احیاء واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان /  ظرفیت معادن همدان مورد توجه قرار گیرد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
درآیین تودیع و معارفه ریاست سازمان صمت مطرح شد:

احیاء واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان /  ظرفیت معادن همدان مورد توجه قرار گیرد

  • کد خبر : 2186
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
احیاء واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان /  ظرفیت معادن همدان مورد توجه قرار گیرد
در آیین تودیع و معارفه ریاست سازمان صنعت،معدن وتجارت استان همدان بر احیاء واحدها و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل تاکید شد.

به گزارش آوای هگمتان، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت  درآئین تودیع و معارفه ریاست سازمان صمت استان همدان به طرح آمایش صنعت اشاره کرد و گفت: این طرح مورد توجه و حمایت استاندار همدان قرار گرفته و به صورت پیش نویس آماده و تقدیم شده است.

شهاب جنابی با بیان اینکه کلیت طرح و اقدامات هر استان برای رسیدن به اشتغال مشخص شده، تصریح کرد: اجماع و مشارکت در این طرح نیازمند مشارکت عمومی است.

وی  با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن بسیار گسترده و مهم بوده و ظرفیت و دستاوردهای زیادی دارد، اضافه کرد: ریاست سازمان صمت استان مسئولیت مهمی بر عهده دارد چرا که این  حوزه ماموریتی اثرگذاری مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم دارد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به اینکه برنامه‌های مشخصی در وزارتخانه طراحی و اجرایی شده است، گفت: ۱۰۰ پروژه در دستور کار است که تعدادی از آن به مرحله نتیجه رسیده و برای هر پروژه ماموریت‌هایی مشخص شده است .

جنابی با اذعان به اینکه  دغدغه‌ و مسائل حوزه صمت باید جدی تر گرفته شود، اضافه کرد: اگر کسب و کاری دچار مشکل شده رویکرد ما این است مسئله را مال خود بدانیم و راهکاری برای کمک به برطرف کردن آن ارائه دهیم.

*بهره مندی از ظرفیت حداکثری معادن استان همدان مورد توجه قرار گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیزبا بیان اینکه بهره مندی و استفاده بهینه از ظرفیت معادن استان همدان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر در حوزه معدن تلاش‌ها بیشتر شود ارزش‌افزوده بیشتری برای استان به همراه خواهد داشت.

ظاهر پورمجاهد به پیچیدگی حوزه تولید و صنعت اشاره کرد و ادامه داد: ۹ واحد در تملک بانک‌ها داریم که تلاش می‌کنیم در اختیار سرمایه ‌داران قرار بگیرد.

وی با عنوان اینکه استاندارنسبت به برگزاری جلسات تنظیم بازار و رفع مشکلات تولیدکنندگان تاکید دارد، افزود: تمام تلاش ما در ستاد تنظیم بازار برای بهتر شدن اوضاع مردم بوده و یکی از مهمترین مشکلات ما و کل کشورمحدودیتهای ارزی و بانکی است که با آن مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه بخش تولید نیاز به حمایت بیشتری دارد، ادامه داد: دغدغه توسعه و ایجاد فضا برای آن از ضروریات است.

*احیاء و حمایت از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از اهداف است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: یکی از اهداف مهم احیا و حمایت از واحدها و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل استان است.

احمد شانیان با تاکید بر اینکه امروزه صنعتگران ما در جبهه اقتصادی می‌جنگند، افزود: امیدوارم در پایان کار بتوانیم کارنامه موفقی داشته باشیم و اعتماد بزرگان را پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان صمت استان همدان تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی تدوین شده که طبق سیاست‌های دولت سیزدهم پیش می‌رود و تلاش ما چرخاندن چرخه سنگین اقتصاد و حمایت از تولید و تولیدکنندگان است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در حوزه صنعت، حمایت و تسهیل گری است، بیان کرد: وضعیت بخش معدن ما می‌تواند بهتر از این باشد  باید صنایع معدنی بیشتری راه‌‎اندازی و فرآوری مواد معدنی انجام شود و ارزش افزوده بیشتری از معادن برای استان داشته باشیم.

شانیان با اشاره به اقدامات خوب  دولت در زمینه تجارت خارجی ، خاطر نشان کرد: دیپلماسی اقتصادی خوبی شکل گرفته و امیدواریم‌ استان ما هم در آن نقشی داشته باشد.

 *اتحادیه‌های صنفی و سازمان صمت ارتباط خوبی داشته اند

رئیس سابق صنعت، معدن و تجارت استان همدان، این سازمان را جزء سازمان‌های برتر معرفی کرد و ادامه داد: ۱۸۳ رئیس اتحادیه در سطح استان وجود دارد و همکاری خوبی میان اتحادیه‌های صنفی و سازمان صمت برقرار بوده است.

حمیدرضا متین افزود: در شرایط اوج کرونا وضعیت بسیار سخت بود و در این راستا دو شرکت بافتینه و بافتسان کمک بزرگی به بهبود اوضاع استان کردند.

متین با بیان اینکه ۲۷ سال کارمند سازمان صمت و خدمتگذار مردم بوده‌ام، ادامه داد: به عنوان عضو کوچکی از سازمان صمت از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

*لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات حمیدرضا متین تقدیر به عمل آمد و احمد شانیان به عنوان رئیس سازمان صمت استان معرفی شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت