برگزاری ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی همزمان با ایام نوروز | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان:

برگزاری ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی همزمان با ایام نوروز

  • کد خبر : 2644
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
برگزاری ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی همزمان با ایام نوروز
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی با ۲۱۴ غرفه عرضه محصولات همزمان با ایام نوروز در استان خبر داد.

به گزارش آوای هگمتان، علی مالمیر در جمع خبرنگاران با بیان اينکه آمادگی کامل برای مجوز، ساماندهی و نظارت خانه مسافرها را داریم، افزود: خانه مسافرهای غیر مجاز به خاطر منافع شخصی اقدام به اخذ مجوز نمی کنند و باید به صورت اثربخش با فعالیت این خانه مسافرها برخورد شود.

وی با اعلام اینکه ۱۵ خانه مسافر اقدام به تمدید مجوز کرده اند، افزود: این مجوزها برای شش ماه صادرشده و بعد از شش ماه در صورت فعالیت خانه مسافر نیازمند تمدید هستند.

وی با بیان اینکه خانه مسافرها در ایام پیک مسافر نقش مهم و حمایت کننده ای جهت اسکان مسافران خواهند داشت، اضافه کرد: خانه مسافرها از طرفی ظرفیت و از طرفی تهدید هستند که اگر نظام‌مند باشند ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شوند.

*استقبال مسافرین بیش از پیش خواهد بود
مالمیر با اعلام اینکه نظارت‌های تلفیقی با نهاد و ارگان های مربوطه در همه مراکز اقامتی و موزه‌ای در برنامه هست، تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری پس از رکود و وقفه دوساله پا گرفته پیش بینی می کنیم امسال با تعداد مسافرانی بیش تری نسبت به قبل از کرونا روبرو باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان میزان ظرفیت اقامتی استان را حدود ۴۵۰۰ تخت اعلام کرد و ادامه داد: از ظرفیت اقامتی آموزش و پرورش هم در صورت نیاز بهره گیری خواهیم کرد.

مالمیر با اظهار اینکه یکی از اقدامات ستاد تسهیلات سفر را بحث آرامش و آسایش مسافران و سهولت در سفر عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و شاد است از مهمترین برنامه ها در ستاد خواهد بود.

مالمیر در ادامه با بیان اينکه امسال پس از وفقه دوساله گردشگری متفاوتی را تجربه خواهیم کرد، ادامه داد: به نوعی می توان گفت شروعی دوباره در حوزه گردشگری خواهد بود.

*برگزاری تورهای استان گردی و شهر گردی

مالمیر در ادامه برگزاری تورهای استان گردی و شهرگردی را یکی از اقدامات شاخص نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: با هماهنگی تاسیسات و راهنمایان گردشگری اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نوروزگاه در جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و روستاها برپا خواهد شد، تصریح کرد: ستاد تسهیلات سفر استان از ۲۸ اسفندماه در مجتمع فرهنگی، هنری عین‌القضات مستقر شده و آغاز به کار خواهد کرد.

مالمیر با اظهار اینکه یکی از اقدامات ستاد تسهیلات سفر را بحث آرامش و آسایش مسافران و سهولت در سفر عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و شاد است از مهمترین برنامه ها در ستاد خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزود:
برگزاری ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی با ۲۱۴ غرفه عرضه محصولات همزمان با ایام نوروز در استان از اقدامات خواهد بود.

*برخی اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه به اقدامات این حوزه اشاره کرد و افزود: حضور ارزیابان‌ یونسکو برای ثبت جهانی کاروانسرای تاج آباد و فرسفج، ثبت گنبد علویان در میراث جهان اسلام، ثبت محور فرهنگی از هگمتانه تا آرامگاه بوعلی و روند رو به جلو ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان را می توان نام برد.

مالمیر با بیان اينکه ساختمان سایت موزه میدان مرکزی به اتمام رسیده، افزود: اقدامات حقوقی پروژه در حال انجام است و پس از تحویل اشیا به امین اموال شهرداری، این موزه به بهره برداری خواهد رسید.

*ثبت جهانی ” منظر تاریخی هگمتانه تا همدان”

وی به بحث ثبت جهانی “منظر تاریخی هگمتانه تا همدان ” پرداخت و افزود: این اتفاق مطالبه ی جدی استان بوده و همه ی مسئولین امر بر این موضوع اتفاق نظر دارند و باید گفت سهمیه پرونده همدان قطعی است.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۸۰ میلیارد برای اقدامات عمرانی و ساماندهی این پرونده پیش بینی شده است، اظهار کرد: از جمله موانع ثبت می توان به حذف سواره از عرصه هگمتانه، ساماندهی بازار و جداره‌های این عرصه و ساماندهی معابر اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت