اظهارات مقام انتظامی غیر حرفه ای بود / زیرساخت امنیتی موزه ها مشکلی ندارد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
در خصوص سرقت از موزه بوعلی؛

اظهارات مقام انتظامی غیر حرفه ای بود / زیرساخت امنیتی موزه ها مشکلی ندارد

  • کد خبر : 3804
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۳۷
اظهارات مقام انتظامی غیر حرفه ای بود / زیرساخت امنیتی موزه ها مشکلی ندارد
مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان به خبر سرقت از موزه بوعلی سینا اشاره کرد و گفت: اظهارات مقام انتظامی درباره سرقت از موزه بوعلی که متاسفانه بازتاب زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت غیر حرفه‌ای و غیر مسئولانه بود.

به گزارش آوای هگمتان، علی مالمیر در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه اظهار نظرهای غیر حرفه ای مقام انتظامی از سوی میراث فرهنگی استان مورد پیگیری قضائی است، بیان‌کرد: نباید مقام انتظامی درباره قیمت آثار میراث فرهنگی نظر می داد چرا که وی کارشناس قیمت‌گذاری آثار میراث نیست.

وی با بیان اینکه موضوعی که هنوز پرونده آن باز است و در حال بررسی است، نباید بازگو شود، ادامه داد: با اظهار نظر در این خصوص و ضد و نقیض بودن آن همه‌ی زحمات مجموعه میراث را در کل کشور را زیر سوال می‌بریم.

*۹۰ درصد اشیاء اصل از تقلبی توسط باستان‌شناس قابل تشخیص است

مالمیر با اظهار اینکه ۹۰ درصد اشیا اصل از تقلبی توسط باستان‌شناس قابل تشخیص خواهد بود، اضافه کرد: متناسب با اشیا جدید امین اموال جدید معرفی شده و هر شی وارد مخزن می‌شود مشخصات دقیق آن در سامانه جام ثبت می شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه بازار شایعات و اخبار نادرست درباره سرقت از موزه بوعلی داغ است، تصریح کرد: خطای انسانی مسبب این امر بوده و زیر ساخت‌های امنیتی و حفاظتی موزه‌ها در استان مشکلی نداشته است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اظهار‌اینکه مراحل شناسایی انجام شد، خاطر‌نشان‌کرد: عامل سرقت شناسایی، دستگیر و پرونده تشکیل شد و در این راستا۴ نفر از افراد احتمالی، پرونده در حال انجام است.

مالمیر درخواست‌کرد: وظیفه میراث فرهنگی برای محافظت از آثار بسیار سنگین است و در این زمینه نیازمند همکاری بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها هستیم.

*فاز یک دستکند سامن آماده افتتاح است
مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد فاز یک دستکند سامن آماده افتتاح است، افزود: تمرکز بر دستکندها مهمترین شاخص افزایش گردشگری خواهد‌بود و بازدید از دستکند به عنوان جاذبه جدید گردشگران را جذب می‌کند.

مالمیر با اعلام‌اینکه همدان از دستکندهای متعددی برخوردار است و پایگاه تخصصی به این منظور اختصاص یافت، افزود: زیر ساخت دو دستکند ارزانفود و سامن با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی با عنوان اینکه دهبنه سراب تویسرکان نیز دارای دستکند مناسبی است، ادامه داد: این دستکند دارای موقعیت و چشم انداز فوق العاده ای بوده و از ظرفیت خوبی برای گردشگران برخوردار است.

مالمیر به دستکند بهار نیز اشاره کرد و افزود: دستکند افزایش گردشگر را به همراه دارد، امسال نیز برنامه یک فصل کاوش دهبنه انجام می شود و این پروژه از پروژه‌های مهم در این حوزه است.

وی پروژه کلان سفر ریاست جمهور را ساماندهی دستکندهای استان عنوان کرد و گفت: ۴ یا ۵ پروژه در شهرستان اعتبارات به کار گرفته‌ می شود.

*اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهور
وی مصوبات سفر ریاست جمهور در حوزه میراث فرهنگی را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه‌داد: این میزان اعتبار در محور دستکندها، بافت‌های واجد ارزش روستایی و شهری، تکمیل زیرساخت روستاهای هدف و محورهای گردشگری و ایجاد نمایشگاه دائم صنایع دستی در مجموعه هگمتانه هزینه خواهد‌شد.

مالمیر به جاده همدان _ علیصدر و جاده گنج‌نامه _ تویسرکان اشاره کرد که از موارد مورد توجه در سفر ریاست جمهوری بود و افزود: پروژه‌های دارای ردیف اعتبار ملی جدا از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و باید گفت در سال‌جاری ۳۱ میلیارد تومان برای موزه منطقه‌ای و ۲۲ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم هگمتانه اختصاص یافت‌.

*لازم به ذکر است در حاشیه این نشست اصحاب رسانه از دستکند سامن ملایر بازدید کردند

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت