احداث “همراه سرای بیمار” در بیمارستان بعثت همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ؛

احداث “همراه سرای بیمار” در بیمارستان بعثت همدان

  • کد خبر : 5044
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
احداث “همراه سرای بیمار” در بیمارستان بعثت همدان
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از ساخت همراه سرا با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی همدان در بیمارستان بعثت همدان‌ خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، در شورای هماهنگی مشارکتهای اجتماعی دانشگاه با حضور معاونان، مدیران و خیرین، دکتر محمدمهدی مجذوبی رئیس دانشگاه اظهار کرد: مشکلات همراهان بیمارانی که برای درمان بیماری از شهرستان‌های اطراف به مرکز استان می‌آیند، یکی از دغدغه‌های مسئولان حوزه سلامت است.

وی افزود: تنوع و تعدد نیازهای بهداشت، درمان و آموزش و ضرورت تامین آن به‌لحاظ برخورداری جامعه از خدمات عادلانه سلامت می‌طلبد تا با بهره گیری از ظرفیت مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی خیرین برای تقویت شرایط، گام‌های مؤثری برداشته شود، به این منظور ساخت همراه‌سرا به عنوان یکی از ایده‌های ویژه در رفع نیاز موجود مورد استقبال قرار گرفت.

رییس دانشگاه ادامه داد: پیشنهاد احداث و راه اندازی واحدهای مناسب در مجاور فضای درمانی برای همراهان بیماران سرطانی با استقبال خیرین مواجه شد و به منظور تسهیل‌گری دسترسی‌ها همراه سرا در سایت مجتمع آموزشی درمانی بعثت با حمایت دانشگاه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه توفیق انجام کار خیر نصیب هر فردی نمی‌شود، ساخت همراه سرا را موجب خیر و برکت و آرامش بسیار برای مردم استان همدان و برخی از استان‌های هم‌جوار دانست و اظهار کرد: تأمین حداقل نیازهای افراد با هدف رفع دغدغه های موجود از اهمّ موارد مورد نظر دانشگاه دانست و اهتمام بر این است تا نگاه ویژه به همراهان بیماران و بیماران معطوف گردد و رضایت‌مندی مراجعین به فضاهای درمانی را افزایش داد.

*تعهد دانشگاه به اجرای نیت خالصانه خیّرین

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با ابراز خرسندی از مواجهه با خیرین سلامت در جلسات مختلف خاطر نشان کرد که به تازگی یک واحد مسکونی در تهران توسط بانوی خیر خانم نیک پور به منظور احداث بخش های درمانی در بیمارستان، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و این اعتماد خیرین مسئولیت دانشگاه را در اجرای نیت خیرخواهانه سخت تر می کند.

وی با قدردانی از زحمات حاج آقا رجبی از خیرین حوزه سلامت برای مشارکت در راه‌اندازی بخشهای دیالیز در مرکز اموزشی درمانی شهید بهشتی با اشاره به اینکه حرکت به سمت انجام پیوند کلیه بسیاری نیازهای بیماران را رفع می کند، گفت: خدمت‌رسانی در حوزه پزشکی آثار ماندگار بسیاری دارد چرا که گاهی مشکلات یک بیمار یک خانواده را تحت تاثیر قرار میدهد و ثواب آن قابل شمارش نیست.

دکتر مجذوبی با یادآوری اینکه حضور خیرین در حوزه های پژوهشی دانشجویی نیز راهگشای بسیاری مشکلات است، گفت: نیازهای دانشجویان با وجود تلاشهای دولت در شرایط تحریم متناسب نیست و حضور خیرین کمک کننده و گره گشای مسائل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که تمام اقدامات مرتبط با بهره گیری از ظرفیت خیرین و مسئولیت پذیری اجتماعی زیر نظر مدیریت مشارکتهای مردمی دانشگاه انجام شود و بر اساس فلوچارت طراحی شده انجام تا نتایج کاملا مطلوب و از هدر رفت ظرفیت‌ها و منابع موجود پیشگیری و مشارکت‌های خیرین را مطابق با نیازهای شناسایی شده در کم‌ترین زمان ممکن هدایت نمود.

*خیرین سلامت؛ اهل کار و عمل

حاج آقا رجبی خیر حوزه سلامت که در تجهیز بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی مشارکت فعالی داشتند افتخار خود را اشتغالزایی در استان و کشور می داند و عملگرایی و پیشگیری از اتلاف وقت در اجرایی نمودن برنامه ‌ها را از موارد حائز اهمیت عنوان نمود.
وی با اعلام آمادگی در انجام اقدامات خیرخواهانه در حوزه سلامت گفت: “ما اهل کار و عمل هستیم”.

*لذتی بالاتر از کار خیر نیست

حاج آقا فلک الدین دیگر خیّر حوزه سلامت که هنر نخست خود را تراشکاری برشمرد و با بیان اینکه سال‌‌ها در خدمت موسسه های خیریه سلامت استان همدان بوده است، تبیین کرد: «لذتی بالاتر از کار خیر نیست».

وی این اقدامات خیرخواهانه را مرهون کمکهای خداوند متعال دانست و خوشحالی خود را از صرف مالی که از راه تولید و با عرق جبین به دست آمده در امور خیر ابراز داشت.

این خیّر حوزه سلامت یادآور شد که خداوند متعال آدرس را مقابل خیرین گذاشته و بی تردید افرادی که برای دریافت کمک درب خانه را می‌زنند آدرس منزل فرد خیر را از خداوند گرفتند.

تهیه ساز و کار مناسب برای اعلام نیاز شرکت های دانش بنیان و حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی همدان به تولید کنندگان از دیگر موارد تاکید شده در این جلسه بود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت