احیای ۵۰ واحد صنعتی در استان همدان/ قاچاق لوازم یدکی خودرو به صفر رسید | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
مدیرکل صمت استان همدان:

احیای ۵۰ واحد صنعتی در استان همدان/ قاچاق لوازم یدکی خودرو به صفر رسید

  • کد خبر : 3081
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
احیای ۵۰ واحد صنعتی در استان همدان/ قاچاق لوازم یدکی خودرو به صفر رسید
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: با حمایت استاندار در سال گذشته ۵۰ واحد صنعتی در استان همدان احیا شد که می توان گفت به طور متوسط هفته‌ای یک واحد به مدار تولید بازگشت.

به گزارش آوای هگمتان، احمد شانیان در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد ۱۱۰ روزه سازمان صنعت، معدن و تجارت پرداخت و با بیان اينکه در این راستا ۱۰ معدن در استان همدان فعال شد، افزود: ۱۰ پروانه بهره برداری از معدن، ۲۰ گواهی اکتشاف و ۲۷ پروانه اکتشاف در همدان صادر شد. 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته ۳۳ پروانه بهره‌برداری به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان انجام شد، تصریح کرد: در این راستا ۴۳۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

رئیس سازمان صمت به ۵ مورد پروانه طراحی آسانسور اشاره کرد و افزود: این تعداد پروانه برای ۲۲ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۷۵۷ جواز تاسیس به مبلغ هفت هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۸ نفر صورت گرفت. 

وی با بیان اینکه احیای ۴۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و ۱۰ واحد خارج از شهرک صنعتی برای سال جاری در برنامه داریم، اضافه کرد: ستاد تسهیل استان با تاکید و پیگیری استاندار تشکیل ۱۵ جلسه ۸۱ مصوبه انجام شد و مشکلات ۷۸ واحد صنعتی بررسی و رفع شده است. 

*احیای ۱۰ معدن در استان همدان

شانیان ادامه داد: در حوزه معادن در مدت یاد شده ۲۰ گواهی کشف، ۲۷ پروانه اکتشاف و ۱۰ پروانه بهره برداری صادر شد، گفت: در این مدت ۱۰ معدن احیا شد.

شانیان ادامه داد: حقوق دولتی نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است که ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وصول مطالبات در حوزه حقوق دولتی داشته‌ایم. 

وی در ادامه با بیان اینکه در مدت یاد شده در حوزه بازرسی ۳۱۱۰ پرونده با بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان انجام شد، گفت: همچنین در این مدت برای اولین بار ۳۳۵۰ بازرسی در یک روز را شاهد بودیم و رتبه اول مبازره با  قاچاق قطعات خودرویی و رتبه اول بازرسی از انبارها را نیز کسب کردیم. 

وی به رشد ده درصدی حوزه بازرگانی خارجی نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و افزود: اهداف متعددی و برنامه های خاصی برای رشد بیشتر صادرات داریم که به‌ پایه ریزی اصولی نیازمند است.
 
شانیان با بیان اینکه در حوزه صدور پروانه شرکت‌های پخش جز ۵ رتبه برتر کشور هستیم، اضافه کرد: در این حوزه ۱۶ پله ارتقا داشته که بیانگر تلاش در این حوزه می باشد. 

*حمایت از شرکت های دانش بنیان

وی در بخش دیگری از سخنان خود تشکیل کمیته صنایع دانش بنیان و همچنین شکل‌گیری اولین پلتفرم بومی صنعت اشاره کرد و ادامه داد: شکل‌گیری راهیان پیشرفت در صنایع تخصصی، برگزاری نمایشگاه صنایع دانش بنیان از جمله مواردی است که در جهت تحقق شعارسال و منویات مقام معظم رهبری شکل گرفت.

وی تامین مالی زنجیره‌ای در بستر مطمئن را از دیگر اهداف برشمرد و ادامه داد: شفاف‌سازی، ایجاد عدالت و عدم سواستفاده در نظام پرداخت‌ها و توزیع کالا از دیگر برنانه ها می باشد.

مدیرکل صمت استان همدان به تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته اشاره کرد که ۳۰۰ میلیارد تومان سهمیه استان بود و افزود: در سالجاری رشد ۳۰۰ درصدی در تبصره ۱۸ را شاهد هستیم و ۸۵۰ میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است. 

شانیان به اعطای تسهیلات به شرکت‌های فن‌آور نیمه فعال اشاره کرد که در این راستا ۱۵ شرکت معرفی شده و اضافه کرد: کمیته پیشرفت صنعت و معدن و بازرگانی استان شکل گرفت و همچنین سند آمایش استان تا سال ۱۴۰۱ تدوین شد.

مدیر کل صمت استان همدان به طرح برگزاری جشنواره ایده‌های نو اشاره کرد و ادامه داد: همدان می‌تواند به عنوان دبیرخانه جشنواره فعالیت کند.

*تنها ۱۰ درصد واحدهای صنعتی استان غیر فعال است

شانیان با اظهار اینکه تا پایان سال گذشته مجموع واحدهای غیر فعال استان حدود ۱۰۰ واحد صنعتی بود، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد واحدهای صنعتی استان غیر فعال است. 

احیای واحدهای غیر فعال از دیگر اقدامات مهم است در این مدت واحدهای موجود غیرفعال شناسایی و در برخی موارد به سرمایه‌گذار جدید واگذار شده و به عبارت دیگر در این واحدها فعالیت جدیدی ایجاد شده است.   

وی به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: کمیته پیشرفت و توسعه تشکیل و به شرکت‌های دانش بنیان اعلام شده که تمام
طرح‌های مرتبط به دانش بنیان را به طور ویژه پیگیری می‌کنیم.

*قاچاق لوازم یدکی خودرو به صفر رسید

شانیان با اظهار خرسندی از اینکه قاچاق لوازم یدکی خودرو در استان به صفر رسیده، افزود: همدان به عنوان یکی از استان های پایلوت در زمینه برخورد با قاچاق لوازم یدکی خودرو انتخاب شد و اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد.

وی در ادامه به تسریع صدور پروانه اشاره کرد و ادامه داد: این روند از ۴۵ روز به ۳‌.۷ دهم روز رسید .
 
وی به کسب و کار مجازی و استارتاپ‌ها اشاره میتوان کسب و کار مجازی راه انداخت کرد و ادامه داد: در این موارد با سرمایه اندک می‌توان سود به دست آورد.

وی با بیان اينکه در حال حاضر بیش از ۷۳ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه اصناف تعریف شده، ادامه داد: ۷۰ درصد اشتغال را نیز این مجموعه تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت