چهاربانده شدن محور همدان _ علیصدر نیازمند یک هزار میلیارد اعتبار | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی؛

چهاربانده شدن محور همدان _ علیصدر نیازمند یک هزار میلیارد اعتبار

  • کد خبر : 4857
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
چهاربانده شدن محور همدان _ علیصدر نیازمند یک هزار میلیارد اعتبار
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محور همدان _ علیصدر ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبارشده اما هنوز تخصیص نیافته و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح، مورد نیاز است.

به گزارش آوای هگمتان، فتح الله توسلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ از عمده ترین تولید کنندگان سیب زمینی در کشور به شمار می آیند، تصریح کرد: حدود ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در حوزه انتخابیه تولید می‌شود.
وی تولید کل سیب زمینی در استان همدان را یک میلیون تن عنوان کرد و ادامه‌داد: از این میزان ۲۸۰ هزار تن در شهرستان بهار و ۲۰۰ هزار تن در کبودراهنگ تولید می شود.

*روستاهای بهار و کبودراهنگ با مشکل جدی آب روبرو هستند
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت به مشکل کم آبی در حوزه انتخابیه اشاره‌کرد و افزود: جلسه‌ای که با وزرای نیرو و کشور داشتیم، مطالعه انتقال آب سد تالوار به روستاهای این منطقه را در دستور کار قرار دادیم و اقدامات اولیه توسط امور آب استان در حال انجام است.
توسلی به دستاورد سفر وزیر نیرو به دو شهرستان بهار و کبودراهنگ اشاره کرد و تکمیل مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری، تصفیه خانه آبرومند را از جمله این موارد برشمرد و افزود: تعیین وضعیت روستاهای خارج از اعتبارات تنش آبی و محرومیت زدایی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه برای شهرستان بهار تاکنون بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت شده و اعتبارات دیگری هم در حوزه تصفیه‌خانه‌ها در راه است، مطرح کرد: از همه مهمتر موضوع انتقال آب از سد تالوار بود که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

وی افزود: در شهرستان بهار دو مجتمع آبرسانی به نام‌های آقبلاغ و حسین آباد عاشوری وجود دارد که خطوط انتقال مجتمع آبرسانی حسین آباد عاشوری به اتمام رسیده و مدیرعامل آبفا قول مساعد داد اعتبارات لازم را تأمین کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با تکمیل این دو مجتمع آبرسانی در شهرستان بهار ۱۵ روستا با جمعیت ۲۲ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

توسلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان برای مجتمع حسین‌آباد و ۱۱ میلیارد تومان نیز برای مجتمع آقبلاغ اعتبار تخصیص یافته است.

*مرکز خدمات جامع سلامت مهاجران، درمانگاه شبانه روزی شد
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از مکاتبات مداوم بالاخره چارت درمانگاه شبانه روزی شهر مهاجران با اعلام وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی همدان و ارائه خدمات پزشکی،دندان پزشکی،ماما،رادیولوژی و .. مقرر شد مرکز خدمات جامع سلامت مهاجران به درمانگاه شبانه روزی تغییر یابد.
وی ادامه داد: تکمیل درمانگاه تامین اجتماعی بهار بعد از چهار سال توقف، پیگیری و دستور اخذ دستگاه سی. تی. اسکن و تجهیزات پزشکی ،آزمایشگاهی برای شهرستان بهار از جمله اقدامات است.

*کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی کبودراهنگ در آینده‌ای نزدیک
توسلی اضافه کرد: زمین درمانگاه تامین اجتماعی کبودراهنگ تامين شد اما به دلیل اینکه اوقافی بود، مقرر شد به نام تأمین اجتماعی شود واقدامات سند انجام شد و برای مطالعات اولیه مبلغی تامین شد و به زودی کلنگ زنی می‌شود.

* عملیات عمرانی اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) آغاز شده است

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت با عنوان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ بخش اورژانس نداشت، تصریح‌کرد: با پیگیری مقرر شد، ساختمان اورژانس در کنار بیمارستان احداث شود.

وی ادامه‌داد: ۱۲۰۰ متر زمین برای احداث ساختمان اورژانس در نظر گرفته شد و بخشی از اعتبارات تامین شده و اقدامات عمرانی اولیه آغاز شده‌است.
وی به نبود انبار دارویی در شهرستان کبودراهنگ اشاره‌کرد و خاطرنشان‌شد: مجوز مورد نیاز اخذ شد و ۸ میلیارد اعتبار اولیه تامین شده و پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

*چهاربانده شدن محور همدان- علیصدر نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار

وی بیان کرد: برای محور همدان _ علیصدر ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین شده اما هنوز تخصیص نیافته و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح اعتبار مورد نیاز است و در حال حاضر به دنبال پیمانکار هستیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی از اختصاص دوهزار میلیارد تومان اعتبار در سفر هیأت دولت به پروژه‌های شهرستان بهار و کبودراهنگ خبر داد و گفت: مهم ترین این پروژه ها چهاربانده شدن محورعلیصدر _ همدان بود.

توسلی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته ماده ۲۳ پروژه راه گل‌تپه- علیصدر با پیگیری های هشت ماهه اخذ شد، اضافه کرد: با اخذ ماده ۲۳ طرح نیز اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان به این طرح با پیگیری لازم اختصاص پیدا کرد.

*الحاق ۴۰ هکتار زمین جدید به شهرک صنعتی فعلی لالجین 

لالجین در بحث شهرک های صنعتی دارای مشکلاتی در زمینه گاز بود که در سفر معاون وزیر از وزارت نفت پیگیری شد‌

وی از الحاق ۴۰ هکتار زمین جدید به شهرک صنعتی فعلی لالجین به عنوان شهرک صنعتی دو برای سفالگری این شهر در سال گذشته خبر داد و افزود: مطالعات این طرح انجام شده و درحال قیمت گذاری است و در خواست بازنگری مجدد قیمت گذاری را داده ایم.

وی در پایان با بیان اینکه سعی شده تا اعتبارات لازم را برای آبادانی و پیشرفت هر دو حوزه انتخابیه مورد توجه قرار دهم، ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون چندین وزیر و معاون وزیر برای حل مشکلات بهار و کبودراهنگ حضور پیدا کردند و به لطف خدا توانستیم برخی مشکلات حوزه درمان و خدمات را کاهش دهیم.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=4857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت