متولیان امر پاسخگو باشند/ چرا اشیا تاریخی زرین وسیمین موزه هگمتانه شبانه از همدان خارج شد؟ | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

متولیان امر پاسخگو باشند/ چرا اشیا تاریخی زرین وسیمین موزه هگمتانه شبانه از همدان خارج شد؟

  • کد خبر : 6616
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
متولیان امر پاسخگو باشند/ چرا اشیا تاریخی زرین وسیمین موزه هگمتانه شبانه از همدان خارج شد؟
نمایشگاه گنجینه های هخامنشی سیمین و زرین که از یکم شهریورماه برای بازدید عموم در موزه هگمتانه جا خوش کرده بود به یکباره پایان یافت، این نمایشگاه با استقبال پر شور همدانی و گردشگران همراه شد و بیش از ۱۰ هزار نفر در این چند روز از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش آوای هگمتان، مقرر بود این اشیا تا ۶ شهریور در موزه هگمتان عرض اندام کند و بسیاری از همشهریان همدانی و مسافران بازدید از این گنجینه ها را طی امروز و فردا برنامه ریزی کرده بودند که متاسفانه به یکباره و شب گذشته از موزه هگمتانه منتقل شدند.

متولیان امر مگر به دنبال جذب گردشگر در همدان نیستید؟ فرصت به این خوبی را هم از دست دادید! به یاد دارید که در این چند روز چنین بازدیدی از موزه هگمتانه انجام شده باشد ؟ طی این چند روز بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه هگمتانه و این اشیا بازدید کردند، میراث فرهنگی همدان پاسخگو باشد!.

لازم‌به ذکر است که استاندار همدان و حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی موافقت ضمنی خود را مبنی بر تمدید حضور این اشیا اعلام کرده بودند ، حمیدرضا حاج بابایی در گفت و گو با آوای هگمتان  در خصوص اینکه چرا اشیا زرین و سبمین تا ششم در همدان میهمان نشدند اعلام کرد : با صحبت‌هایی که انجام شد، اعلام کردند که شرایطی وجود دارد که امکان ندارد بیش از این اشیا در همدان ماندگار باشد.
آوای هگمتان در این خصوص با میراث فرهنگی و فرماندار همدان هم تماس گرفت که متاسفانه جوابی دریافت نشد.

گفتنی است؛ یازده شئ که به همدان آورده شده از مهمترین گنجینه های تاریخی و هویتی ایران و شامل ریتون یا تکوک شیربالدار هخامنشیان که نماد ایران باستان است به همراه دستبند، خنجر و کاسه طلا ، بشقاب سیمین زراندود، بشقاب نقره، جام نقره ،ظرف نقره بود که قدمتی بالغ بر ۲۵۰۰ سال دارند. اشیا زرین و سیمین برای بازدید موقت مردم از موزه ملی به موزه هگمتانه  و همزمان با حضور ارزیاب یونسکو به همدان منتقل شد و مقرر بود تا ۶ شهریورماه ادامه یابد. 

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=6616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت