چوب حراج کرونا بر سر سلامتی مردم/ نظارت حلقه مفقوده در” فروش فوق العاده” | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
7
آوای هگمتان گزارش می دهد

چوب حراج کرونا بر سر سلامتی مردم/ نظارت حلقه مفقوده در” فروش فوق العاده”

  • کد خبر : 1042
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۲۳
چوب حراج کرونا بر سر سلامتی مردم/ نظارت حلقه مفقوده در” فروش فوق العاده”
در فضای مجازی صفحه های فروش حضوری یا آنلاین  را می شود دید که در برخی مواقع اجناس خود را در حراج فصل به قیمتی مناسب به فروش می رسانند و افراد را به خرید حضوری دعوت می کنند اما کوچکترین بی احتیاطی ممکن است به جای خرید مناسب دراین فروش فوق العاده ها کرونا چوب حراج خود را بر سر سلامتی مردم فرودآورد

به گزارش پایگاه خبری آوای هگمتان، کرونا در شهر بیداد می کند آمار فوتی ها در کشور و از جمله همدان نگران کننده است، هر فردی که به دلیل کرونا فوت می کند، خانواده ای را در سوگ می نشاند افزایش آمار مبتلایان و بستری ها به گونه ای افزایشی پیش می رود و همچنان کرونا بیداد می کند…

صفحات تلفن همراهم را بالا و پایین می کنم  فضای مجازی و اینستاگرام این روزها مملو از تبلیغات حراج آخر فصل و جشنواره خرید تابستانه است تصمیم گرفتم به یکی از این مراکز خرید مراجعه کنم، ازدحام و شلوغی در داخل و خارج فروشگاه و عدم فاصله گذاری اجتماعی اولین چیزی بود که به چشم می خوردو میزان رعایت پروتکل ها با توجه به میزان شیوع عجیب دلتا ویروس اصلا قابل قبول نبود

وارد یکی از این مراکز شدم جمعیت زیاد جلوی فروشگاه منتظر بودند به سراغ یکی از خانم های منتظر در صف خرید رفتم و با سوال اینکه این حراجی ها ارزش ابتلا به دلتا ویروس را دارد؟ به گفتگو نشستم

*یکی ازدلایل استقبال افراد از فروش فوق العاده، بحث اقتصادی است

خانم صفایی یکی ازدلیل استقبال افراد از فروش فوق العاده را صرفه اقتصادی آن عنوان کرد و افزود: وضعیت معیشت مردم به گونه ای شده که اگر جنسی را به قیمت مناسب ببینند اقدام به خرید می کنند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی افراد در این گونه خریدها فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند، افزود: مدیریت فروشگاه باید با اینگونه افراد برخورد کرده تا خدای ناکرده مشکلی برای فردی پیش نیاید.

وی ادامه داد: اصناف و بازاریان بیشترین آسیب را اززمان همه گیری ویروس کرونا دیده اند و به نظرم بحث خرید در جشنواره  تابستانه مدیریت مردم و نظارت مسئولین را می طلبد.

این خانم ادامه داد: اگر در جامعه به لحاظ اقتصادی امنیت وجود داشت و افراد قدرت خرید متوسطی داشتند رعایت قرنطینه و حاضر نشدن در جامعه مثمر ثمر تربود.

*فضای سربسته و اماکن پوشیده ریسک ابتلا را افزایش می دهد

خانم دیگری مشغول براندازی اجناس تخفیف خورده بود در پاسخ به سوال اینکه ضرورت دارد با این اوضاع در این مرکز شلوغ حضور داشته باشد؟، گفت: از نظر من حضور در این مراکز با استفاده از دو عدد ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ایراد ندارد.

خانم شبیری ادامه داد: قطعا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرکز عرضه اجناس با تخفیف بسیار سخت است چرا که ناخوداگاه فاصله رعایت نشده و امکان ابتلا وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه خارج شدن از منزل در این شرایط اصلا به صلاح نیست، اذعان کرد: مردم خودشان باید به فکر رعایت و پروتکل ها و کمک به یکدیگر باشند.

این خانم در ادامه با بیان اینکه حضور در این مکان سربسته به صلاح نیست، افزود: ترجیح میدهم که به منزل مراجعه کنم و کمتر در اجتماع حضور داشته باشم.

*تهویه مناسب درمراکز عرضه اجناس امری ضروری است

مدیر سلامت محیط و کار معاونت کارشناس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اظهار نگرانی از سرعت انتشار بالای دلتا ویروس ، گفت: تهویه مناسب درمراکز عرضه اجناس امری ضروری است

لیدا رفعتی با بیان اینکه هیچ گونه مجوزبرای جشنواره فروش تابستانه (فروش فوق العاده)  ازسوی دانشگاه علوم پزشکی صادر نشده، افزود: سال گذشته برخی فروشگاههای زنانه اقدام به حراج آخر فصل کردند وبا فروشگاههایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند برخورد شد.

وی با اظهار اینکه از نظر بهداشتی حضور در این اماکن اصلا به صلاح نیست و باید مدیریت فروشگاه در ساماندهی و نظارت بر خرید افراد اقدام نماید، اظهار کرد: جمع های کوچک پنج نفره برای خرید به داخل فروشگاه هدایت شوند و بقیه افراد در فضای باز وبا رعایت  فاصله گذاری اجتماعی منتظر باشند.

*افراد از تجمع در داخل یا بیرون مراکز عرضه تخفیف خودداری کنند

وی با اشاره به اینکه افراد از تجمع در داخل یا بیرون مراکز عرضه تخفیف ( فروش فوق العاده) بپرهیزند، افزود: محیط بسته و اماکن سر پوشیده شانس ابتلا افراد به دلتا ویروس را افزایش می دهد.

رفعتی با اعلام اینکه متاسفانه فروشگاهها به ندرت دارای تهویه مناسب هستند، اظهار کرد:  تهویه ی مناسب فروشگاهها و مراکز جشنواره خرید تابستانه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک مواردی است که باید مورد تاکید و توجه خریدار و فروشنده قرار گیرد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه با اظهار اینکه ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل است، افزود: متاسفانه کمبود دارو و ایستادن در صف های طولانی برای انجام اسکن ریه بسیار طاقت فرسا است و لازم است مردم دلتا ویروس را جدی تر بگیرند.

*مراکز فروش فوق العاده با رعایت پروتکل ها بهداشتی مجاز به فعالیت هستند

رئیس اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه مراکز فروش فوق العاده با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند، اظهار کرد: اگر واحد صنفی موجب ازدحام و شلوغی شود اصناف برخورد قانونی خواهد کرد.

گازرانی با اشاره به اینکه هرسال یکم شهریورماه به مناسبت”روز همدان” مجوز فروش فوق العاده اصناف مطرح می شد، ادامه داد: جشنواره “روز همدان” طبق مصوبات قبل در سالجاری نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در هیچ یک از مراکز و پاساژهای خرید مورد تایید نیست، اظهار کرد: تنها با رعایت پروتکل ها مجاز به فعالیت هستند.

گازرانی با اعلام اینکه کلیه ی رسته های شغلی در جشنواره حراج ” روز همدان” حضور دارند، اضافه کرد: بازرسین مجمع محدود است اما نظارت بر مراکز خرید بانوان مورد توجه و تاکید خواهد بود.

 

*گفتنی است حضور افراد در جشنواره خرید تابستانه اصناف مستلزم رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در فضای خرید است از طرفی نظارت و بازرسی اصناف و سایر ارگان های زیربط بر بحث جشنواره تابستانه بسیار مهم است ، بازرسی از مکان هایی که برای خرید در سطح شهر مورد توجه مردم، علی الخصوص بانوان قرار می گیرند باید افزایش یافته تا خدای ناکرده حراجی فصل منجر به حراج جان هیچ فردی نشود.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=1042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، بیمه سلامت همدان، فریبرز نیاستی، حق بیمه ، پنج دهک نخست آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت