برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس/ بازدید رایگان موزه دفاع مقدس در سوم و هفتم مهرماه | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان:

برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس/ بازدید رایگان موزه دفاع مقدس در سوم و هفتم مهرماه

  • کد خبر : 4123
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس/ بازدید رایگان موزه دفاع مقدس در سوم و هفتم مهرماه
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: بازدید از موزه دفاع مقدس در سوم و هفتم مهرماه سالجاری رایگان خواهد بود.

به گزارش آوای‌هگمتان، سردار مهدی ظفری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار” ما مقاوم هستیم” برگزار خواهد شد، گفت: ۸ روز به عنوان هفته دفاع مقدس پیش بینی شد که تجلیل ازپیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت از برنامه های شاخص های این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان جمعه یکم مهرماه رو با عنوان معنویت زنان، خانواده و سلامت عنوان کرد و ادامه‌داد: دوم مهرماه نیز به عنوان ولایت مداری، جوانان علم و دانش پژوهی معرفی شده‌است.

سردار ظفری سوم مهرماه را در هفته دفاع مقدس به عنوان روز شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و افتخارآفرینی اعلام کرد و افزود: چهارم مهرماه به عنوان روز دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان خواند و ۵ مهرماه را وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ششم مهرماه به عنوان روزنیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران ، روحانیت و عشایر معرفی شد، تصریح کرد: ۷ مهرماه نیز به عنوان روز فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان معرفی شده است.

ظفری به اعلام برنامه های عمومی و مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پرداخت و در ادامه افزود: عطرافشانی مزار شهدا در شهرستان ها و روستاها، اجرای رژه نیروهای مسلح، همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از این برنانه ها می‌باشد.

*تجلیل از پیشکسوتان حوزه جهاد و مقاومت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان تجلیل از ۱۰ پیشکسوت عرصه جهاد و مقاومت از اقشار مختلف را مورد تاکید‌ قرارداد و خاطر‌نشان‌شد: تشکیل نهضت روایت گری در مدارس ومساجد با حمایت آموزش و پرورش مورد تاکید است.

وی حضور فرماندهان دفاع مقدس در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد و اضافه‌کرد: برپائی نمایشگاه شاخص دفاع مقدس با ۵۰ غرفه با رویکرد خدمات رسانی و فرهنگی، مشاوره رایگان حقوقی و روانشناسی و غرفه کودک و نوجوان و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برگزار می شود.

ظفری به کلنگ زنی یادمان نقاط حماسی استان در ۵ نقطه اشاره‌کرد و افزود: در کل استان ۶۳ نقطه حماسی داریم که در زمان جنگ تحمیلی بمباران شده یا محل اعزام نیرو بودند.

وی تصریح‌کرد: اعتبار برای ساخت یادمان در ۲۲ نقطه پیش بینی شده که برای ۵ نقطه کلنگ زنی می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان در ادامه بازدید از موزه دفاع مقدس در سوم و هفتم مهرماه سالجاری را رایگان اعلام کرد.

*گفتمان ایجاد نمی شود مگر اینکه مفاهیم تبیین شود 

ظفری در ادامه با تاکید بر اینکه مفاهیم انقلابی، مفاهیم دفاع مقدس را در بر دارد که متاسفانه تبیین نشده، افزود: این مفاهیم باید با گفتمان سازی بیمه شوند.

وی با اعلام اینکه توجه به اندیشه های ولایتی بسیار مهم است، تصریح کرد: روحیه جهادی نهضت ترجمه و ..به عنوان تکلیف مطرح است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان تصریح‌‌کرد: یکی از برنامه ها چاپ صد عنوان کتاب در سطح استان است که تا پایان سال چاپ خواهد شد.

وی با عنوان اینکه در این راستا آموزش و ساماندهی ۸۰ نویسنده نوقلم و خوش قلم از اهداف است، تصریح کرد: اجازه ورود نویسندگان نوقلم باید داده شود و تربیت مدافعان انقلاب درهمه عرصه‌ها مورد تاکید‌است.

ظفری با اعلام اینکه تدوین دانشنامه‌ استان همدان به عنوان غنی ترین تاریخ دفاع مقدس استان و تا پایان سال به اتمام می‌رسد، افزود: در حوزه نهضت ترجمه نیز ۷۰۰ دانشجو از ۲۰ کشور دنیا در سطح کشور گردهم آمده‌اند تا کاری متفاوت را شکل‌دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان به توسعه ساختار در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد و با بیان اینکه در این راستا به دنبال تشکیل انجمن در حوزه هنری و نویسندگی هستیم و ۲۰ تفاهم نامه منعقد شد، ادامه‌داد: از اول مهرماه سالجاری ۸ هزار معلم در سطح استان آموزش ضمن خدمت با موضوع دفاع مقدس را طی خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=4123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت