نخستین پارک موضوعی غرب کشور در شهر بهار کلنگ زنی شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4

نخستین پارک موضوعی غرب کشور در شهر بهار کلنگ زنی شد

  • کد خبر : 5955
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
نخستین پارک موضوعی غرب کشور در شهر بهار کلنگ زنی شد
همزمان با میلاد پربرکت امام رضا( ع) نخستین پارک موضوعی غرب کشور در شهرستان بهار با حضور برخی مدیران استانی و مسئولین کلنگ زنی شد.

به گزارش آوای هگمتان، فتح الله توسلی در حاشیه این مراسم با اظهار اینکه ایجاد پارک سه و نیم هکتاری در ورودی شهر بهار که محل اسکان زائران اربعین خواهد بود، گفت: ورودی شهر بهار و ساماندهی آن به زیبایی شهر افزوده می کند .

توسلی با اعلام اینکه جزیره شادی سالهاست که بلاتکلیف مانده و به عنوان آرزویی دیرینه مردم این شهرستان محسوب می شود، بیان کرد: این مهم باید پیگیری شده و موانع رفع شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهر بهار جایگاه خود در عرصه های مختلف را باید بیابد، تصریح کرد: موزه مشاهیر پیگیری شود و مجوز لازم کسب شده و مرحله بعد با شناسایی مشاهیر شهر بهار و همچنین استان خواهد بود تا اطلاعات مشاهیرگرداوری شده و به مردم معرفی شود.

توسلی با بیان اینکه با دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت مکاتبه شد تا بیمارستان آیت الله بهاری آموزشی شود، افزود: دستگاه لاپاراسکوپی تحویل بیمارستان شد و به دنبال جذب نیروی متخصص هستیم .

توسلی به بحث زیرساخت اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری های لازم و همکاری معارضین ۷ و نیم میلیارد تومان برای مسیر شهید زارعی تا راهدارخانه تاج آباد تامین اعتبار شد و در فاز اول یک میلیارد تومان نیز برای مطالعات در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه جاده همدان _ گل تپه_ علیصدر ماده ۲۳ نداشت که سال گذشته اخذ شد ، افزود: سه بار مناقصه برگزارشد از شرکت زیر ساخت پیگیری کردیم و به محض انتخاب پیمانکار به زودی پروژه انجام می شود .

* تعیین تکلیف جزیره شادی

رییس شورای شهر بهار نیز در این آیین گفت: با بیان اینکه ۱۰ سال بود که پارک جزیره شادی معطل مانده که با هماهنگی انجام شده در تلاش برای راه اندازی مجدد این پروژه هستیم.

سعید ماهری پیرو با عنوان اینکه احداث پارک سه و نیم هکتاری موضوعی پارکی منحصر بفرد در غرب کشور خواهد بود که کلنگ زنی شد ، اضافه کرد: ساماندهی بلوار بهشتی همزمان با پروژه پارک موضوعی نیز از دیگر برنامه ها است.

وی در بهش دیگری از سخنان خود با عنوان اینکه طرح ملی مسکن برای شهرستان بهار نیز باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به مرکز استان ۲۰ نفر از غرفه داران میوه و تره بار از این شهرستان هستند در تلاشیم میادین میوه و تره بار را در این شهرستان اسکان دهیم.

رئیس شورای شهر بهار با بیان اینکه حریم سیاسی بهار بعد از ۲۵ سال باید ساماندهی و رسیدگی شود، اضافه کرد: ساماندهی چشمه قصابان باید مورد توجه واقع شود چرا که چندین سال از بوی نامطبوع رنج می برند و عایدی برای این شهر ندارد.

وی از افزایش قیمت ملک در بهار اظهار نگرانی کرد و افزود: امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

وی در پایان تصریح کرد: فرجی از شهرداران خوش فکر است و از حقوق شهر دفاع می کند.

شاهین فرجی‌فر نیز در این مراسم با بیان اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی، مسئولیت مدیریت و اداره شهرها را بر عهده دارد، گفت: در بسیاری از موارد، شهرداری فقط هزینه می‌کند و درآمدی حاصل نمی‌شود و با این حال مصمم به ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان است.

وی برایجاد زیرساخت‌های مناسب و ساماندهی ورودی‌ها شهرستان بهار تاکید کرد و ادامه داد: بودجه شهرداری در سالجاری ۹۰ درصد افزایش داشته است و باید اضافه کنم که روال معمول افزایش بودجه ۱۵ تا ۲۰ درصد است اما در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، بودجه شهرداری بهار نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ۸۵ میلیارد تومان رسیده که تحقق آن تلاش مصاعف نی طلبد.

شهردار بهار ایجاد زیرساخت‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امروز عملیات اجرایی چند پروژه شاخص توسط شهرداری بهار آغاز شد که کلنگ‌زنی پارک سه و نیم هکتاری در بلوار کشاورز بهار یکی از این موارد بود.

فرجی فر با اذعان به اینکه تملک این پارک فرامنطقه‌ای ظرف چند ماه اخیر انجام شده و همزمان با میلاد امام هشتم( ع) عملیات عملیات اجرایی اولین پارک موضوعی در غرب کشور، آغاز شد.

وی این پارک را منحصر به فرد اعلام کرد و افزود: بخش‌های متفاوت و جذاب است و با نوع مصالح ساختمانی معماری و المان‌ها از یکدیگر جدا می‌شود.

شهردار بهار با اظهار اینکه سرانه فضای سبز شهرستان بهار ۴ ونیم متر مربع است که با اجرای این پارک موضوعی و نوار سبز دو متر سرانه شهروندی افزایش می یابد، افزود: این پروژه از جمله پروژه هایی اثر گذار است که طی مدت ۱۸ ماه کاری به اتمام می رسد.

فرجی تصریح کرد: فضای این پارک موضوعی برای کودک، نوجوان، جوان، سالمند و خانواده قسمت های مختلفی تعبیه شده و همچنین برای اقتصاد و مشاغل خانگی فضا دیده شده است.

* پروژه های مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری بهار

وی در ادامه به پروژه های مصوب عمرانی شهرداری بهار در سال‌جاری پرداخت و اضافه کرد: فاز اول پارک سه هکتاری، پارک های محله‌ای، پارک بهارستان ۱۰ و احداث و توسعه فصای سبز شهری از جمله این موارد است.

فرجی با عنوان اینکه پروژه ساماندهی ابتدای بلوار شهید بهشتی جهت مناسب سلزی معابر، پروژه ساماندهی ابتدای بلوار کساورز از دبگر پروژه های مصوب است، خاطرنشان شد: فاز دوم پروژه احداث کانال اصلی هدایت آب های سطحی شهر بهار و همچنین پروزه محوطه سازی میدان امام نیز از دیگر موارد است.

شهردار بهار با اعلام اینکه پروژه جدول گذاری با جداول بتنی، پروژه بازسازی و احداث پل‌های ورودی و کانال های عرضی معابر سطح شهر و همچنین پروژه اصلاح تقاطع ها و موارد حادثه خیز مصوب شورای ترافیک از دیگر موارد است.

وی با اشاره به نابسامانی ورودی شهر بهار گفت: ساماندهی ورودی شهر بهار از سمت جاده کرمانشاه از خواسته‌ها و مطالبات مردم است که با سیاستگذاری شورای شهر، شهرداری بهار این پروژه را آغاز می‌کند و طرح جامع و کاملی برای ورودی شهر تعریف شده که به زیبایی شهر و جذب گردشگر کمک خواهد کرد.

فرجی‌فر تصریح کرد: شهر بهار پتانسیل‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد؛ بنابراین می‌توان به بهار ۵۰ هزار نفری فکر کرد شهرداری آمادگی الحاق زمین به محدوده شهر را دارد.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=5955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، بیمه سلامت همدان، فریبرز نیاستی، حق بیمه ، پنج دهک نخست آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت