اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به حوزه گردشگری همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان؛

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به حوزه گردشگری همدان

  • کد خبر : 5467
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به حوزه گردشگری همدان
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری اختصاص داده شده که عمدتا در حوزه گردشگری است.

به گزارش آوای هگمتان، حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران، بیان کرد: تعرفه عوارض سالیانه جزء وظایف شوراست و در زمان قانونی اتفاق افتاد، بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد سیاست شورا برای سال بعد چیست و اتفاقات مثبتی در حوزه های سرمایه‌گذاری و گردشگری درنظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر همدان ادامه داد: در حوزه گردشگری بسته‌های مختلفی از سال‌های گذشته به ویژه در هتل‌ها وجود داشت و مجددا عوارض ساخت هتل و مهمانپذیر در مناطق ۳ و ۴ رایگان و در مناطق ۱ و ۲ تخفیف‌ها بیشتر شد.

وی در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری در حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری بیان کرد: بنا داریم دفتر وزارت خارجه را در همدان ایجاد کنیم و برای جذب دانشجویان خارجی نیز تلاش می‌کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه باید در حفظ و نگهداری بازار سنتی همدان تلاش شود، افزود: طرح مطالعاتی گذر فرهنگی از کاروانسرای گلشن تا خانه پوستی‌زاده انجام و حدود پنج میلیارد تومان برای کف‌سازی این مسیر در نظر گرفته شده است.

بادامی‌نجات با اعلام اینکه برای تملک و احیای خانه‌های واجد ارزش ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برای بازآفرینی فرودگاه تاریخی همدان دو میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه و جانمایی بارانداز و شهرک‌های صنفی نیز در دستور کار است، مطرح کرد: برای جداره‌سازی میدان امام(ره) و گنبدهای اطراف آن ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه برای اتمام جداره‌سازی خیابان بوعلی هشت میلیارد تومان پیش‌بینی شده است‌، اضافه کرد: همچنین برای جداره‌سازی خیابان‌های شهدا و اکباتان نیز مبلغی پیش‌بینی شده و سیما و منظر این سه خیابان به اتمام خواهد رسید.

عضو شورای شهر همدان در ادامه بیان کرد: مطالعه، طراحی و اجرای شهرک ۱۰۰ هکتاری ایرانی- اسلامی در رباط نیز در دستور کار قرار دارد و ۴۰ میلیارد تومان هم برای ترمیم، مناسب‌سازی و احداث سرویس بهداشتی در سطح شهر به ویژه در رینگ‌ مرکزی شهر همدان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ترمیم محوطه گنجنامه ۱۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، گفت: گذر فرهنگی، گردشگری در منطقه ۴ و در محله آقای آخوند از خانه پوستی‌زاده تا میدان باباطاهر در دستور کار است و خیابان باباطاهر را به خیابان بوعلی وصل خواهد کرد.

وی در رابطه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری مطرح کرد: پارک پردیسان، پروژه سینا، تیزر تبلیغاتی معرفی همدان و بازار پرندگان از جمله این پروژه‌هاست و برای روز همدان نیز ردیف بودجه خوبی در نظر گرفته شده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه برای پروژه مرکز محله کبابیان ۲۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و قرار است به مرکز تجاری، فرهنگی و گردشگری تبدیل شود، گفت: برای تبدیل خانه پوستی زاده به بوتیک هتل نیز شش میلیارد پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه ستاد ‌گردشگری در شهرداری تشکیل شده است، تصریح کرد: کلیه برنامه‌های گردشگری شهر در این ستاد سیاستگذاری می‌شود و هشت میلیارد تومان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

بادامی‌نجات با بیان اینکه برای ثبت جهانی هگمتانه هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: شهرداری باید هر کاری که برای ثبت جهانی نیاز است را انجام دهد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت