برخورداری بیش از ۴۵۰ هزار خانوار شهری از نعمت گاز | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان؛

برخورداری بیش از ۴۵۰ هزار خانوار شهری از نعمت گاز

  • کد خبر : 5317
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
برخورداری بیش از ۴۵۰ هزار خانوار شهری از نعمت گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از پوشش صددرصدی جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: به ۳۱ شهر استان گازرسانی شده و ۴۵۵ هزار و ۸۳۴ خانوار شهری از گاز طبیعی برخوردار شدند.

به گزارش آوای هگمتان، محمدصادق محبی‌نظر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از یک هزار و ۷۵ روستای استان به یک هزار و ۴۴ روستا گازرسانی شده است، افزود: روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز در دستور کار قرار دارند.

وی به گازرسانی به دو روستای نادرآباد و حیدرآباد در شهرستان اسدآباد اشاره کرد و ادامه‌داد: روستاهای بالای ۱۰ خانوار در حال درخواست گذاری بوده و ۹۹/۸ درصد از جمعیت روستایی استان همدان گازدار شده اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با تاکید بر اینکه به ۲۲۴ هزار و ۸۶۱ خانوار روستایی استان گازرسانی شده‌اند، تصریح کرد: در دهه فجر عملیات گازرسانی به چهار روستای دمورچی، آقچه لوچه، قشلاق پیرحیات و چشمه ولد آغاز می شود.

*گازرسانی به ۵۸ واحد تولیدی و دو روستای در ایام دهه فجر

محبی نظر به پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: گازرسانی به ۵۸ واحد تولیدی و روستاهای نادرآباد و حیدرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان افتتاح می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان به محدودیت گاز صنایع استان اشاره کرد و ادامه داد: محدودیت در واحدها به معنای توقف تولید نیست چرا که بنا بر دستورالعمل واحدهای تولیدی مکلف به تامین سوخت دوم برای واحد خود هستند.

وی اضافه کرد: در استان نیز واحدها اقدام به تهیه سوخت دوم داشته و هر میزان که نیاز داشتند توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تخصیص داده شد.

محبی نظر به راه اندازی واحد b نیروگاه شهید مفتح، اشاره کرد و افزود: واحد b نیروگاه اورهال شده بود که برای راه اندازی مجدد نیاز به تخصیص ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز داشت تا بتواند شبکه سراسری برق را تامین کند.

وی به مصرف روزانه نیروگاه شهید مفتح اشاره کرد و ادامه داد: نیروگاه شهید مفتح روزانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز داشته است و از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۶۷ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه اختصاص داده شده که ۱۴.۵۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی با اظهار اینکه از محل صرفه جویی گاز در استان و تعطیلی ۴۸۰۰ اشتراک مدارس و ادارات کمک به تخصیص گاز به نیروگاه شد، خاطر نشان شد: این نیروگاه توانست ۲۵۰ مگاوات برق به شبکه سراسری برق کشور وارد کند.

*قطع گاز اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نمی کردند

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان‌ به قطع گاز اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نمی کردند اشاره کرد و افزود: اداراتی که بیش از حد مصرف داشته و الگوی مصرف گاز را رعایت نمی کنند پایش و ۲۴ ساعت قطع شد و با اصلاح الگوی مصرف دوباره گازرسانی برقرار شد.

محبی‌نظر در ادامه با اظهار اینکه شبکه و انشعابات گاز با برخورد دستگاه های حفار دچار مشکل شد که در سال‌جاری تا کنون ۱۰ مورد اتفاق افتاد.

محبی نظر حوادث منجر به فوت ناشی از مسمومیت با گاز را هشت مورد عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گاز از خطوط برداشت شده و میزان برداشت گاز نسبت به سال گذشته ۸.۱۷ درصد افزایش یافته است.

*قطع گاز سی ان جی در راستای تعادل انرژی

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان درباره قطع گاز جایگاه های سی ان جی استان همدان گفت: براساس بند ۱۶ مصوبه هیات وزیران در راستای تعادل و پایداری شبکه سراسری گاز دستور مرکز دیسپاچینگ برای همه لازم الاجراست و در استان همدان با توجه به صرفه جویی که رخ داده بود به تعطیلی برخی از این جایگاه ها چیزی حدود ۴۰ درصد اقدام شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصداز مشترکان گاز استان در سه پله اول قرار دارند، تصریح کرد: ۱۲۶۰ مشترک در پله ۱۱‌ بوده و با تعرفه ۵۰۰۰ تومان و ۹۲۵ مشترک در پله ۱۲ بوده و با تعرفه ۶۰۰۰ تومان محاسبه می شود.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت