شاخ غول آهنی شکسته می شود/ تخریب اضافه ارتفاع ساختمان حوزه هنری اواسط هفته آینده | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
در راستای ثبت جهانی هگمتانه؛

شاخ غول آهنی شکسته می شود/ تخریب اضافه ارتفاع ساختمان حوزه هنری اواسط هفته آینده

  • کد خبر : 5844
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۸
شاخ غول آهنی شکسته می شود/ تخریب اضافه ارتفاع ساختمان حوزه هنری اواسط هفته آینده
طبق شنیده ها ارزیابان یونسکو طی ۲ ماه آینده برای بررسی پرونده ثبت جهانی تپه‌هگمتانه و بافت تاریخی به شهر همدان سفر خواهند کرد، یکی از مهم ترین موانعی که ثبت جهانی این پرونده را به خطر انداخته اضافه ارتفاع ساختمان نیمه کاره حوزه هنری در محله کولانج می باشد، حال باید دید تا مدت زمان کوتاه باقیمانده شاخ این غول آهنی شکسته خواهد شد!؟

به گزارش آوای هگمتان، ثبت جهانی هگمتانه فرصتی بی نظیر برای جذب توریست و رونق اقتصادی استان خودهد بود، فرصتی که مطمئنا پیش نخواهد آمد و باید حداکثر بهره را برد و فضا را برای ثبت جهانی مهیا کرد، یکی از موانع برای ثبت جهانی هگمتانه اضافه طبقات سازه ساختمان حوزه هنری در محوطه کولانج همدان می‌باشد که نیازمند ورود جدی دستگاههای مرتبط برای حل این موضوع است/
برای آگاهی از روند اقدامات حوزه هنری با ریاست این حوزه گفت و گو کردیم/

رییس حوزه هنری استان همدان در گفت و گو با آوای هگمتان، در خصوص تخریب سازه فلزی ساختمان حوزه هنری درمحوطه کولانج گفت: زمانی که در دوره قبل این ساختمان مجوز احداث اخذ کرد، قرار بر ثبت جهانی هگمتانه نبود و باید اذعان کرد
ارتفاع مرکز خرید سینا و همچنین پارکینگ طبقاتی از ساختمان حوزه هنری بیشتر است.

محمد مهدی سماوات با بیان اینکه رای کیسیون ماده ۱۰۰ جهت تخریب ارتفاع ساختمان نبود بلکه به دلیل عدم پارکینگ مطرح شد، اضافه کرد: متاسفانه برخی دستگاه‌ها یک‌طرفه و بدون اطلاع از اصل ماجرا اقدام به مصاحبه کردند که جای گله دارد.

وی با اظهار اینکه سال گذشته به دلیل حکم قانونی پیگیری کردیم تا سازه اضافه بریده شود، تصریح کرد: باید منابع مالی تامین می شد که متاسفانه بودجه حوزه هنری جوابگو نبود لذا با رایزنی و پیگیری لازم نتیجه به دست آمد و مقرر شد در اسفند ماه سال گذشته دو طبقه به دلیل مشکل پارکینگ بریده شود و ثبت هگمتانه هم مدنظر نبود .

رئیس حوزه هنری استان همدان خاطر نشان شد: منطقه کولانج به دلیل ترافیک سنگین دارای مشکلات خاص بود البته باید گلایه کنیم که چرا مقابل ساختمان حوزه هنری به محل تردد تاکسی ها اختصاص یافت .

رئیس حوزه هنری همدان با بیان اینکه جهت بسته شدن مسیر برای انجام اقدامات، باید هماهنگی ها خارج از حوزه هنری انجام می شد و حتی با تامین منابع پیمانکار که وظیفه برش سازه را داشت از منطقه بازدید کرد ، افزود: درخواست مسدود شدن مسیر را برای ادامه روند کار دادیم که موافقت نشد که با اقدامات دیگر و مطرح کردن ثبت جهانی هگمتانه پلیس راهنمایی و رانندگی متقاعد شد با طی کردن روال قانونی اقدام به بستن منطقه کند تا اقدام به تخریب کنیم.

وی با بیان اینکه این دیگر خارج از وظیفه حوزه هنری بوده و شهرداری و راهنمایی و رانندگی باید جوابگو باشند، افزود: متاسفانه برخی رسانه ها و دستگاه‌ها اخباری را انتشار می دهند که جای گلایه دارد.
سماوات خاطر نشان کرد: باید تاکید کنم چرا ارتفاع ساختمان در جاهای دیگر رعایت نشده و باید بررسی شود که طبقات سینا چند طبقه است و بعد از ساختمان ما شروع به کار کرده در حالیکه با این مجتمع کاری ندارند!؟

با شنیدن صحبت های رییس حوزه هنری موصوع را از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان پیگیری کردیم /

* بسته شدن بخشی از مسیر کولانج
رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی همدان نیز در کفت و گو با آوای هگمتان، با اشاره به اینکه روزهای سه شنبه ۲۶ و چهارشنبه ۲۷ و پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه مسیر کولانج که به سمت ساختمان حوزه هنری است بسته می شود و مسیر یکطرفه در این سه روز،  دو طرفه خواهد شد، گفت: این اقدام در جهت بُریدن اضافه سازه فلزی ساختمان حوزه هنری انجام می شود.

سرهنگ فرج جمالی با اعلام اینکه استفاده از پارکینگ طبقاتی سینا در روز چهارشنبه زیاد است، افزود: توصیه می شود ؛ افراد چهارشنبه بعدازظهر از پارکینگ استفاده نکنند چرا که به دلیل افزایش تردد و فضای محدود امکان تردد دو خودرو و تخلیه سریع منطقه سخت خواهد بود.

سرهنگ جمالی با اعلام اینکه تردد در روز پنج شنبه کمتر بوده و سه شنبه ۲۶ اردیبهشت تعطیل رسمی است، افزود: بهتر است از ظرفیت پارکینگ استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه در این سه روز برای عبور و مرور از مسیری که قبلا  یکطرفه بود باید اقدام به تردد شود، افزود:  تردد از جنب مرکز خرید سینا و از سمت پاساژ مهستان انجام می شود.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=5844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت