اختصاص 1100 میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان

  • کد خبر : 3645
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی به همدان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش 36 درصدی سهم استان همدان از محل اعتبارات مشاغل خانگی طی سال جاری خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات به مشاغل خانگی اختصاص یافت.

به گزارش آوای هگمتان، یوسف شعبانی پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین و تشریح اعتبارات و تعهد اشتغال مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ گفت: مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات قرض‌الحسنه در سال‌جاری برای پرداخت به متقاضیان مشاغل خانگی استان همدان در نظر گرفته شده است که این رقم در سال گذشته ۷۴۰ میلیارد ریال بودکه این تسهیلات به صورت کامل جذب شد.

وی با اشاره به افزایش ۳۶ درصد اعتبار استان از محل تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی نسبت به سال گذشته افزود: اشخاص پشتیبان وپیشران های فعال برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند.

شعبانی خاطر نشان کرد: نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد و باز پرداخت آن با توجه به نوع طرح ۳ الی ۵ ساله می باشد که توسط چهار بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران، کشاورزی و پست بانک پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با عنوان تسهیل شرایط اعطا مجوز به متقاضیان فعالیت در حوزه مشاغل خانگی گفت ۵۰۰ عنوان رشته مشاغل خانگی در زمینه های فرهنگی، هنری، تولیدی، صنعت، خدمات، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدی، گیاهان دارویی و….در سایت بارگذاری شده که تعداد ۴۸۶ مورد مجوز به صورت آنی صادر می شود.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس رسته فعالیت خود برای اخذ مجوز می توانند از طریق دستگاه‌های اجرایی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، صنعت معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کاملا الکترونیکی اقدام کنند.

وی گفت: آن دسته از فعالین مشاغل خانگی که تجربه و مهارت کافی در رشته فعالیت خود را دارند می توانند با مراجعه به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای و شرکت در آزمون کارت مهارت دریافت کنند.

یوسف شعبانی مشاغل خانگی را آن دسته از فعالیت‌هایی دانست که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار، بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود.

مدیر کل تعاون،کارورفاه اجتماعی همدان در پایان افزود: بررسی ها حاکی از این است که با توسعه فناوری‌های نوین به ویژه در حوزه دیجیتال و گسترش فضای مجازی، فرصت‌های زیادی برای شکل‌گیری مشاغل خانگی ایجاد شده است، به طوری که ۲۰ درصد درآمد کشورهای در حال توسعه از مشاغل خانگی به دست می‌آید و باید توجه داشت که کسب و کار خانگی از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمت موجب تنوع و دگرگونی درفضای اقتصاد استان می‌شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت