بلوار اعتمادیه شرقی به نام امیرسرتیپ “محمد جوادی” نامگذاری شد | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

بلوار اعتمادیه شرقی به نام امیرسرتیپ “محمد جوادی” نامگذاری شد

  • کد خبر : 2078
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
بلوار اعتمادیه شرقی به نام امیرسرتیپ “محمد جوادی” نامگذاری شد
نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهدا و قهرمانان دوران جنگ  کمترین کار در مقابل عظمت کار آنان است از این رو نامگذاری معابر به نام این اشخاص در دستورکار شورای اسلامی و شهرداری همدان  قرار گرفته  است.

به گزارش آوای هگمتان، به پاس ارج نهادن به مقام ارزشمند امیر سرتیپ محمد جوادی، کهنه‌سرباز وطن و مجاهدی که نقش موثری در رویداد‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشت، بلواری در منطقه اعتمادیه به اسم این قهرمان ملی نامگذاری شد .

این نامگذاری با موافقت شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان و با همت شهرداری منطقه ۲ و مشارکت  تیپ ۳۱۶ زرهی پادگان قهرمان  باحضور مسئولین مختلف و حضور امیرسرتیپ محمد جوادی انجام شد .

امیر سرتیپ محمدجوادی سال ۱۳۱۴ در همدان متولد می‌شود، دوران ابتدایی و سه سال اول دبیرستان را در این شهر سپری کرده و سپس در دبیرستان‌های تهران ادامه تحصیل می‌دهد و بالاخره در سال ۱۳۳۷ وارد دانشکده افسری می‌شود، شغلی که همواره از زمانی کودکی و نوجوانی آرزوی آن راداشته و حتی به استخدام در شرکت نفت هم ترجیح داده است، او بهترین لحظات زندگی‌اش را حضور در ارتش، پادگان‌ها و سربازخانه‌ها می‌داند.

وی  فرمانده تیپ زرهی همدان، نقش موثری در رویدادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشته است تا جایی که به خاطر مجاهدت‌های خود از دست مقام معظم رهبری مدال فتح دریافت کرد، او این مدال را نتیجه مجاهدت‌های تمام همرزمانش به ویژه شهدا و جانبازان می‌داند.

*به پاس قدردانی از سرتیپ جوادی بلواری به نام ایشان مزین شد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در آئین نامگذاری  با بیان اینکه سرتیپ جوادی سلحشور ارتشی و بسیجی قهرمانی است که عمر خود را برای دفاع از وطن و حفظ نظام مقدس گذرانده، افزود: سردار بزرگ از یادگاران به نام و با ارزش دوران پس از انقلاب اسلامی است که در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب با رشادت‌ها خود نقش آفرین بوده است و همین موضوع سبب شد شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان به پاس رشادت های این سرباز وطن خیابانی را به نام ایشان نام گذاری کند.

مسگریان در بیان رشادت‌های سرتیپ جوادی اظهار کرد: وی از بزرگان و فرماندهان ارتش مقدس جمهوری اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرماندهی بی‌نظیرش مانع سقوط پادگان کردستان در اسفند ماه سال ۱۳۵۸ شد و پس از مدتی مدال فتح از دستان مبارک مقام معظم رهبری دریافت کرد.

*نامگذاری معابر همدان  به نام قهرمانان ملی که در قید حیات هستند بی سابقه است

مدیر منطقه دو شهرداری همدان نیز ضمن اشاره به خدمات و از جان گذشتگی های امیر سرتیپ جوادی در ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود : موضوع نامگذاری خیابانی به نام این اسطوره ملی که قبلا با نام اعتمادیه شرقی معروف بوده  ، در کمیسیون فرهنگی شورا در دستور کار قرار گرفت و بعد از بررسی در کمیته های تخصصی نامگذاری معابر به تصویب رسید.

مهندس کریمی جاوید نامگذاری معابر همدان  به نام قهرمانان ملی که در قید حیات هستند را بی سابقه دانست و گفت : ارج نهادن به جایگاه شهدای زنده  موضوعی بسیار ارزشمند محسوب می شود و سبب خواهد شد این اشخاص در دوران حیات خود توسط مردم شناخته شوند و از نظر  ابعاد شخصیتی و اخلاقی الگوی همه بخصوص آیندگان باشند

وی در ادامه خاطر نشان کرد :به دنبال این هستیم با همکاری با کمیته های  مربوطه و طی مراحل قانونی این روند را ادامه داده و در نهادینه شدن یاد و خدمات این عزیزان  در جامعه تاثیر گذار باشیم .

*اجازه ندادیم خدشه ای به مملکتم وارد شود

امیر سرتیپ محمد جوادی ضمن تشکر از اعضای شورا برای قدردانی از  ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت : خدا را شاکرم که توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر  و شهرداری همدان مورد تایید هستم آنچه انجام داده‌ام انجام وظیفه بوده و خداوند ناظر و شاهد بر اعمال من است.

امیر محمد جوادی اضافه کرد: در آن برهه از زمان ارتش پس از  پیروزی انقلاب اسلامی از هم پاشیده بود و سپاه پاسداران نیز تشکیل نشده بود که اجنبی‌ها و خائنین به مملکت، چشم بر این کشور دوخته و گوشه‌ای از  این سرزمین را هدف قرار داده بودند و کشورم وطنم در خطر بود و در آن زمان پادگان کردستان تقریباً خالی از سربازان و افسران بود اما ما ماندیم و همه انتقاد می کردند که اگر اتفاقی رخ دهد شما مسئول هستیید.

سرتیپ جوادی ادامه داد: اسفند ماه ۱۳۵۸ مردم در تدارک جشن شب عید بودند اما من می دانستم که در این برهه از زمان با حمله اجنبیان چه آسیبی بر وطنم وارد خواهد شد اما به لطف خداوند متعال مراحل سختی را پشت سر گذاشتیم و در آن زمان که انقلاب شکوهمند اسلامی به ثمر رسیده بود اجازه ندادیم خدشه‌ای بر انقلاب وارد شود.

سرتیپ جوادی افزود: آن هنگام ایران چالش‌های بسیاری داشت، منافقین در داخل کشور خرابکاری می‌کردند، مخالفان انقلاب در حال تضعیف کشور بودند، در برخی از نقاط کشور شورش می‌کردند و من فرماندهی یک گردان از تیپ‌های لشگر کردستان را  عهده‌دار بودم، در همان زمان مشکلی که مقابل آنها بود لشگر کردستان بود بنابراین می‌خواستند که این پادگان را تصرف و تجزیه کردستان را محقق کنند، کسانی مخالف بودند که مانع از سقوط پادگان شویم و بر بنده خرده می‌گرفتند که دایه مهربان‌تر از مادر شده‌ام، اما اعتقاد داشتم که امروز زمان رنجش و رنجیدن نیست و می دانستم اگر این پادگان سقوط کند، ایران لطمه می دید و ابهت انقلاب و ارتش در دنیا شکسته می‌شد. اما من جانم را فدای مملکتم می‌کنم و اجازه نمی‌دهم که آسیبی ببیند.

این کهنه فرمانده ارتشی دلاور یادآور شد:  به لطف و خواست خداوند متعال سختیها را پشت سر گذاشتیم و مقاومت با پیروزی تمام شد در آن زمان هر کاری کردم انجام وظیفه بود چرا که از خانه بزرگم و از مملکتم دفاع کردم .

ناجی کردستان دریافت ” مدال فتح ” از دستان مبارک مقام معظم رهبری را نتیجه مجاهدت‌های تمام همرزمانش به ویژه شهدا و جانبازان دانست

*لازم به ذکر است برخی سوابق وی فرمانده تیپ ۳ زرهی شهید قهرمان ، فرمانده تیپ مستقل ۴۰ سراب، فرمانده لشگر ۲۸ پیاده کردستان، فرماندهی قرارگاه شرق در تربت حیدریه ، دریافت نشان فتح از مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا و چهره ماندگار استان در سال ۸۴ می باشد

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=2078

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت