نخستین گذر فرهنگی در همدان احداث می‌شود/ احداث پارک‌های بزرگ، مهم‌ترین برنامه در سال آینده | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
3
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان؛

نخستین گذر فرهنگی در همدان احداث می‌شود/ احداث پارک‌های بزرگ، مهم‌ترین برنامه در سال آینده

  • کد خبر : 5480
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
نخستین گذر فرهنگی در همدان احداث می‌شود/ احداث پارک‌های بزرگ، مهم‌ترین برنامه در سال آینده
مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از احداث نخستین گذر فرهنگی در همدان خبرداد و گفت: طبق تصمیمات گرفته شده در نظر داریم در محدوده میدان باباطاهر از کوچه مرحوم آخوند ملاعلی به سمت خیابان علویان که از محله‌های قدیمی شهر همدان است، یک گذر فرهنگی ایجاد کنیم .

به گزارش آوای هگمتان، علی طهماسبیان با تاکید بر اینکه این منطقه شهرداری در نیمه نخست سالجاری عمده تلاش و فعالیت‌های عمرانی خود را در بحث تملک، احداث و بازگشایی معابر مختلف متمرکز کرده بود، افزود: برخی معابر واقع در محلات و خیابان‌ها سال‌ها دارای مشکلات ترافیکی بود که معضلات فراوانی را برای عبور و مرور شهروندان ایجاد می‌کرد که با تلاش همکاران در شهرداری منطقه چهار و مشارکت شهروندان توانستیم با تملک تعداد قابل توجهی از املاک، اقدام به احداث و بازگشایی معابر متعدد نماییم که این مجموعه اقدامات در یک بازه ۶ ماهه نسبت به سنوات قبل کم‌نظیر بوده است.

وی از احداث نخستین گذر فرهنگی در همدان خبرداد و گفت: طبق تصمیمات گرفته شده در نظر داریم در محدوده میدان باباطاهر از کوچه مرحوم آخوند ملاعلی به سمت خیابان علویان که از محله‌های قدیمی شهر همدان است، یک گذر فرهنگی با هدف پیاده‌رو‌سازی و ایجاد غرفه‌های تجاری احداث کنیم که برای اجرای این پروژه حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

طهماسبیان ‌با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط شهرداری منطقه چهار، گفت: احداث ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی با ۲۰۰ متر مربع زیربنا در محدوده میدان سپاه(چراغ قرمز) در حال اجراست که در کنار آن اتاق مادر و کودک، نمازخانه زنانه و مردانه و اتاق نگهبانی نیز درنظر گرفته شده که تکمیل این پروژه با توجه به انبوه تردد عابران پیاده و نیز سفرهای درون شهری و برون شهری بسیار حائز اهمیت است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان ادامه داد: فاز سوم احداث بوستان فدک در بلوار آیت الله نجفی با مساحت قریب به ۳ هکتار به اتمام رسیده و تکمیل و تجهیز آن با ۲ میلیارد تومان اعتبار انجام شده که با نصب آلاچیق، ست بازی کودکان، ست ورزشی، صندلی، سطل زباله، فضای سبز و درختکاری همراه با روشنایی و نورپردازی این پروژه تقدیم شهروندان عزیز گردیده است.

طهماسبیان همچنین درخصوص احداث بوستان باهنر واقع در کوی فرهنگیان با مساحت حدود ۱٫۲ هکتار است، اشاره و تصریح کرد: احداث این پارک از سال قبل آغاز شده بود که اکنون عملیات عمرانی و فضای سبز آن به اتمام رسیده و با برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار پروژه در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان از افتتاح پارک کوثر در کوی کوثر واقع در بلوار انقلاب در سال آینده خبر داد و گفت: این بوستان حدود یک هکتار است که تاکنون ۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و تقریبا ۹۰ درصد امور عمرانی آن اجرا و مابقی آن نیز در سال بعد به انجام خواهدرسید.

وی تاکید کرد: ‌شهرداری منطقه چهار حدود ۵ هکتار فضای سبز در یک سال اخیر تقدیم شهروندان کرده و همچنین بازسازی و احیای تعدادی از پارک‌ها همچون پارک مادر واقع در منوچهری و پارک حافظ واقع در شهرک فرهنگیان نیز به پایان رسیده است.

طهماسبیان با توجه ویژه شهرداری منطقه چهار به محلات واقع در بافت توانمند‌سازی اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۲۴ هزارتن آسفالت‌ریزی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در سطح منطقه انجام شده و اقدامات خوبی نیز در بحث جدول‌گذاری و پیاده روسازی صورت پذیرفته، برای نمونه می توان به جدول‌گذاری بلوار ارتش و بلوار آیت‌الله نجفی در مدت زمان کوتاهی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم ‌شهرداری منطقه چهار تملک، ایجاد کندرو‌ها و ایمن ‌سازی معابر بوده است، گفت: در بلوار آیت‌الله نجفی به دلیل اصلاح هندسی، تملک کندرو این بلوار با هزینه بالایی صورت گرفته و ‌در بلوار میرسیدعلی همدانی و خیابان فدک نیز توانسته‌ایم اقدامات تملکی را انجام دهیم و با اجرای پوشش رودخانه در این قسمت، سال آینده تکمیل کندرو بلوار آیت الله نجفی نیز به اتمام خواهد رسید.

مدیر منطقه چهار شهرداری از ایجاد پارک ۴۴ هکتاری حدفاصل اسلامشهر و بلوار میر سیدعلی خبر داد و اضافه کرد: برای این پروژه احداث پارک ۳ هکتاری و کندروی ۸۰۰ متری درنظر گرفته‌ایم که تاکنون ۳۰۰ متر از آن اجرا و مابقی عملیات با ۱۲۰۰ متر طول در سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

طهماسبیان ضمن ابراز خرسندی از احداث معبر حدفاصل کوی اسلامشهر به بلوار شهیدان حاجی‌بابایی به نام بلوار مقاومت، ابراز کرد: احداث این معبر موجب تسهیل تردد و حل معضل ترافیک در این محدوده می‌شود که معبر جنوبی آن با عرض ۱۸ متر و طول ۴۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در بخش عمرانی و ‌‌۱۷ میلیارد تومان ‌در بخش تملک ‌در قالب تفاهم‌نامه به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معابر احداث شده در سال جاری ‌بلوار تمدن واقع در محدوده خیابان است که دباغخانه را به خیابان اکباتان متصل می‌کند که این پروژه با ۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی ظرف مدت ۱۵ روز انجام شده و قطعا در تسهیل عبور و مرور این محدوده اثرگذار خواهد بود.

طهماسبیان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ترافیک بلوار آیت‌الله نجفی به سمت بلوار ارتش به‌خصوص در ایام اربعین، گفت: در خصوص رفع مشکل ترافیک و تسهیل در عبور و مرور شهروندان و خودروهای بین شهری در این محدوده عملیات تملکی بسیاری انجام شده و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان تکمیل این پروژه در دست اقدام است.

وی گفت: احداث گرمخانه در بلوار آیت‌الله نجفی و انتقال گرمخانه باباطاهر به مکان جدید از جمله اقدامات آتی این شهرداری است که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته شده است

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در پایان ضمن ابراز رضایت از اقدامات شهرداری در خصوص احداث فضای سبز ، احداث و بازگشایی معابر متعدد و قابل توجه گفت: احداث پارک‌های بزرگ در افزایش سرانه فضای سبز شهر همدان با جدیت دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://avayehegmatan.ir/?p=5480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، بیمه سلامت همدان، فریبرز نیاستی، حق بیمه ، پنج دهک نخست آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت