افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، به صورت مردمی برگزار می شود | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، به صورت مردمی برگزار می شود

  • کد خبر : 3364
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، به صورت مردمی برگزار می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را ۳۱ خردادماه عنوان کرد و گفت: این مراسم به صورت جشن مردمی برگزار خواهد شد.

به گزارش آوای هگمتان، مسعود ویژه به برنامه های بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بین خبرنگاران پرداخت و افزود: به دلیل شیوع کرونا برنامه ریزی شکل گرفته برای برگزاری جشنواره مداوم به تاخیر افتاد اما یکم تا ششم تیرماه سالجاری این اتفاق به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره به صورت مردمی و با حضور عروسک های غول پیکر از آرامگاه بوعلی سینا خواهد بود، ادامه داد: سعی ما این بود که جشنواره در زمان بازگشایی مدارس باشد اما بع دلیل افت و خیز بیماری کرونا و عدم موافقت وزارت ارشاد در نهایت تیرماه سالجاری زمان نهایی جشنواره انتخاب شد.

ویژه با بیان اینکه شعار جشنواره بیست و هفتم «تئاتر پرواز پروانه‌های خیال» انتخاب شد، تصریح کرد: ۱۰ سالن در شهرستان همدان و هشت سالن در بقیه شهرهای استان پیش بینی شد و به دنبال این هستیم که این جشنواره در سرتاسر استان نمود داشته باشد و همه ی کودکان و نوجوان از این محیط استفاده کنند.

*پیش بینی بازدید یکصد هزار نفر از جشنواره تئاتر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اظهار اینکه پیش‌بینی می‌شود یکصد هزار نفر از اجرای تئاتر کودک و نوجوان بازدید کنند، اضافه کرد: در کنار اکران نمایش در سالن‌ها، گروه‌های نمایشی نیز در حاشیه شهر اجرای خیابانی خواهند داشت.

وی به بخش‌های رقابتی و غیررقابتی جشنواره در ۱۲ بخش اشاره کرد و ادامه داد: در بخش رقابتی تئاتر خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، خیمه شب بازی و نقالی و تئاتر نمایشنامه‌خوانی حضور دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به معرفی بخش غیر رقابتی جشنواره پرداخت و افزود: تئاتر با اجرای نوجوانان، تئاتر ویژه افراد خاص، تئاتربین‌المللی، تئاتر فراگیر، تئاتر ویژه افراد با نیازهای خاص و نمایش آثار بخش مهمان اشاره کرد.

*حضور سه گروه نمایشی از همدان در جشنواره

ویژه از حضور سه گروه از همدان در جشنواره خبر داد و افزود: تعداد میهمانان حاضر در جشنواره ۴۰۰ نفر است و اجرای نمایش‌‌های خیابانی در محوطه مجتمع آوینی و دیگری در پیاده‌راه بوعلی سینا مقابل سینما قدس در نطر گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه روزانه اجرای نمایش در همدان در سه نوبت انجام می شود، افزود: اجرای صبح در اختیار آموزش و پرورش است اما در شیفت بعد ازظهرها فروش بلیت از سایت تیوال خواهد بود.

*اعتبارات چالش همیشگی جشنواره ها است 

وی بحث اعتبارات را یکی از چالش‌های هر ساله در جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم در تامین اعتبار مشکلی نباشد.

ویژه افزود: طی صحبت هایی که با شهردار انجام شد مقرر شد تا تعهدات مشخص شده و شهرداری به عنوان پشتیبان کننده اصلی وارد کار شود.

ویژه به بحث تامین سالن، هماهنگی‌های و حمل و نقل در حوزه پیاده‌راه به رایزنی با شهرداری اشاره کرد و گفت: از طریق شهرداری هماهنگی‌‌های لازم صورت گرفته است.

*پخش زنده افتتاحیه و اختتامیه از رسانه ملی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان جشنواره از شبکه‌های ملی نیز عنوان کرد: پخش زنده افتتاحیه و اختتامیه از شبکه‌های ملی در دستور کار است و از شبکه‌ دو، شبکه شما و شبکه پویا ارتباط زنده مد نظر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان افزود: بلیت تماشای نمایش های بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، از هفته آینده و از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com  و با قیمت ۱۰ هزار تومان(هر قطعه) عرضه می شود.

*لازم به ذکر است جشنواره بین المللی تئأتر کودک و نوجوان در این دوره از یکم تا ششم تیرماه سالجاری برگزار شده و گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر نمایش های راه یافته به این رویداد رقابت می کنند.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=3364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت