آغاز پویش نهال کاری “ایران سر سبز” همزمان با سراسر کشور در استان همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
9

آغاز پویش نهال کاری “ایران سر سبز” همزمان با سراسر کشور در استان همدان

  • کد خبر : 2020
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
آغاز پویش نهال کاری “ایران سر سبز” همزمان با سراسر کشور در استان همدان
پویش نهال کاری " ایران سرسبز" همزمان با سراسر کشور در منطقه سایت پسماند شهرداری همدان با حضور اقشار مردم و مسئولین کشور و استان آغاز شد.

به گزارش آوای هگمتان، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشوربا بیان اینکه در پویش نهال کاری همه ی مردم باید در راس قرار بگیرند، افزود: هم افزایی دستگاهها و نهادها در این پویش به  چشم می خورد.

«محمد زهرایی» در پویش نهال کاری ایران سر سبز” هر ایرانی یک درخت به یاد هر شهید هزار نهال” درهمدان بیان کرد: دغدغه امروز فرسایش خاک، جنگل کاری و … است که این اقدام ارزشمند در راستای کمک به محیط زیست و..انجام گرفت.

وی هم افزایی مردم و دستگاهها را در این پویش مهم عنوان کرد و ادامه داد: تبدیل سیاست به گفتمان عمومی ( نهالکاری ) ازاولویت ها است.

رئیس بسیج سازندگی کشورافزود: رهبری از ستادها کار بیشتری می خواهد و باید بازوی اجرایی جنگل ها و مراتع باشیم.

وی تاکید برفرسایش خاک ، جنگل کاری و فضای سبز را مورد توجه رهبری عنوان کرد و افزود: ما هم در این عرصه در کنار ستاد اجرائی خواهیم بود.

زهرائی حضور و نقش مردم را در به ثمر نشستن اقدامات انقلابی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مردم همیشه در صحنه حضور داشتند و فشار اقتصادی و مشکلات را تحمل می کنند.

* مشارکت ۷۰ دستگاه در پویش ایران سرسبز

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها کشوربا بیان اینکه “پویش ایران سر سبز” ازاواسط شهریورماه با مشارکت ۷۰ دستگاه وبا محوریت سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور آغاز شد، ادامه داد: همزمان با مستعد شدن کاشت نهال و بذردر تمام کشورو مشارکت مردم و ان جی یو ها،  بسیج مردمی، شهرداری و فرمانداری این اتفاق افتاد.

عبدالرضا بازدار با بیان اینکه ۷ هزار هکتار نهال کاری انجام می شود، اضافه کرد: بیش از سه هزار هکتار کاشت بذر انجام می شود و هدف استمرار حرکت برای توسعه فضای سبز، سلامت مردم و جنگل کاری است .

وی با اظهار اینکه تشکل های مردم نهاد در این پویش به شایستگی حضور دارند، ادامه داد : سازمان مردم نهاد و بسیج مشارکت فعال دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل ها کشور توسعه جنگلداری و فضای سبزرا از اهداف برشمرد و افزود: مشارکت مردم در نگهداری منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ۱۳۵ میلیون هکتار وسعت سرزمین که باید توسط ما حفاظت شود و ۸۰ درصد منابع طبیعی است.

بازداربا اشاره به فرمایشات رهبری که “فرهنگ منابع طبیعی باید معارف عمومی شود” تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف نیازمند حضور و مشارکت همه ی مردم در این عرصه هستیم.

*آب و خاک دو منبع حیاتی در توسعه پایدار

محمد علی محمدی با بیان اینکه آب وخاک به عنوان دو منبع حیاتی در توسعه پایدار به شمار می‌رود، افزود: متأسفانه در بعضی مواقع به بدترین وجه ممکن از سوی انسان مورد تخریب ونابودی قرار می‌گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به چالشهائی همچون تغییرات اقلیم و گرم شدن کره زمین که به عنوان برخی از چالش‌های جدی امروز جامعه بشری به شمار می‌رود اظهار کرد: با توجه به ارزشهای زیست محیطی و اهمیتی که منابع‌طبیعی در توسعه پایدار داردحفظ و نگهداری آن نیز کاربسیار مهم و حیاتی است که عزم ملی و همکاری سایر دستگاهها و نهادها را می طلبد.

محمدی مقوله جنگل کاری ونهال کاری را برای حفظ آب وخاک وتوسعه فرهنگی،اقتصادی واجتماعی حائزاهمیت شمرد وگفت: کاشت درخت وتوسعه طرحهای منابع طبیعی راهکاری مناسب برای حفاظت از این عرصه‌های ملی است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان طی سالهای اخیر صورت گرفته است تأکید کرد: ما قطعا از منابع طبیعی حمایت می کنیم وهر اقدامی که با حضور ومشارکت خود مردم باشد قطعا موفق خواهد بود .

وی با ابراز خرسندی از پویش بذر کاری ونهال کاری در همدان اظهار داشت: همه باید درطرحهای اینچنینی که عام المنفعه هستند ومنافع آن به همه بر می گردد کمک کنند تا بتوانیم جبران تخریب منابع طبیعی واستفاده نا بجا از سرزمینی را کاهش دهیم.

*کاشت ۱۰۰هکتارکاشت نهال در فضای پسماند شهرداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه “پویش نهال کاری برای ایرانی سرسبز”  همزمان در سراسر کشور در همدان نیز آغاز شد، بیان کرد: ۱۰۰ هکتارکاشت نهال با همکاری مدیریت پسماند شهرداری همدان انجام می شود، ادامه داد: ۱۰۰ هکتار جنگل کاری شهرستان بهار تحت عنوان آقبلاغ لتگاه نیز مورد نظر خواهد بود.

اسفندیار خزایی با بیان اینکه شورای شهر، شهردار، استانداری ، نیروهای جهادی، همیاران طبیعت و هلال احمررا در این پویش مشارکت دارند، افزود: این پویش امروزآغاز و تا پایان هفته منابع طبیعی با شعار “هر ایرانی یک نهال هر شهید هزار اصله ” ادامه می یابد.

مدیر کل منابع طبیعی استان  ادامه داد:سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر حسب وظیفه  ذاتی هر ساله با اجرای طرح‌های احیای جنگل ها، مراتع و مدیریت آبخیز‌ها نسبت به سرسبزی و افزایش پوشش گیاهی تلاش می‌کند و امسال نیز در تداوم همین مسیر ابتکارات گسترده‌ای را با همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در قالب اسنادی مدون تحت عنوان «پویش مردمی بذر کاری برای احیای جنگلهای زاگرسی وپویش مردمی نهالکاری برای ایرانی سر سبز وهر ایرانی یک نهال» در دستور کار قرار داده است که دستیابی به امنیت زیستی و انسجام ملی در احیای سرزمین از مهمترین اهداف پیش بینی شده در این پویش مردمی است.

*پویش نهال کاری اقدام بزرگی برای شهرداری همدان است

معاون خدمات شهری شهردای همدان نیزبا بیان اینکه با توجه به دخالت بشردر محیط زیست،آب، خاک و افزایش جمعیت این منابع با چالش روبرو شده ، تصریح کرد: پویش نهال کاری در راستای کمک به فضای سبز شهری انجام گرفت و اقدام ارزنده ای است.

حسین مردانی با اظهار اینکه شهرداری در پویش نهال کاری و درختکاری که همزمان با سراسر کشورآغاز شده مشارکت داشت، ادامه داد: این مهم در راستای کاهش آلودگی که ناخواسته به محیط زیست وارد شده تا حدودی جبران شود انجام می گیرد.

وی۱۰۰ هکتارکمربند سبزدر اراضی دفن بهداشتی زباله را از اهداف این پویش عنوان کرد و ادامه داد: گونه های گیاهی مثمر کاشت می شود.

*لازم به ذکر است این پویش مردمی برای ترویج سنت حسنه درختکاری با گونه های از قبیل ارژن، بادامک، گز، بادام وبنه( پسته وحشی) در محل  سایت پسماند شهرداری همدان  نرسیده به پلیس راه همدان- تهران با حضور اقشار مختلف مردمی ،مسئولین کشوری واستانی آغازشد وتا هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، بیمه سلامت همدان، فریبرز نیاستی، حق بیمه ، پنج دهک نخست آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت