همدان میزبان ۱۴ دیپلمات خواهد بود/ راه اندازی شهر خودرو۲ | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5
شهردار همدان:

همدان میزبان ۱۴ دیپلمات خواهد بود/ راه اندازی شهر خودرو۲

  • کد خبر : 2568
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
همدان میزبان ۱۴ دیپلمات خواهد بود/ راه اندازی شهر خودرو۲
شهردار همدان با بیان اينکه در خصوص مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، ۲۴ اسفند در تهران مراسم افتتاحیه‌ای داریم و در تهران صحبت‌هایی در این زمینه خواهیم داشت، اضافه کرد: فردای آن روز همدان میزبان ۱۴ دیپلمات و مقامات کشور خواهد بود تا مسیر گردشگری غرب کشور را داشته باشیم.

به گزارش آوای هگمتان، سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برنامه مسیر گردشگری غرب کشور مراسم ویژه و خیلی خوبی را در همدان خواهیم داشت، افزود: از اقوام و قومیت‌های مختلف حضور خواهند داشت و برنامه با حضور گروه های موسیقی و هنرمندان مختلف پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۹ تا ۱۰ روز سه شنبه برنامه‌ای به مناسبت چهارشنبه پایان سال خواهیم داشت، گفت: ما میزبان مراسم مسیر گردشگری تاریخ تمدن جهان شهرهای ایران خواهیم بود و از آن روز برنامه‌های نورزی مفصلی در شهر همدان آغاز می‌کنیم که تا روز ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پروژه آقاجانی بیک از پروژه هایی عنوان کرد که در اولویت قراردارد و تصریح کرد: در خصوص پل غدیر سیستم روزشمار نصب شده تا مردم از مدت زمان اتمام پروژه مطلع باشند که این کار دارای ریسک بالائی است و به معنای تعهد است.

وی با اظهار اینکه پروژه پل سردار همدانی و پل غدیر تا بهار سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد و معضلات ترافیکی از بین خواهد رفت، اضافه کرد: در خصوص بازار سینا هم باید گفت بازار سینا در چندماه گذشته اقداماتی انجام شده است.

وی از بهره برداری طبقه اول پروژه سینا تا پایان سالجاری خبر داد و اضافه کرد: این بازار تا اردیبهشت ماه اتمام می‌رسد.

*پروژه بازیافت هواپیما سرمایه گذاری بسیار مناسبی است

حسینی پروژه بازیافت هواپیما را از پروژه های بسيار مناسب عنوان کرد و افزود: مسئولین استانی تاکید دارند این امر محقق شود .

حسینی با بیان اینکه بالغ بر سه هزار میلیارد تومان توانایی سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در بازیافت هواپیما وجود دارد، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای انجام و باید شرکتی ایجاد و شهرداری نیز سهامدار خواهد بود؛ مشکلات اراضی پروژه بازیافت را پیگیر بوده و حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون بابت پارک یک هواپیما در دنیا هزینه برای شرکت‌های هواپیما بالا بوده و در تهران شبی سه میلیون تومان است، یادآور شد: ایجاد بازیافت هواپیما درآمد پایدار خواهد بود.

* شهر خودرو ۲ راه اندازی می شود
وی در خصوص بازار خودرو همدان نیز بیان کرد: پروژه بازار خودرو همدان تجربه خوبی است و شهر خودرو دو هم راه اندازی خواهد شد .

وی رفع مشکل گره ترافیکی باغ بهشت را بسیار مهم ارزیابی کرد که به‌ زودی مرتفع شده و ادامه داد: در خصوص تپه حاج عنایت به دنبال جذب سرمایه گذارهستیم .

حسینی در ادامه بیمارستان هزار تختخوابی را منحصر به فرد دانست که محور توسعه استان خواهد بود و افزود: دهکده سلامت نیز به اندازه بیمارستان هزار تختخوابی در جذب توریسم مهم است.

حسینی در خصوص مجموعه موج های آبی نیز اینگونه بیان کرد: این پروژه درمساحت شش هزار متری احداث خواهد شد و به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی شهر فرش در همدان را درجهت ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: نمایندگی غرب کشور در همدان خواهد بود.

*کوتاه شدن فرآیند صدور پروانه ساختمانی

وی به برنامه ها و اقدامات شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: کوتاه شدن صدور پروانه ساختمان از اولویت هائی بود که محقق شد.

وی به سیستم یکپارچه سازی الکترونیکی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد خدمات شهرداری واستعلامات الکترونیکی است در برنامه کاری قرار داده شده که نیمه اول ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

بودجه امسال یک میلیاردو ۶۶۴ میلیون تومان بود
شهردار همدان ادامه داد: بودجه امسال یک میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان در نظر گرفته شد که از فروش زمین ۷۰۰ میلیارد تومان و ۴۲ درصد را شامل شد.

وی افزود: در بودجه سال آینده عوارض ساختمانی صد درصد افزایش یافته و همکاران در پایان سال به قدری مراجعات داشتند که بودجه خوبی را در این حوزه مصوب کردیم.

شهردار همدان با عنوان اینکه نگرانی از محقق نشدن بودجه ۱۴۰۱ وجود داشت، تصریح کرد: خیلی از بودجه‌ها محقق شده و امیدواریم بیش از ۸۵ درصد باشد که رقم قابل توجهی است.

وی با اظهار اینکه سبک بودجه‌نویسی تغییر کرده و موضوع خزانه را آوردیم، خاطر نشان کرد: ما وظیفه کسب درآمد را داشتیم که در این راستا بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بسته‌ شده و این ریسک بالایی است.

*کاهش زمین فروشی در شهرداری همدان

شهردار همدان از کاهش زمین‌فروشی در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان خبر داد و افزود: در سالجاری ، ۴۲ درصد فروش زمین داشتیم که سال آینده ، ۳۶ درصد بسته شده است.

*پروژه قطار شهری منحصر به فرد است

حسینی قطار شهری را از موارد منحصر به فرد برای شهر همدان عنوان کرد و ادامه داد: گاهی موضوعاتی مطرح است که که آیا توان داریم که باید گفت قرار است قسمتی از کار از بخش اوراق و تهاتر نفت و از طریق بودجه کشوری تامین شود که نمایندگان همدان در مجلس نیز پیگیر هستند و نحوه اجرای کار به عهده مشاور است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردها در حوزه مدیریت شهری به ویژه در مسئله گردشگری، طرح گذر تاریخی و فرهنگی از باباطاهر تا آرامگاه بوعلی است، ادامه داد: این طرح بازار همدان را هم دربر می‌گیرد و در این زمینه بازاریان هم پای کار هستند.

*ایجاد مرکز نگهداری سگ های ولگرد در باغ میوه

وی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را در حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در باغ میوه همدان ایجاد شده و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر انجام می‌شود.

*اقدامات عمرانی پروژه میدان امام (ره) به اتمام رسیده است

حسینی از اتمام اقدامات عمرانی پروژه میدان امام خبر داد و اضافه کرد: منتظر هستیم تا میراث فرهنگی اقلام و اشیا گرانبها را در اختیار ما قرار دهد تا پروژه به صورت کامل افتتاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به المان‌هایی نوروزی اشاره کرد و افزود: برای سال جدید در شهر همدان المان های خاص دیده شده و در این زمینه خلاقیت و استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار همدان با اظهار اینکه از پروژه‌های کوچک مقیاس غافل نیستیم، افزود: در ۱۲ نقطه شهری طرح کوچک مقیاس و با ظرفیت مسابقه ای در راستای جلوگیری از معضلات اجتماعی داشته‌ایم.

*پیش بینی ۱۵۰ هزار تن آسفالت ریزی

شهردار همدان با بیان اينکه پیش بيني می شود در سال آتی ۱۵۰ هزار تن آسفالت ریزی داشته باشیم، ادامه داد: درسالجاری تقریبا ۷۵ هزار تن آسفالت ریزی داشتیم.

شهردار همدان لکه گیری معابر را فاز به فاز عنوان کرد و افزود: رینگ اول به اتمام رسیده و سعی داریم از فروردین ماه سال آینده نیز رفع نواقص را داشته باشیم.

*پروژه میدان بار همانند پروژه اسکای مال است

حسینی مشکل پروژه میدان بار را همانند پروژه اسکای‌مال عنوان کرد و ادامه داد: امیدوارم کمک شود تا کاری از حوزه کارشناسی خارج نشود و باید گفت جانمایی پروژه مشکل داشت.

وی با بیان اینکه پروژه اسکای مال تا زمانی که مباحث کارشناسی داشت مشکلی نداشت و از زمانی که از مدیریت خارج شد، مشکلاتی ایجاد شد، افزود: ما پیشنهاد اعطای زمین در در جای دیگر را به سرمایه‌گذار داده‌ایم اما او اصرار بر ادامه پروژه در همان نقطه دارد.

وی اضافه کرد: از سرمایه‌گذار حمایت می کنیم اما باید قرارداد به نفع مردم باشد.

*همدان میزبان ۱۴ دیپلمات خواهد بود

شهردار همدان با بیان اينکه در خصوص مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران، ۲۴ اسفند در تهران مراسم افتتاحیه‌ای داریم و در تهران صحبت‌هایی در این زمینه خواهیم داشت، اضافه کرد: فردای آن روز همدان میزبان ۱۴ دیپلمات و مقامات کشور خواهد بود تا مسیر گردشگری غرب کشور را داشته باشیم.

شهردار همدان با بیان اینکه در برنامه مسیر گردشگری غرب کشور مراسم ویژه و خیلی خوبی را در همدان خواهیم داشت، افزود: از اقوام و قومیت‌های مختلف حضور خواهند داشت و برنامه با حضور گروه های موسیقی و هنرمندان مختلف پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ساعت ۹ تا ۱۰ روز سه شنبه برنامه‌ای به مناسبت چهارشنبه پایان سال خواهیم داشت، گفت: ما میزبان مراسم مسیر گردشگری تاریخ تمدن جهان شهرهای ایران خواهیم بود و از آن روز برنامه‌های نورزی مفصلی در شهر همدان آغاز می‌کنیم که تا روز ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=2568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، بیمه سلامت همدان، فریبرز نیاستی، حق بیمه ، پنج دهک نخست آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت