اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکن به اهالی رسانه / ۸۰ درصد دغدغه و مشکلات رسانه ها در دستور کار | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب رسانه؛

اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکن به اهالی رسانه / ۸۰ درصد دغدغه و مشکلات رسانه ها در دستور کار

  • کد خبر : 1759
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکن به اهالی رسانه / ۸۰ درصد دغدغه و مشکلات رسانه ها در  دستور کار
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکن در تفاهم نامه با وزارت مسکن و شهرسازی به اهالی رسانه خبر دهد.

به گزارش آوای هگمتان، محمد مهدی اسماعیلی امروز در جمع مدیران مسئولان وسرپرستان رسانه‌ های استان ، گفت: بیش از ۸۰ درصد دغدغه و مشکلات رسانه ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با ابراز خرسندی از بلوغ و پختگی رسانه‌های استان اظهار کرد: همدان با این چنین قدمت و سابقه بالای فرهنگی و تاریخی جز این هم انتظار نمی‌رود.

وی افزود: در فصل تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ قرار گرفته‌ایم و شعار دولت خدمتگزار این است که ریل توسعه کشور را در بخش‌های مختلف تغییر و در مسیر درستی پیش ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کشور با مشکلاتی مواجه است که دولت با تمام توان درصدد رفع آنهاست.

اسماعیلی با اشاره به رونمایی سند تحول دولت در آینده نزدیک گفت: دولت سیزدهم از شیوه‌های به‌روز، مطابق با عقل و رویکردهای علمی برای رفع مشکلات بهره خواهد برد.

وی فرهنگ را مقدم بر تمام حوزه‌ها در کشور دانست و افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم آن است که فرهنگ را به جایگاه اصلی خود بازگرداند و در این مسیر کارهای خوبی انجام شده که امیدواریم گام‌های بلندتری نیز بر داشته شود.

اسماعیلی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا پایان سال شاهد سفر رئیس جمهور به استان همدان باشیم تا از این رهگذر مصوبات خوبی برای توسعه استان رقم بخورد.

وی از بررسی لایحه نظام جامع رسانه‌ای کشور خبر داد و گفت: درصدد هستیم سندی قوی و راهگشا در این زمینه تدوین شود تا از این طریق شاهد رفع مشکلات بوده و رسانه‌های نوین در این سند مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات با پیشکسوتان و نخبگان رسانه‌ای از طیف‌های مختلف سیاسی بیان کرد: دبیرخانه اصلاح نظام فرهنگی و رسانه‌ای کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌های عملیاتی با بخش‌های مختلف هستیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فرهنگ در بودجه‌های دولتی حوزه ضعیفی بوده که در تلاش هستیم تبصره‌های جدیدی را برای پیشنهاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آماده کنیم، عنوان کرد: امیدواریم این مهم به تصویب مجلس برسد.

وی با اشاره به اینکه حل برخی از مشکلات نیاز به یک فرایند زمانی دارد و شاید کلیه مشکلات در ۴ سال رفع نشود، تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات حوزه فرهنگ به ویژه رسانه‌ها به کار بسته‌ایم و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش برای حل مشکل مسکن اهالی رسانه تاکید کرد و ادامه داد: تعداد ۲۴ هزار مسکن در تفاهم‌نامه با وزارت مسکن و شهرسازی به اهالی رسانه اختصاص یافته که زنان سرپرست خانوار نیز در آن ویژه دیده شده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید حوزه فرهنگ به جایگاه اصلی خود بازگردانده شود، چرا که فرهنگ مقدم بر همه عرصه‌ها است.

*رسانه ها نیازمند توجه و حمابت ویژه هستند
‍ استاندار همدان گفت: رسانه‌ها و فعالان این حوزه نیازمند توجه و حمایت ویژه هستند.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی برای بهبود عملکرد و ارتقای کیفی سطح کار نیاز به آموزش و برگزاری دوره‌های آموزش داریم. 

وی بیان کرد: همه‌گیری ویروس کرونا منجر به بروز مشکلات و مسائلی برای همه اقشار و گروه‌های شغلی و صنفی شد که به طور طبیعی حوزه رسانه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

استاندار همدان در حوزه رسانه و ارتباطات، هدف را بهبود عملکردها با ارائه آموزش‌های علمی و تخصصی عنوان کرد و افزود: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با کارکردهای رسانه و آموزش برای فعالان رسانه‌ای ضروری است.

*همدان دارای ۱۹۰ رسانه است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: همدان دارای ۱۹۰ رسانه مکتوب، الکترونیک و پایگاه های خبری است

وی ادامه داد: رسانه های استان همدان سرآمد غرب کشور و جزو فعال‌ترین خانواده رسانه کشور هستند.

احسانی با بیان اینکه رسانه ها با وجود مشکلات مختلف همیشه پای کار بودند، خاطر نشان کرد: این قشر در ترویج اندیشه، آگاه‌سازی و شفاف سازی جامعه کوشا هستند.

گفتنی است در این جلسه چند تن از مدیران مسئول نشریات و پایگاه های خبری به ایراد بیاناتی در مورد مشکلات خبرنگاران پرداختند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=1759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت