بهره‌برداری از ۲۵ طرح تعاونی در همدان | پایگاه خبری آوای هگمتان
  • امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
در ایام الله دهه فجر؛

بهره‌برداری از ۲۵ طرح تعاونی در همدان

  • کد خبر : 5238
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
بهره‌برداری از ۲۵ طرح تعاونی در همدان
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد: ۲۵ طرح تعاونی در دهه مبارک فجر در همدان به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش آوای هگمتان، یوسف شعبانی گفت : در دولت مردمی سیزدهم رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اشتغال و رونق و احیای تعاونی ها استوار است که خوشبختانه در سال جاری با راهبری این رویکرد درهمدان، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

شعبانی زمینه فعالیت طرح های افتتاحی را ۲۱ تعاونی تولیدی (۱۴ مورد صنعتی و ۷ مورد کشاورزی)و ۴ تعاونی خدماتی بیان کردکه ۱۰ طرح در مناطق شهری و ۱۵ طرح در مناطق روستایی قرار دارد همچنین ۸ طرح تعاونی افتتاحی نیز مخصوص بانوان است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان به توسعه و ایجاد شرکتهای تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی اشاره کرد و افزود :طی نه ماهه سالجاری نیز ۲۸ تعاونی در بخشهای تولیدی ، توزیعی ، خدماتی و …با ۲۶۰ نفر عضو تشکیل شد.

*ایجاد ۲۷۳ فرصت شغلی در همدان
وی با بیان اینکه میزان سرمایه اولیه این تعاونی ها بیش از یک میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این تعداد اعضای تعاونی در استان ۱۰۷ نفر زن و ۱۵۳ نفر مرد هستند که با بهره برداری و افتتاح این طرحها زمینه ایجاد ۲۷۳ فرصت شغلی در همدان فراهم می شود

شعبانی به توسعه بازارهای داخلی، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و گفت : شرکتهای تعاونی همدان امسال توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم ، سنگ های تزیینی ، زعفران ، محصولات دامی و کشاورزی و داروهای گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها حدود ۳۸ میلیون دلار ارز وارد کشور کنند .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همدان به حمایت از شرکتهای تعاونی در استان از طریق رفع مشکلات مالی و پرداخت تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: امسال حدود ۵۹۱ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکتهای تعاونی در حال توسعه ، ایجادی و مشکل دار در کارگروه های تخصصی استان به تصویب رسیده و در حال انجام مراحل بانکی جهت دریافت این تسهیلات می باشند .

*آموزش ۱۹۰۰۰ نفر ساعت در زمینه مدیریتی ، حقوقی و تخصصی
شعبانی با بیان اینکه مدیریت و راهبری برنامه های توانمندسازی منابع انسانی تعاونی ها می تواند در پیشبرد اهداف و توسعه این شرکتها کمک کند، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ تعاون و همچنین آشنایی تعاونگران با دانش روز و توانمند سازی آنان طی سال جاری ۱۹۰۰۰ نفر ساعت آموزشهایی در زمینه مدیریتی ، حقوقی و تخصصی به صورت مجازی و حضوری توسط کارشناسان حوزه تعاون ارائه شده است.

*ابلاغ ۴۰ عنوان برنامه در حوزه تعاون
شعبانی برنامه های ابلاغی حوزه تعاون را در ۴۰ عنوان برنامه عنوان کرد و افزود: در ۵ دفتر تخصصی شامل اداره کل توسعه تعاون، دفتر تعاونی های تولید، دفتر تعاونی های توزیعی، دفتر تعاونی های خدماتی و اداره کل آموزش و ترویج بخش تعاون به این اداره کل ابلاغ شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به مهمترین عنوان برنامه ها و عملکرد ۱۰ ماهه استان اشاره کرد و افزود: تشکیل و توسعه تعاونی های تولیدی، توزیعی و خدماتی ۳۰ برنامه‌ ابلاغی وجود داشت که ۱۰۰ درصد احصا شد.
وی نظارت قانونی بر تعاونی های تولیدی، توزیعی و خدماتی( مجامع عمومی، انتخابات، مالی و …) ۳۷۶ مورد ابلاغی بود که ۷۳۸ مورد انجام شد که ۱۹۶ درصد رشد داشته است.

*ابلاغ ۵۳۶ مورد ایجاد فرصت شغلی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ایجاد فرصت های شغلی در تعاونی های کشور با تکیه بر تولید دانش بنیان را ۵۳۶ مورد ابلاغ شد که ۶۲۹ نفر را انجام شده و رشد ۱۱۷ درصدی داشته است.
وی در ادامه برنامه ابلاغی برای تسهیلات مصوب برای تعاونی ها را پنج میلیون ریال عنوان کرد که پنج میلیون و ۹۱۹ هزار ریال انجام شده و ۱۱۸ درصد رشد داشته است.
شعبانی به آموزش هتی مجازی تعاونی ها اشاره کرد که در این راستا برنامه‌ ابلاغی برای ۹ هزار نفر اعلام شد که ۹ هزار و ۲۱۰ نفر آموزش دیدند که ۱۰۲ درصد رشد داشته است.
وی به انعقاد و اجرای تفاهم نامه‌های همکاری مشترک و مرتبط با ترویج آموزش و تحقیقات تعاونی ها را سه مورد تفاهم نامه ابلاغی بود که شش مورد احصا شد و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

*انجام ۹ طرح در زمینه شناسائی طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به شناسائی طرح‌ها و فرصت های سرمایه گذاری به ۷ طرح ابلاغی اشاره کرد که ۹ مورد انجام شد و ۱۲۹ درصد رشد داشته است.
وی ایجاد و توسعه تعاون شهرها را در برنامه ابلاغی یک شهر عنوان کرد که یک شهر انجام شد و ۱۰۰ درصد را شامل شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به ۱۲ هزار و ۱۱۴ نفر ساعت اشاره کرد که ۹ هزار و ۷۸۰ نفر ساعت انجام شد.

لینک کوتاه : http://avayehegmatan.ir/?p=5238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آوای هگمتان، جهادکشاورزی همدان، دهه فجر آوای هگمتان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان کودکان، بیمارستان اکباتان آوای هگمتان، روز مهندس، دانشگاه صنعتی همدان آوای هگمتان، شرکت توزیع نیروی برق، همدان، طوفان، سرما آوای هگمتان، شرکت سیاحتی علیصدر، نمایشگاه گردشگری، تهران اجتماعی ارتباطات استاندار اسدآباد انتخابات بازگشایی بخشش بیمه سلامت استان همدان، فریبرز نیاستی،بیماری سخت درمان، سرطان، اتیسم، بال پروانه ای بیمه سلامت همدان، درمان نازایی و ناباروری بیمه سلامت همدان، مطالبات داروخانه ها، بهمن ماه جهان اسلام خبری دادگستری رئیسی رهبر روستا،هنر،هنرمند،وام اشتغال رییس کل دادگستری استان، پرونده، عفو، مصالحه سرطان سلامت شهرداری شهرداری همدان، صوفی،پل سردار همدانی عفو غار علیصدر، همدان، گردشگر فرودگاه همدان، استاندار همدان، پرواز کیش قتل قصاص قوه قضاییه مجلس مجمع خیرین مخابرات مددجو،مدیر کل بهزیستی،اعطای تسهیلات مددکاری میراث فرهنگی همدان ورزش،تویسرکان،پرروژه‌،همدان کارخانه کودهای شیمیائی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گذشت گنبد علویان گوشت