهد فرسودگی و از بین رفتن نماهای شهری در جای جای مختلف شهرها هستیم که این مهم در پیاده راه بوعلی می تواند باعث خسته شدن شهروندان و گردشگران از پیاده روی در این معبر مهم گردد.

حضرت زاده در ادامه اضافه کرد : شهرداری منطقه یک با در نظر داشتن اهمیت ثبت جهانی هگمتانه و ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه، پروژه ی جداره سازی این پیاده راه آغاز کرده است.

وی اظهار داشت پروژه جداره سازی پیاده راه بوعلی با هدف حفظ قدمت و زیبایی بصری این معبر و همچنین ثبت جهانی هگمتانه از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز گردیده است و تا انتهای سال پیمانکار موظف است تا پروژه را به اتمام برساند.

مدیر منظقه یک شهرداری همدان خاطرنشان کرد : اعتبار اجرای این پروژه سی و یک میلیارد ریال است که شامل جداره سازی کامل پیاده راه بوعلی از میدان امام خمینی(ره) تا کوچه ذوالریاستین به همراه تعمیر و بازسازی ساختمان ها و پنجره های قدیمی است.

وی در انتها از تمامی کسبه پیاده راه بوعلی و شهروندانی که در اجرای این پروژه شهرداری منطقه یک را همراهی می کنند تقدیر و تشکر کرد و افزود امیدواریم با اتمام هرچه سریعتر این پروژه بتوانیم فازهای بعدی این پروژه را آغاز کنیم.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=5935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت